• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

ticcer skrev 2014-10-11 14:42:07 följande:
    Testade med annat märke och streck på även det :D
    Lyckan är total :D
    Åh, grattis :D
  • mavidyz
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-16 07:19:58 följande:

Är det nån mer som ska testa sig på lördag :)??

Jag ska! Men är ganska säker på att det inte är något. Mer för säkerhetsskull, är ganska säker på att jag inte haft ÄL :/
  • mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-10-16 09:06:23 följande:

någon annan som tempar? första månaden med tempning för mig. jag tycker det är så häftigt att man kan se på tempen när ÄL varit och när mensen är på gång. Känns som jag kommer klara att inte testa innan BIM nu när jag tempar.

Jag har tempat sedan augusti! Tror dock inte jag haft någon ÄL än :/
  • mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-10-16 15:57:34 följande:
    använder du fertility friend?
    Jajamen :) gör du?
  • mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-10-16 16:25:37 följande:

Japp. Tänkte bara eftersom du inte trodde att du haft ÄL, den räknar ju ut precis när ÄL varit.

Ja. Den trodde att jag haft det för några veckor sedan men det stämde inte. Har inte haft ÄL/mens sen i juni.. :P
  • mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-10-16 16:38:17 följande:
    oj jobbigt. vet du varför? Har du kollat upp det?
    Ingen aning och gyn vill inte kolla förrän vi försökt bli gravida ett år. Tycker dock att det är lite poänglöst att försöka så länge om man inte ens har ÄL/mens på flera månader :/
  • mavidyz
    Syrran86 skrev 2014-10-16 18:00:26 följande:
    Jag kommer inte ihåg, vilket preventivmedel hade du använt innan?
    P-piller. Slutade med dem i början av november förra året
  • mavidyz
    Syrran86 skrev 2014-10-16 19:44:48 följande:
    Måste kännas segt att vänta så på äl och mens. Om det har gått flera månader borde det ju gå att åtminstone göra ett ultraljud för att se hur äggstockarna ser ut. Pcos till exempel är ju ganska vanligt och går oftast att åtgärda vid barnönskan.
    Ja, jättejobbigt :/ känns ju som att man inte får samma chans. Min cykel är nu uppe i över 120 dagar. Det blir inte många chanser/år :( hon jag pratade med på gyn sa att det enda de gör är fertilitetsutredning efter ett års försökande. Och då som par. Hon sa nått om piller för att få mens, men eftersom att de inte ger någon ÄL utan bara mens är de ju onödiga. Vill ju inte ha mens i onödan liksom ;)
  • mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-10-16 20:48:02 följande:
    Men alltså med en cykel på 120 dagar så bör du ju få hjälp.
    Jag tyckte det jag också :( det hon kunde göra var i princip att vi räknade från när jag slutade med piller. vi försökte några månader men väntade sedan in mensen som kom några månader senare. Sen när jag fick mens var det så pass inpå vårar bröllop att jag inte kunde bli gravid för att komma i klänningen så vi väntade lite till. I juli började vi igen men har som sagt inte fått ÄL. Så vi kan skicka in papper för utredning om några veckor, men min man vill helst försöka lite till på egen hand.. Men jag tycker ju inte det är så mkt till försök som sagt :(
  • mavidyz
    Syrran86 skrev 2014-10-16 22:28:21 följande:
    Hoppas att ni får snabb utredning i alla fall. Man vill hu veta vad det beror på att kroppen beter sig konstigt! Men det kan ju ta sig innan dess också. Klart att ni ska försöka, men förstår att det känns motigt.
    Ja :/ hade sånna här problem innan jag började med stavar och piller för massa år sedan också, var därför jag började :(
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?