• Kakan1976

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Kakan1976

Jag är 37 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo som har en son sedan tidigare. Vi har gjort 4 IVF-försök och nu sista gången sattes två fina ägg tillbaka så det är väldigt spännande att se om det blir två eller inte. Jag har inte ens haft officiell testdag ännu men plussade i tisdags. Jag är överlycklig! Som vi har kämpat. På fredag ska jag testa igen och ringa kliniken och se när det är dags för ultrajud, väldigt spännande!

Jag är i vecka 5 (4-0) enligt Familjelivs gravidapp.

Symptom: Halsbränna, stickningar och lite växtvärk i magen, andfådd, lite ömma bröst. Svaga symptom ännu men känner jag efter så finns dem där :)

• Kakan1976

Hej!

Härligt att det har tagit sig! 

Blir lite skraj när du säger att du fick ett tidigt missfall sist, när var det? Jag hade bestämt mig för att inte noja men det är ju omöjligt!

• Kakan1976

Det jag skriver verkar inte ha kommit med? Testar om det blir bättre när jag använder datorn ist för telefonen.

I alla fall Litet moln så räknas oftast ET som RD 0. Undrar om vi får tvillingar? Jag satte också tillbaka två. Sjukt spännande!

Jag har testdag på lördag men tänkte testa igen imorgon och ringa Sahlgrenska och förhoppnigsvis få tid för ultraljud. Vet ni om det är vecka 7 eller 8 som gäller för UL? Lite nervöst är det allt att testa igen, man vill hemskt gärna vara kvar i den här bubblan nu....

• Kakan1976

Testade imorse, Gravid 2-3.  Glad Fick tid för ultraljud den 23:e september. Känns bra att skriva i sig efter det känner jag också. Herregud var härligt allting känns!

• Kakan1976

Men vadå blankt? Var det digitalt? Det måste ju vara för att du kissade nyligen eller? Jag begriper inte heller.

• Kakan1976

Låter skitmärkligt! Hoppas verkligen att det beror på nåt annat än att du plötsligt inte är gravid längre.

Stor kram

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014