• Mellanmjölkens land

Om du fick välja EN bakåtvänd stol

Om ni skulle välja EN bakåtvänd stol att ha efter babyskyddet, vilken skulle ni välja?

Stolen ska vara lätt att montera och fungera även i en liten bil utan Isofix. När stolen är urvuxen vänds barnet.
  • Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol
  • Jesssssica

Vi har en Britax Multi-Tech 2 och är nöjda med den :)

• Aileen Allannah

Vi har hi-way, där sonen fortfarande får plats, trots att han är runt 110 cm lång nu. Men Max-way är väl mest en uppdaterad variant av hi-way typ, så jag röstar för den!

• Lindsey Egot the only one

Besafe izi plus. Alla gånger utan att tveka. Har izikidz och är lika nöjd med den men plus är upp till 25kg, kidz är bara upp till 18kg

• puckow
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 20:07:42 följande:

Jag kan även tipsa om vilken du INTE bör köpa; Brio Zento.

Stor och klumpig och ryms knappt i en stor 745a. Bra som extra stol men ingen jag heller skulle rekommendera.
  • Orkide

Vi har Britax Max way och är supernöjda. Bytte vid 8 mån och sonen blir tre i november. När det är dags för dottern (8mån) att byta från babyskydd blir det en till max way!

• Grävling 75

Britax high-way eller max-way då. INTE two-way. Sämsta stol vi haft och byttes raskt ut. Smidig men sonen satt så illa i den.

• Honungsblomman
    puckow skrev 2014-08-30 22:33:12 följande:
    Stor och klumpig och ryms knappt i en stor 745a. Bra som extra stol men ingen jag heller skulle rekommendera.
    Precis - och trots att den är stor och klumpig, så är den ändå för liten för lite större barn. Obestämd
  • Maisie
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 22:44:18 följande:
    Precis - och trots att den är stor och klumpig, så är den ändå för liten för lite större barn. Obestämd
    Ja, min snart 5-åriga tjej sitter jättebra i sin Zento. Hon kan nog sitta där ett par år till. Vi är jättenöjda med den och om man har ett lite nättare barn så är den väldigt bra. Tycker att den är lätt att montera, den sitter bra i vår Jetta och vi upplever inte den som stor och klumpig. Tung är den men eftersom den bara tas ut när vi städar bilen så är det inga problem. 
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 22:56:32 följande:
    Ja, min snart 5-åriga tjej sitter jättebra i sin Zento. Hon kan nog sitta där ett par år till. Vi är jättenöjda med den och om man har ett lite nättare barn så är den väldigt bra. Tycker att den är lätt att montera, den sitter bra i vår Jetta och vi upplever inte den som stor och klumpig. Tung är den men eftersom den bara tas ut när vi städar bilen så är det inga problem. 
    Zenton har fått väldigt mycket dålig kritik dock.
Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol