• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2014-08-21 03:23:45 följande:
    Om du har fått fel delar borde det lätt gå att konstatera, annars är det du som gör fel. Du borde ha krävt instruktioner på Svenska, det ska finnas.
    Instruktioner finns på Svenska finns på monteringsanvisningarna från IKEA. 

Bara det är så liten text som är skriven, och samma text finns på IKEAS anvisningar på en rad olika språk med utöver Svenska. Så det är knappast något som behövs "krävas". 

IKEAS monteringsanvisningar sköts via bilder och inte text...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • BAJ
    Tirem skrev 2014-08-20 23:13:27 följande:

Skåp/låda, spela roll? Framsida, baksida, underdel, överdel, höger sida, vänster sida och lucka= 6 delar.

En låda har ofta just 5 bitar, så ja det spelar roll
  • Lavish

Med din logiska byggförmåga varför köpte du inte virke på byggmax och byggde skåpet efter eget huvud?

• Lizzy 488

Just därför jag ALDRIG handlar på IKEA. Jag får hem det måste skruva i hop det, bitar passar inte jag får ett hysteriskt utbrott och sen blir det fult. Nej inget för mig. 

• akesan

METOD är en hyllmodul med synnerligen enkel montering. Till denna måste man sedan välja lucka, gångjärn och handtag efter smak. Du har tydligen inte förstått vad du har köpt och borde ha tagit råd vid köpet. I detta fall så är det bara att lära av misstaget.

• BAJ

Min fru har nu ringt till IKEAs kundservice och jag ska få ett nytt skåp eftersom det inte var mitt fel att bitarna gick sönder utan deras. Dock vill de inte ge mig någon lucka utan det menar IKEA på att jag får betala själv, så det blir ändå en förlustaffär för min del.

• LillaJag06
    BAJ skrev 2014-08-21 10:12:29 följande:

Min fru har nu ringt till IKEAs kundservice och jag ska få ett nytt skåp eftersom det inte var mitt fel att bitarna gick sönder utan deras. Dock vill de inte ge mig någon lucka utan det menar IKEA på att jag får betala själv, så det blir ändå en förlustaffär för min del.

Men seriöst nu!

DU får ju köpa en lycka till. Det är inget man får gratis till skåpen. Det finns dessutom flera olika att välja på.

Är denna tråd verkligen sann? Haha herregud!
  • Ogago
    BAJ skrev 2014-08-21 10:12:29 följande:

Räddad av sin fru men har ändå förlorat.

Ett gott råd? Undvik IKEA. Dom går med förlust med sådana kunder som du.
  • EnAnonumius
    Ogago skrev 2014-08-21 10:24:29 följande:
    Räddad av sin fru men har ändå förlorat.

Ett gott råd? Undvik IKEA. Dom går med förlust med sådana kunder som du.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • gertie

Förstår man inte ikeas superenkla monteringsanvisningar får man köpa till monteringstjänst. 

Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp