• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

ankilarsson32 skrev 2014-09-05 11:45:33 följande:

Ja jag mår ganska konstigt. Blödningen har slutar, det blev bara ett litet stänk, som övergick i brunt och har nu försvunnit helt. Fortfarande inga symptom förutom ömma bröst. Jag ska ju vara i vecka 7 nu. Vad ska man tro?

Blödningar är ju vanliga även under en graviditet. Kan du inte ringa klinike eller en barnmorskemottagning och få ett ultraljud? Måste vara fruktansvärt att inte veta!
  • Kakan1976

Ska det andra strecket vara starkare? Inte hört om. Positivt att det är positivt ändå tycker jag!

Har ni hört att UL är farligt för fostret? Tänker på att jag ju har två inbokade...

• Kakan1976

Idag känner jag mig skitnojig. Har mer molvärk än vanligt och inte mått illa på ett par dagar så får för mig att det är missfall på gång. Går på toa stup i kvarten för att kolla så att det inte kommit blod. Önskar att jag kunde slappna av och bara njuta av graviditeten ist för att oroa mig hela tiden!

• Kakan1976

Nu har jag börjat blöda på riktigt. Inte jättemycket ännu men färskt mörkrött blod. Hoppas att det finns en annan förklaring än missfall men det känns inget vidare hoppfullt nu.

• Kakan1976

Det fortsätter blöda, som mens ungefär och jag har som kraftig mensvärk. Kan dessvärre inte tro att det är något annat än ett missfall.

• Kakan1976

Ringde Sahlgrenska och de tror att det är ett missfall men jag får inget UL för det är för tidigt att se nåt. Jag ska vänta en vecka och ta gravtest. Känns otroligt jobbigt att inte få besked på riktigt men utgår ifrån att det är kört.

• Kakan1976

Läste nu att gravidhormonerna kan vara kvar i kroppen i flera veckor efter missfall. Enl. Sahlgrenska ska jag ju ta gravtest på tisdag för att kontrollera om det verkligen var ett missfall eller inte. Det är knappt 1,5 veckor efter missfallet. Tänk om det visar ett plus fast jag ändå inte är gravid? Hur ska jag orka det? Fan vad det här suger.

• Kakan1976

Låter helt fruktansvärt. Men du blev gravid på första försöket efter missfallet igen?

• Kakan1976

Mylady: Håller tummarna för att det går vägen nu! Du kanske kan be om Trombyl eller vad det heter för att hjälpa till mot MA?

• Kakan1976

Gör det Mylady! Fråga läkaren.

Mamly1983: Jo så skulle det kunna vara men jag har inga graviditetssymptom nu. Det borde jag ju ha om jag fortfarande var gravid. Så jag har inga större förhoppningar dessvärre :(

• Kakan1976

Blomflugan: Jag tänker begära UL om det är positivt på tisdag. Men det är märkligt hur de inte ställer upp mer, de borde ju förstå hur jäkla tufft det här är. Först flera misslyckade IVF-försök och när det äntligen sätter sig så blir det MA, eller vad man tror är MA. Man kan gå sönder för mindre.

• Kakan1976

Ser man på UL om inte allt kommit ur och man behöver göra en skrapning eller hur vet man det?

• Kakan1976

Härligt! Men det verkar vara lite olika statistik på det. Och jag blev gravid på ET, inte FET. Dock testar fler ET än FET. Får inte så många bra ägg att vi fått frysa mer än ett ägg vid ett tillfälle.

• Kakan1976

Tog gravtest idag som visade negativt så då var det ett missfall jag fick och inget embryo finns kvar. Skönt att veta nu och slippa ovissheten. Bokat in mig för nya försök. Lycka till alla i tråden!

Kram

• Kakan1976

Vad tråkigt Blomflugan! Hoppas verkligen att det är nåt annat än missfall som är orsaken.

• Kakan1976
    Blomflugan skrev 2014-09-18 10:04:54 följande:

Imorse var testet helt negativt och blödningen har tilltagit med klumpar, det är definitivt över :( stannar hemma och deppar idag.

Vi har gjort ett ivf där man inte fick ut några ägg, ett ET med positivt gravtest men mensen kom på utsatt tid, blev sen gravid spontant men det blev mf i v 6+0, och nu detta FET. Känns ju som att det fäster men sen inte utvecklas som det ska.

Vilken klinik går ni till? Kan ni få någon slags utredning på detta? Kan det vara progesteron som saknas? Jag har hört att man tillsätter extra progesteron i vissa fall och också Trombyl. Kan du höra med din klinik om detta kanske?

Jag känner med dig. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014