• Mellanmjölkens land

Om du fick välja EN bakåtvänd stol

Om ni skulle välja EN bakåtvänd stol att ha efter babyskyddet, vilken skulle ni välja?

Stolen ska vara lätt att montera och fungera även i en liten bil utan Isofix. När stolen är urvuxen vänds barnet.
  • Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol
  • Maisie
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:23:38 följande:
    Jag har redan rekommenderat en som jag anser är superb. Sedan ville jag bara varna för den stolen som jag tycker är absolut sämst på marknaden.
    Dock räcker det oftast med att kolla på prislappen, så vet man vilken stol som är bäst. Man får liksom vad man betalar för. Så enkelt är det. Solig
    Nu har Brios stol blivit billigare med åren eftersom de inte utarbetat en helt ny modell när vi köpte den var den varken dyrast eller billigast. Det var däremot en av de få stolarna då som var från 0 kg. Vi behövde en sådan när hon var 9 månader eftersom hon vägde 6 kg då, men var stadig och stabil. Därför var de flesta stolarna inte aktuella då de började från 9 kg. Då hade hon fått använda det mindre säkra babyskyddet tills hon var 20 månader.

Vi anser att vi fått väldigt mycket för pengarna och gjort ett väldigt bra val. En stol som fungerar bra, är säker och som kommer att användas i 5-6 år. Solig 
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 23:24:56 följande:
    Min dotter har 2010 års modell.  Budgetmodell? Brio har bara en 0-25 kg stol så deras budgetmodell måste även vara deras exklusiva modell. 

Zento passar inte för långryggade barn men nu har ju inte alla barn det. Det bästa är ju att prova och inte döma ut alla som inte passar ens eget barn.
    Det är en av de billigare stolarna på marknaden.
  • Maisie
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:43:19 följande:
    Javisst. Den var inte billigast när vi köpte den (inte dyrast heller). För vår del var priset inte avgörande. Men det kommer nyare och dyrare modeller hela tiden. Nya modeller kostar alltid multum på grund av utvecklingskostnader. Det är bäst du byter till ny stol om ett år för då har det kommit ut nyare och dyrare modeller än den du har till ditt barn. Du behöver ju inte byta för din stol är ju bra trots att den inte kommer att tillhöra toppskiktet när det gäller priserna.

Jag har förstått att du verkligen inte tycker om Zenton. En stol du bara provat i affären (?). Varför lägger du inte ner tid på att prata mer om den stolen du själv föredrar? Själv har jag använt zenton i flera år och är nöjd och det var en till i tråden som hade samma åsikt. Jag är säker på att det finns många andra stolar som är bra och den du har verkar super fast den inte passar oss.
  • mona83
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:23:38 följande:
    Jag har redan rekommenderat en som jag anser är superb. Sedan ville jag bara varna för den stolen som jag tycker är absolut sämst på marknaden.
    Dock räcker det oftast med att kolla på prislappen, så vet man vilken stol som är bäst. Man får liksom vad man betalar för. Så enkelt är det. Solig
    Men Zenton är väl knappast inte någon lågbudget stol heller? 
    L.O.V.E
  • Honungsblomman
    mona83 skrev 2014-08-30 23:55:42 följande:
    Men Zenton är väl knappast inte någon lågbudget stol heller? 
    Den är en av de billigare modellerna och det är en stol som ofta är till kampanjpris i olika butiker. That says it all.

Men jag ska sluta skriva om den stolen nu. Tyst
  • mona83
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:43:19 följande:
    Nu för tiden kanske.
    När jag köpte den låg den i samma prisklass som sina konkurrenter. Men bara för att den blivit billigare nu gör den inte till en dålig bilstol. 

Yes, jag hade en Zento till mitt barn född 07 och den hade hon tills jag bytte till en framåtvänd stol och jag upplevde den aldrig som dålig. Däremot otymplig. Men den gör den inte till en dålig stol för det. 
    L.O.V.E
  • mona83
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:59:26 följande:
    Den är en av de billigare modellerna och det är en stol som ofta är till kampanjpris i olika butiker. That says it all.

Nu för tiden ja, den har legat i precis samma prisklass som sina konkurrenter. That says it all ;).

L.O.V.E
  • mona83
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:59:26 följande:

Och för övrigt, dom andra modellerna brukar så vitt jag vet också ligga ute till kampanjpris, så det är inget specifikt för Zento.
    Jag köpte en akta graco till sonen till kampanjpris tex.
    Har även sett Britax och div märken till kampanjpris med. Så ja... 
    L.O.V.E
  • Honungsblomman
    mona83 skrev 2014-08-31 00:06:15 följande:
    För övrigt så var det någon som jobbar på Babyproffsen som sa att man inte skulle ha axkid tex ;)
    Varför?
    Axkid anses ha några av de bättre stolarna på marknaden.
Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol