• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

NattaLind skrev 2014-10-23 08:23:18 följande:

Nu vet inte jag om min p-tracker stämmer, men skulle haft äl igår och hade "hugg" i livmodern. Jag och sambon myste två dagar innan för denna gång hade jag planerat att ha sex just på ÄL. Blev det något?

Naaaaaeee! Sambon var trött och tjurig och jag blev ledsen. Fick också en ursäkt i morse men va fan?! Igår var ju dagen med stort D! Även om det finns en chans att simmarna sen två dagar innan (eller ja, 36 timmar innan) klarar av det så hade ju chansen varit BETYDLIGT större om jag fått komma till igår. Så nu sitter jag och tjurar och "vet" att det inte kommer ta sig denna månad heller. Åh så frustrerad!!!

Dock är jag ju inte hundra på att jag hade ÄL igår men ändå..... risken är stor.

Tur att ni fick till drt två dagar innan iaf, det kan ju räcka :) självklart vill man ju känna att man gjort allt man kan... Och sen om det inte blir något så kommer man ju att skylla på det missade tillfället!

Bara att hålla tummarna att det tar sig :)
  • mavidyz
    kasovi skrev 2014-10-23 08:19:30 följande:

Mitt jättesvaga streck från gravkollen visade Gravid 1-2 idag på digitalt!

Nu får jag väl bara härda ut till nån gång i december så jag vet att den håller sig kvar där inne :)

Åh va roligt :D
  • mavidyz
    hannap90 skrev 2014-10-23 09:53:40 följande:
    Bilden la sig fel, men Stickan till höger är den idag:)
    Jag tycker att den högra ser starkare ut :)
  • mavidyz
    Vw88 skrev 2014-10-23 11:08:18 följande:
    Med andra ord har min BIM ändrats om det nu är mensen till 15/11 (andra försöket)
    Tråkigt med mens, men skönare att den kom tidigt än sent! Då dröjer det inte lika långt till ÄL :)
  • mavidyz
    fkh skrev 2014-10-23 12:46:47 följande:

Jag tänkte hoppain här jag med!

Startade precis en tråd med lite frågor men såg sen att jag kan ju lika gärna fråga här :)

Vi tänkte sluta med p piller i slutet på December. Vill egentligen börja direkt men det passar sig inte med mina studier.

Nu är jag inne på att sluta röka, är ingen storrökare men tänkte att det är bäst att göra sig av med vanan så fort som möjligt :)

Någon mer som kämpar med att sluta röka innan man försöker?

Ska gå tillbaks och läsa igenom tråden lite. Hoppas det blir massor av bebisar 2015!

Ja, rökning ökar ju inte direkt oddsen att bli gravid och sen är det inte bra för fostret när det väl blir nått :) Röker inte själv men kan tänka mig  att det är lättare att sluta innan man blir gravid och kanske mår dåligt på andra sätt ändå ;D
  • mavidyz
    fkh skrev 2014-10-23 15:13:45 följande:

kasovi

Grattis!! Vad kul att höra. Hur länge har du ätit piller innan du slutade? Kanske är en bra ide att sluta redan nu eller eventuellt nästa månad då, ifall det tar lite tid. Hoppas att det inte blir för svår abstinens iom rökstoppet för dig! Fast jag har hört om kvinnor som rökt och helt enkelt äcklas av röklukt så fort de blev gravida. Upplever du det också?

Började precis äta folsyra för en vecka sen och har läst om det så pass mycket att jag fått för mig att jag bör äta folsyra minst tre månader innan jag förhoppningsvis plussar.. Men det kanske bara är hysteri. Någon mer som tar folsyra?

När jag slutade på P-piller så tog det 6 månader innan jag fick mens! Kan vara värt att tänka på ;)

Jag har ätit folsyra sen i juli :)
  • mavidyz
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-24 07:17:40 följande:

Va tvungen att pröva en ny sticka imorse, och fick samma igen, ett streck långt ner :/.. phph989VE28377.jpg

Är det där från början? Tkr det ser ut som att det är en kant som ser ut som ett streck :/
  • mavidyz
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-24 09:40:53 följande:
    Ja eller hur! Jätte konstigt.. Båda gångerna blev det så :/.. Jag skulle ha haft min mens mellan den 14-17 oktober och fortfarande inget spår av den!

Det såg ut så där direkt och sen efter ca 5 min.. Ska köpa ett test från Apoteket idag och se
    Konstigt :/ lika bra att köpa ordentligt test :)

Är du 100 på att du hade ÄL det datumet du räknar på? Så den inte kom senare/inte har kommit än :/
  • mavidyz
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-24 10:23:54 följande:
    Jag har den där appen menskoll som jag fyller i varje gång min mens kommer, och den räknar ut ÄL. Men om det stämmer vet jag inte.. Men min mens är 7 dagar sen nu, och den jar aldrig varit så sen förut :/
    Ok! Den kan ju vara sen av många anledningar.. Vi får hoppas på bebis och dumma tester ;)
  • mavidyz
    kaaatie skrev 2014-10-24 11:26:40 följande:

Så himla underligt. Min mens varade en halv dag och det var mest flytningar. Har BIM idag... Ska jag våga testa idag?

Skulle kunna vara nidblödning? Jag skulle testa :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?