• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

Helt säker på att jag haft ÄL igen! Denna dag verkade det bli på CD 42 (iaf tidigare än 125..). Inte tagit test, men har tempökningen och ont i brösten precis som förra cykeln. Har alltså BIM 26/12. Tyvärr har vi verkligen inte träffat in ÄL så blir inget plus denna gång heller :/

• mavidyz

Grattis nattalind och välkommen tillbaka fiian :D

Skriver inte så ofta här längre, men läser dagligen vad som händer ;)

• mavidyz
    FiiaN skrev 2015-01-07 18:10:32 följande:

Jag vet inte alls när jag har bim längre xD Enligt min ptracker skulle jag haft BIM den 27/12 men fick ingen då. Men ska jag gå efter vad jag trodde va äl, så skulle jag haft BIM 3/1 men ännu ingen mens, bara lite blodblandad flytning... :S Men den kanske kommer...

Har du testat att tempa? Jag har ju extremt oregelbunden cykel och var trött på att inte veta när BIM var, ville ju gärna veta så man var beredd på om mens kom liksom ;) man ser inget innan ÄL men mellan ÄL och BIM så har man ju högre temp :)
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2015-01-07 19:45:11 följande:
    Ne jag har aldrig testat det :P Kanske ska ge det ett försök :)

Gör det :) Ta temp varje morgon, direkt när du vaknar, innan du gått upp. Försök hålla dig till samma tid varje dag. Rekommenderar att använda appen fertility friend där man kan skriva in temparna och sedan få ett diagram över cykeln :)

Min vanliga temp ligger ungefär 36,4-36,5 och när jag haft ägglossning går den upp till 36,8-37 och stannar tills BIM. Är du gravid så stannar den där får du mens sjunker tempen tillbaka när mensen kommer :)

Finns mkt att läsa om metoden och det finns någon tråd här på FL om fertility friend-appen :)

• mavidyz
    Joozzaan skrev 2015-01-08 19:16:01 följande:
    Är mycket väl medveten om att det antagligen inte kommer visa positivt men man lever ju på hoppet! :)

En fråga. Vad använder ni att. . . "Samla ihop" urinen i? Jag har tagit med små muggar från jobbet men har bara en hemma. Lär ju gå åt massa om man ska testa äl och så. Måste ju finnas något smart att använda :)
    Jag har kört på engångs-plast-muggar i en mindre storlek :) köpte på ÖB för några kronor. En gång hade jag bara sånna där större ölglas i plast och det var väldigt stort och klumpigt att hålla på med ;P
  • mavidyz

Och angående plus innan BIM, för vissa kan det ju till och med ta några dagar efter BIM innan det visas plus! Sjukt jobbigt det måste vara :/

• mavidyz
    knaappeen skrev 2015-01-08 22:48:21 följande:
    Jag plussafr på BIM +4-5 , fick negativt på BIM o efter det också. Drygt o hela tiden se neg på stickan o sen helt plötsligt när man gett upp hoppet så kmr det där strecket
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Måste ju vara frustrerande! Jag skulle nog gett mig på em gång om det var negativt på BIM xP iofs lite konstigt om inte mensen dock :)
  • mavidyz

Så. Eftersom att min syster har varit lite aktiv i dessa forum och vet att jag är jag osv har jag velat avvakta med att skriva detta då jag ville berätta IRL :)

Vi har också plussat!! :D Plussade på juldagen och har idag äntligen berättat
    för familjen! Är i vecka 7 nu :) Var helt säkra på att vi missat ÄL denna gång eftersom att vi hade sex 5 dagar innan så vi hade extrem tur! :D

Så nu kan jag läggas till i plus-listan :D

• mavidyz
    BIM JAN

Joozzaan, 22 år, Östergötland, 2:a försöket, BIM 11/1
    WhiteRose, 26 år, ej Sverige, 2:a försöket, BIM 25/1
    Lazmi, 25 år, Södermanland, 3:e försöket, 27/1
    ticcer, 20 år, Skåne, 1:a försöket, BIM 27/1
    FiiaN, 23 år, Värmland, 6e försöket, BIM oklart

Plus PLUSSAT Plus
    NattaLind, 26 år, Östergötland, gravid från 1/12
    Dahlia, 33 år, Skåne, gravid sedan 30/11
    pinglon, 27 år, Finland, 2:a barnet, gravid från 17/10
    mavidyz, 24 år, Dalarna, gravid från 28/11
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2015-01-11 14:57:55 följande:
    Härligt att höra Mavidyz!! Vad kul!

Härligt att ni fick till det på ÄL ändå :D
    Verkligen! Tog ett test bara för att jag hade ett och blev lagom förvånad xD
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?