• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • WhiteRose
    Joozzaan skrev 2015-01-27 02:22:06 följande:

Det ju sjukt hur tråkigt det är att vänta hela tiden... mensen tog slut för några dagar sedan och jag är redan otålig haha. Tror det är för min ena kompis ska få barn om ca en månad så går och är avis på hennes fina mage och är lite extra baby-tokig just nu. Vill så gärna plussa den här gången :) funderar på att använda ÄL-test denna månad just eftersom det har varit lite ojämn mellanrum på BIM de senaste månaderna så litar inte på mobilappen ;)

Hur går det för er andra? Så kul att kika in och se hur det går för er!

Min mens tog slut för tre dagar sen, så nu är det mys som gäller minst var tredje dag - den roligaste delen av månaden :P Har så höga förhoppningar denna gången, kanske är det för att vi går över i "försökt i mer än ett halvår" gruppen, om det inte tar sig den här månaden. Men känner också att jag borde sluta stressa upp mig över det - inte helt lätt dock..
  • NattaLind
    WhiteRose skrev 2015-01-27 07:33:02 följande:
    Min mens tog slut för tre dagar sen, så nu är det mys som gäller minst var tredje dag - den roligaste delen av månaden :P Har så höga förhoppningar denna gången, kanske är det för att vi går över i "försökt i mer än ett halvår" gruppen, om det inte tar sig den här månaden. Men känner också att jag borde sluta stressa upp mig över det - inte helt lätt dock..
    Det är jättesvårt att sluta stressa. På vårt femte försök gav jag upp helt tanken att graviditeten skulle komma NU, och ryckte på axlarna och insåg att kroppen inte var beredd denna tidpunkt helt enkelt. Slutade räkna och hålla koll helt och fokuserade på annat i livet. Och då, så klart, så tog det sig.

Jag har alltid trott sen vi började försöka att stressen nog allt påverkar ens chanser. Självklart kan man bli gravid även om man är upp över öronen stressad, men jag tror också helt stenhårt på att när man inte är stressad och superfokuserad på att allt ska göras rätt, då är ens chanser mycket större.

Jag slutade dock inte stressa förrän jag gav upp tanken att bli gravid helt :P
  • jessis1987

Tre dagar kvar till BIM för mig. Har haft väldigt ömma bröst den här gången och mer framträdande blodådror. Annars har ja mått som vanligt. Hur går det för er andra?

• Joozzaan
    jessis1987 skrev 2015-02-02 11:41:35 följande:

Tre dagar kvar till BIM för mig. Har haft väldigt ömma bröst den här gången och mer framträdande blodådror. Annars har ja mått som vanligt. Hur går det för er andra?

Hoppas att det är grav symptom du känner av! :) när ska du testa?

Själv har jag ÄL vilken dag som helst nu så nu jäklar ska här göras bebis hehe :D har dock suttit och läst på lite (sämsta man kan göra just nu känns det som) och man blir ju lite nedstämd när man läser hur liten chans det är även fast vi skulle träffa in rätt dag och allt :(
  • jessis1987
    Joozzaan skrev 2015-02-04 10:06:40 följande:
    Hoppas att det är grav symptom du känner av! :) när ska du testa?

Själv har jag ÄL vilken dag som helst nu så nu jäklar ska här göras bebis hehe :D har dock suttit och läst på lite (sämsta man kan göra just nu känns det som) och man blir ju lite nedstämd när man läser hur liten chans det är även fast vi skulle träffa in rätt dag och allt :(
    Jag testade idag men det visade negativt. Troligtvis kommer väl mensen imorgon :( 
    Håller med om att oddsen för att bli gravid är deprimerande! Lycka till!
  • MalynCazzandra

På lördag så är det en vecka sen jag hade ÄL och jag är redan så sugen på att testa! Kan nog bero på att jag inte vet när min nästa mens kommer. Kan man testa en vecka efter ÄL eller är det för tidigt?

Åh man blir ju så otålig för man vill att det ska ta sig liksom... Men åh vad spännande! :D 
    Jag håller alla tummar jag har. Idag kände jag lite molvärk i magen. Man kan ju hoppas att det är nåt positivt.

• Lazmi
    MalynCazzandra skrev 2015-02-04 14:12:37 följande:

På lördag så är det en vecka sen jag hade ÄL och jag är redan så sugen på att testa! Kan nog bero på att jag inte vet när min nästa mens kommer. Kan man testa en vecka efter ÄL eller är det för tidigt?

Åh man blir ju så otålig för man vill att det ska ta sig liksom... Men åh vad spännande! :D 

Jag håller alla tummar jag har. Idag kände jag lite molvärk i magen. Man kan ju hoppas att det är nåt positivt.

Jag plussade 9 dagar efter äl. :)
  • MalynCazzandra

Hmm... Jag blev visst lite lurad. Hade inte ÄL i lördags alls. Som jag trodde men jag borde ha vetat bättre eftersom min mens aldrig varit regelbunden men idag på Dag 20 så tänkte jag att "visst jag kollar, för skojs skull". Och får detta i nyllet!!!!

Visst är det ett streck där??? Det är svagt så det måste ju betyda att jag kommer ha ägglossning inom några dagar? Jag ska testa igen ikväll och då hoppas jag att strecket är lite starkare. 
    Ikväll ska gubben få sig lite extra mys :D Är så glad nu och hoppas att det tar sig denna gång.

• Joozzaan
    MalynCazzandra skrev 2015-02-05 13:25:09 följande:

Hmm... Jag blev visst lite lurad. Hade inte ÄL i lördags alls. Som jag trodde men jag borde ha vetat bättre eftersom min mens aldrig varit regelbunden men idag på Dag 20 så tänkte jag att "visst jag kollar, för skojs skull". Och får detta i nyllet!!!!

Visst är det ett streck där??? Det är svagt så det måste ju betyda att jag kommer ha ägglossning inom några dagar? Jag ska testa igen ikväll och då hoppas jag att strecket är lite starkare. 

Ikväll ska gubben få sig lite extra mys :D Är så glad nu och hoppas att det tar sig denna gång.

Jag tänkte precis kika in och fråga en liknande fråga! Antingen borde du ju precis haft ÄL eller så ska du snart få. Nu är ju ibte jag något proffs därför tänkte jag ställa samma fråga.

Har inte haft någon som helst stegring på en vecka (testat en gång om dagen) men nyss hade det hänt grejer! Dock var inte strecket exakt lika mörkt, betyder det att det är nära men inte riktigt än då?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?