• ererwerregrtytry

Hatar du SD? Tänk om

Hatar du SD? Kolla på denna videon. Reflektera noga över den. Har SD verkligen så fel? 

• Svar på tråden Hatar du SD? Tänk om
  • lövet2

Jag hatar inte SD. Jag föraktar deras partitopp och avskyr de anhängare jag träffat personligen. Varenda en av dem är nämligen rasist.

• Ivan52x53
    Sheenaa skrev 2014-09-01 17:06:19 följande:
    Inte många som vågar stå för att de röstar på SD irl....
    Ja, men då argumenterar de inte mot sig själva heller Flört
  • Oschlaka
    lövet2 skrev 2014-09-01 17:27:43 följande:

Jag hatar inte SD. Jag föraktar deras partitopp och avskyr de anhängare jag träffat personligen. Varenda en av dem är nämligen rasist.

De flesta är bra människor men är lättlurade till hat. Partitoppen måste avlägsnad.
  • Molle1981
    Tonårsmamman1 skrev 2014-09-01 15:38:03 följande:

Att komma med personangrepp på folk, är det samma sak som att göra reklam för sitt parti?

Så alla skandaler i SD som man läsa om i Aftonbladet har aldrig hänt?

Expo är lika vinklat som Avpixlat och Fria tider.

Jag har både läst om SD och hört dom i olika debatter på TV, och på dessa grunder gör jag mitt val att inte rösta på dom. Jag vet att det retar dig, men det är inget jag kan göra något åt.

Nä, varför skulle det reta mig? Du får självklart rösta på vad du vill, det är det som är en demokrati.

Klart att en del av det som det skrivs om har hänt, men det är oftast väldigt vinklat i tidningar som Aftonbladet. Själv blev jag nästan mörkrädd, hur faktiskt Aftonbladet har förändrats på senare år. På hemresan från Grekland hade de lagt fram blaskan åt alla. Så bestämde mig för att faktiskt läsa den. Måste säga att jag inte trodde att den var en sån vänsterpropaganda som den faktiskt har blivit ????

Jag kommer inte rösta på SD bara för det har funnits en del dåliga skandaler även om det händer i andra partiet med, men det inte skrivs om det på samma sätt i media då de inte granskas lika hårt.

Jag kommer rösta på SD för att dagens invandrarpolitik inte kan fortsätta som den är.
  • StackarsMia
    Ivan52x53 skrev 2014-09-01 17:00:04 följande:

När jag sitter och surfar på FL så ser jag sjukt många SD älskare..

När jag lämnar hemmet så stöter jag bara på folk som skrattar åt/ogillar/hatar SD..

Hihi

Ofta beror detta på sitt umgänge. När jag var ung var även jag lågutbildad och politiskt ointresserad. Men när man blir äldre, så blir man visare.
  • StackarsMia
    Oschlaka skrev 2014-09-01 17:14:11 följande:
    Bittra ensamma och asociala människor sitter vid skärmen

Glada positiva människor är ute och andas friskt luft.
    Kör du från paddan nu medans du springer ensam i skogen? Din sociala, miljömedvetna person som med nöje köper paddan vars komponenter kommer från 68% kolenergi.
  • StackarsMia
    lövet2 skrev 2014-09-01 17:27:43 följande:

Hur många har du träffat för att kunna generalisera som du gör?

Är det 3,7,11 eller 15?
  • de Robespierre
    Molle1981 skrev 2014-09-01 18:24:19 följande:
    Jag kommer inte rösta på SD bara för det har funnits en del dåliga skandaler även om det händer i andra partiet med, men det inte skrivs om det på samma sätt i media då de inte granskas lika hårt.
    Jag kommer rösta på SD för att dagens invandrarpolitik inte kan fortsätta som den är.
    Det som är unikt med SD:s skandaler jämfört med de andra är att det som de avlönade SD-politikerna säger går stick i stäv emot det som man utåt säger i sin policy. Och då extremt ofta om invandrare, muslimer och hur man vill hantera invandrarfrågan. Antingen så har man dålig pli på de lokala politikerna eller så kör man med dubbla agendor. Den enda motsvarande skandalen jag kan minnas för de andra partierna är valstugeskandalen där Janne i Uppdrag granskning med dold kamera fick några lokala valarbetare att berätta sin syn på invandrare.

De andra skandalerna har mest handlat om sönderklippta kvitton, pampvälde, chokladköp, obetald TV-avgift, svart arbetskraft, lägenhetsköp osv. Men dessa har även resulterat i de har fått lämna sina uppdrag. 
  • Molle1981
    de Robespierre skrev 2014-09-01 21:36:38 följande:

Det som är unikt med SD:s skandaler jämfört med de andra är att det som de avlönade SD-politikerna säger går stick i stäv emot det som man utåt säger i sin policy. Och då extremt ofta om invandrare, muslimer och hur man vill hantera invandrarfrågan. Antingen så har man dålig pli på de lokala politikerna eller så kör man med dubbla agendor. Den enda motsvarande skandalen jag kan minnas för de andra partierna är valstugeskandalen där Janne i Uppdrag granskning med dold kamera fick några lokala valarbetare att berätta sin syn på invandrare.

De andra skandalerna har mest handlat om sönderklippta kvitton, pampvälde, chokladköp, obetald TV-avgift, svart arbetskraft, lägenhetsköp osv. Men dessa har även resulterat i de har fått lämna sina uppdrag. 

Det finns säkert mkt mer, men alla medias ögon och spadar är riktade åt SD, hade man grävt lika hårt i andras parties kommunvalde så hade man nog hittat båda det ena och det andra.

Sedan har SD ett litet problem med att växa så fort, de hinner inte få in tillräckligt med duktigt folk på samma snabba sätt, så tyvärr blir det även många stolpskott som kommer med, det kan även jag som kommer att rösta på SD nu till valet erkänna.

Sedan är det extra svårt för SD att rekrytera mer välutbildade personer, pga det rådande demokratiska klimatet i Sverige. Där de anti-demokratiska krafterna gör att du kan bli av med jobbet om du har förtroendeuppdrag för SD eller för den delen öppet sympatisera med dem.

Fast kanske detta blir bättre nu efter detta valet, då de kommer att bli ett parti, de övriga riksdagspartierna inte längre kan blunda för.

Själv hoppas jag att Reinfeldt sitter kvar ytterligare 4 år, även om jag denna gången inte kommer att ge honom min röst.
  • lövet2
    StackarsMia skrev 2014-09-01 21:31:26 följande:
    Hur många har du träffat för att kunna generalisera som du gör?

Är det 3,7,11 eller 15?
    Jag generaliserar inte. Jag uttryckte mycket specifikt att jag avskyr dem jag träffat personligen.

Hur många SD:are jag träffat, som deklarerat att de röstar SD, det har jag inte hållit räkningen på. Men det är samma människor, som före SD:s tid gärna pratade vitt och brett om "de där lappjävlarna" som bara latar sig och lurar staten på pengar (jag bor i Norrbotten). Nu har de vidgat sina vyer och ger sig på gruppen invandrare också.
Svar på tråden Hatar du SD? Tänk om