• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Lotten
    MalynCazzandra skrev 2015-02-08 17:48:48 följande:

Nu är tiden för äl förbi och jag hoppas att det tagit sig nu! :D

Nu är det bara att vänta tills den 4/3 då jag ska till bvc och även ta gravtest! :) hoppas att hag orkar hålla mig och inte testa innan. Hade sån smärtsam äl men har läst att man kunde få det efter förlossning? Aja nu väntar ju det roligaste testet av de alla! :D Spännande!!

Jag hade fortfarande utslag på äl Stickan idag. Men väldigt väldigt svagt. Har äl redan varit då?

Håller tummarna!

Vi ska på utredningsmöte den 4/3.
  • NattaLind
    Lotten skrev 2015-02-08 22:31:42 följande:
    Jag hade fortfarande utslag på äl Stickan idag. Men väldigt väldigt svagt. Har äl redan varit då?

Håller tummarna!

Dom brukar säga att man inte ska äl-testa efter att man fått ett plus, just för att ett plus är ett plus och sedan kan det vara lite otydliga utslag efter det.
  • Dakine
    Idag var jag på VUL och de kunde se en äggblåsa på 17 mm. CD 11. Nu är det bara vänta och se och hoppas att ägglossningen som sker är bra och att det blir en bebis på första pergo kuren! :D 
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-08 22:31:42 följande:

Håller tummarna!

Jag har inte kollat med äl-sticka idag, men kanske ska göra det och se. Vissa har ju svaga utslag hela tiden vad jag har förstått som blir starkare när äl står för dörren. Det bästa är ju att testa flera dagar för att se om det är lika svagt jämt eller om det försvinner och kommer tillbaka. Jag köpte ett storpack med äl- och gravtester så att jag kunde kolla när jag hade äl eftersom jag har sån oregelbunden mens och det är nog det bästa jag kunde göra eftersom jag inte hade en aning när äl var och med hjälp av detta så underlättade det en massa. Sen om det tog sig eller inte märker jag om några veckor :)
  • Lotten
    MalynCazzandra skrev 2015-02-09 14:57:19 följande:
    Jag har inte kollat med äl-sticka idag, men kanske ska göra det och se. Vissa har ju svaga utslag hela tiden vad jag har förstått som blir starkare när äl står för dörren. Det bästa är ju att testa flera dagar för att se om det är lika svagt jämt eller om det försvinner och kommer tillbaka. Jag köpte ett storpack med äl- och gravtester så att jag kunde kolla när jag hade äl eftersom jag har sån oregelbunden mens och det är nog det bästa jag kunde göra eftersom jag inte hade en aning när äl var och med hjälp av detta så underlättade det en massa. Sen om det tog sig eller inte märker jag om några veckor :)
    Ja, jag har också kollat med äl stickor och i flera dagar. Vi har kört på varannan dag både innan utslag på stickan och efter.

Hur länge har ni försökt?
  • WhiteRose
    Dakine skrev 2015-02-09 14:37:05 följande:

Idag var jag på VUL och de kunde se en äggblåsa på 17 mm. CD 11. Nu är det bara vänta och se och hoppas att ägglossningen som sker är bra och att det blir en bebis på första pergo kuren! :D 

Hur lång är din cykel annars? Lycka till :)
  • Dakine
    WhiteRose skrev 2015-02-10 07:26:24 följande:
    Hur lång är din cykel annars? Lycka till :)
    Det är olika, har haft väldigt oregelbunden cykel på sistone. allt mellan 28-60 dgr. 
    Men efter ÄL kommer alltid min mens 14 dagar efter, så lutealfasen är alltid densamma för mig. :) 
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-10 07:02:44 följande:

Ja, jag har också kollat med äl stickor och i flera dagar. Vi har kört på varannan dag både innan utslag på stickan och efter.

Hur länge har ni försökt?

Jag fick min första mens sen förlossningen den 17 januari och är kom 7 februari så detta är första försöket med andra bebisen :) ni då?
  • Joozzaan

Nu går dagarna lite väl långsamt tycker jag.... BIM -9... och ska nog försöka vänta ännu längre för att slippa bli besviken i onödan.

• Vw88

Inte varit så aktiv här på ett tag då jag och sambon försökt sen i Augusti 2014.
    Testat med ÄL test och kört varannan dag och blivit besvikna månad efter månad. Har känt symptom varje månad, men denna månaden var det annorlunda :)
    Äntligen efter alla månader fick vi ett svagt plus på clearblue! BIM är idag 11/2 <3
    Kan inte beskriva hur lycklig jag är!!!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?