Inlägg från: LiIIenora |Visa alla inlägg
  • LiIIenora

Israel vs. Islamiska Staten

Ogago skrev 2014-09-27 11:09:33 följande:

Du skrev:

"Du kommer med en Wikipedia länk som någon muslim satt samman."

Och du undviker min fråga:

"Kan du ge mej någon källa till det påståendet? Eller hittade du just på det?"

Om du är seriös så kan du svara på det. Eller så är du den bluff som alla tycker du är. Se detta som en utmaning!

Huruvida en muslim satt ihop eller inte besvarade jag med att "alla kan skriva där". Jag vet inte om det är en muslim eller inte, big deal. Men det är inte omöjligt heller.

Du får läsa det jag skriver :)

En sån liten bagatell är inget att bli röd i ansiktet över så lugna ner dig. Jag förstår att det känns tungt att hänvisa till en sida som "alla" skriva i. Jag kanske skulle logga in och redigera sidan. Vad tror du om det?

Se där, jag är ingen bluff trots allt :D

Smörgåsbord.
    Israel was given to the Jews by God.
  • LiIIenora

Ogago, Jag antog din utmaning och du sprang ifrån din :)

• LiIIenora

Ogago, när man förlorar en debatt så brukar man slita sig i håret och häva ur sig det ena efter det andra. Du behöver inte överskyla en med kränkningar för det och jag sa att vem som helst kan skriva på Wikipedia. Det gör inte mig till en lögnare. Jag hade kunnat formulera mig annorlunda men jag har inte en Ogago manual som talar om vad, hur och på vilket sätt jag skall tala till dig.

Det som har varit en uppenbar lögn i vår konversation är ditt angrepp mot kristna där du pratar om några infödingar i Afrika som springer runt med machete och försvarar sig mot muslimer. Du sa att dom håller Bibeln i ena handen och en machete i den andra. Jag visste att det "inte" är sant och gjorde inte stor sak av det. Och eftersom du inte kom med några aktuella artiklar så pekar bara ditt påstående om att Kristna är så militanta som du vill ha det till som en ren fiction. Det har aldrig hänt :)

• LiIIenora

Ogago, dina inlägg är bra exemplar på hur man gör för att smita undan från ämnet. Om du känner dig besegrad så var så vänlig och bekänn det för dig själv så slipper du fara med personangrepp och förtal. Vilket för övrigt är olagligt enligt svensk lagstiftning.

Jag är ingen rasist, i min familj är vi mångkulturella och det finns både svarta och vita vid julbordet. Ordet "inföding" är vad det är och det är inget du kan ta ifrån någon. Inte ens dig själv. Lev med att du är en inföding liksom jag är detsamma.

Vidare, det är du blev tvungen att gräva dig djupt in i en djungel för att hitta några Kristna som utför våldsamma illdåd. Inte jag. Du misslyckades med utmaningen och din desperata kamp att motbevisa mig sluta i en terräng där du gått vilse.

Jag är sanningsbärare, ingen lögnare.

• LiIIenora

Ogago, en "allmänbildad" person utrycker sig inte som du gör :)

• LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:36:40 följande:

Du skrev:

Du hittar på, du ljuger och du är en lögnare!

Och, javisst ja, jag glömde - Du är en bluff.

Men är du neurotisk också?

Lider du av tvångstankar?
  • LiIIenora

Ogago, Det är värst som du upprepar dig. Du mer eller mindre bekräftar att du är slut på argument.

• LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:44:14 följande:

Varför ska man diskutera med nån som ljuger? Med nån som är en bluff? Sånt roar mej inte.

Ja men det förstår jag inte, kan du förklara det... Om du anser att jag ljuger, varför följer du inte din egna uppmaning och lyder den?

Det är liksom hyckleri att bryta mot det man själv predikar om :/

Smörgåsbord :)
  • LiIIenora

• LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 13:43:47 följande:

Inte bara anser, det är ingen åsikt vi pratar om här. Du *är* en lögnare och en stor bluff.

Du skrev:

Kan du berätta att det här är sant, och visa med källa att det är så? Inte? Okej, då bekräftar du själv att du ljuger och far med osanningar. Alltså: Bluff.

Vad finns det för anledning att diskutera sakfrågor med en stor bluff? Mej roar det inte.

Men du diskuterar ju inte "sakfrågor". Du upprepar dig och säger samma sak om och om igen. Du är ju bankrutt på argument och är okapabel att nå ämnet och hugger efter personliga åsikter. Way out of topic.

Din oförmögenhet att bemöta frågeställningar pekar på ett desperat hopp om att springa ifrån utmaningen jag gav dig och hoppas på att den faller i glömska. Men det gör den inte.

Dessutom, att du fortsätter skriva bevisar att jag inte är en bluff :)

Sen att du citerar något som är taget ur sitt kontext gör ju inte att du framstår som tillförlitlig. Med det i åtanke och din oförmåga att presentera fakta gör att du pratar om dig själv i tredje person. Du behöver psykologhjälp och det kan tyvärr inte jag hjälpa dig med. Jag kan då upplysa dig om att det finns mediciner mot tvångssyndrom. Det heter neuroleptika och kanske behöver du just det. Rådfråga en läkare och återkom.

Smörgåsbord.
    Hur står det till intellektuellt???
  • LiIIenora

Nu åter till ämnet, hur ställer muslimer sig i frågan om att Israel kan slå ut ISIS och rädda förtryckta muslimer från förtryckande muslimer?

Bra eller dåligt?

Har ni någon åsikt eller tystheten är ert medgivande?

• LiIIenora

Dig deep into the jungle... Hugga tchaga, hugga tchaga, hugga tchaga, ugh ugh...

• LiIIenora
    Ogago skrev 2014-09-27 12:44:14 följande:

Varför ska man diskutera med nån som ljuger? Med nån som är en bluff? Sånt roar mej inte.

Jag skall följa ditt råd, så får du se vem av oss som är sanningsbärare och inte. Inföding :)
  • LiIIenora
    En irakisk advokat som är känd för sitt arbete att främja kvinnors rättigheter har dödats av IS kämpar. Sameera Salih Ali al-Nuaimy hämtades från sitt hem av IS krigare förra veckan och torterades i flera dagar innan en maskerad arkebusering avrättade henne offentligt i Måndags.
    Nuaimy hade postat kommentarer på sin Facebook-sida som fördömer den "barbariska" bombningen dom utför och förstör moskéer och helgedomar i Mosul. Hon dömdes för avfall av en "så kallad domstol," Hennes familj hindrades från att ge henne en begravning. 

Är det därför muslimer här inte vill yttra sig i frågan?
    Är ni rädda eller sympatiserar i smyg?
    FN-monitorer i Irak har fått flera rapporter om avrättningar av kvinnor från IS's beväpnade män. Några efter slentrianmässiga försök. "Utbildade och professionella kvinnor verkar vara särskilt utsatta.

www.nytimes.com/2014/09/26/world/middleeast/womens-rights-activist-executed-by-islamic-state-in-iraq.html
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten