• Mellanmjölkens land

Om du fick välja EN bakåtvänd stol

Om ni skulle välja EN bakåtvänd stol att ha efter babyskyddet, vilken skulle ni välja?

Stolen ska vara lätt att montera och fungera även i en liten bil utan Isofix. När stolen är urvuxen vänds barnet.
  • Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol
  • Paincake
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 22:44:18 följande:
    Precis - och trots att den är stor och klumpig, så är den ändå för liten för lite större barn. Obestämd
    Vi har varit jättenöjda med vår Zento. Sonen är 4,5 år och har gott om plats fortfarande. Vi upplever inte att den är större än någon annan.
  • Honungsblomman
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 22:58:26 följande:
    Zenton har fått väldigt mycket dålig kritik dock.
    Jag bör väl kanske tillägga att mitt barn föddes år 2010.

Brio kan ju ha uppdaterat sin budgetmodell en aning sedan dess.

Jag minns iaf att han knappt fick plats i den, samt att han nästan vuxit ur den på längden (vi testade i butik).
  • Honungsblomman
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:01:43 följande:

Jag minns iaf att han knappt fick plats i den, samt att han nästan vuxit ur den på längden (vi testade i butik).
    Min son är väldigt lång för sin ålder, varför Axkid Kidzone passar honom perfekt. När han vuxit ur självaste stolen på längden, så har han ungefär 30 cm ytterligare att växa i, då stolen är höj- och sänkbar. En riktig toppenstol!

www.axkid.se/sv/produkter/kidzone-9-25kg-2
  • Honungsblomman
    Paincake skrev 2014-08-30 23:02:35 följande:
    Var?

Här är den som vilken annan stol som helst: www.xn--bst-i-test-q5a.se/Bilbarnstol
    Jag tillade sedan att jag syftade till tidigare årsmodeller. Brio har väl uppdaterat budgetmodellen efter all kritik. ;)
  • Maisie

Nu ble

Honungsblomman skrev 2014-08-30 22:58:26 följande:
    Zenton har fått väldigt mycket dålig kritik dock.
    Den fick dåligt i ett test som kritiserats eftersom stolen av många ansågs felmonterad (2007). Om den var så dålig som Råd och Rön anser skulle den och senare modeller inte blivit godkända. Zenton är lättmonterad och enligt säkerhetsbutiken ett bra val för tex taxibilar och till mor/farföräldrar som inte har bilen monterad hela tiden då den är snabb och enkel att montera rätt. Övrig kritik har varit att komforten inte är den bästa men det är ju en väldigt individuell sak. Jag trodde den här tråden var för att rekommendera säten inte för att dissa de som inte passat det egna barnet/bilen?
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 23:16:12 följande:

Nu ble

Den fick dåligt i ett test som kritiserats eftersom stolen av många ansågs felmonterad (2007). Om den var så dålig som Råd och Rön anser skulle den och senare modeller inte blivit godkända. Zenton är lättmonterad och enligt säkerhetsbutiken ett bra val för tex taxibilar och till mor/farföräldrar som inte har bilen monterad hela tiden då den är snabb och enkel att montera rätt. Övrig kritik har varit att komforten inte är den bästa men det är ju en väldigt individuell sak. Jag trodde den här tråden var för att rekommendera säten inte för att dissa de som inte passat det egna barnet/bilen?
    Jag har redan rekommenderat en som jag anser är superb. Sedan ville jag bara varna för den stolen som jag tycker är absolut sämst på marknaden.
    Dock räcker det oftast med att kolla på prislappen, så vet man vilken stol som är bäst. Man får liksom vad man betalar för. Så enkelt är det. Solig
  • Maisie
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:01:43 följande:

Min dotter har 2010 års modell.  Budgetmodell? Brio har bara en 0-25 kg stol så deras budgetmodell måste även vara deras exklusiva modell. 

Zento passar inte för långryggade barn men nu har ju inte alla barn det. Det bästa är ju att prova och inte döma ut alla som inte passar ens eget barn.
Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol