• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • Hobbyarkitekt
    BAJ skrev 2014-08-20 16:24:12 följande:

Det är först en framsida, sen två bilder, sen jättemycket text på ett annat språk, flera sidor. Efter tredje sidan när jag inte förstått något gjorde jag istället det som var logiskt.

Det säger rätt mycket om din förmåga till logiskt tänkande. Drömmer
  • BAJ
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-20 16:42:09 följande:
    Det säger rätt mycket om din förmåga till logiskt tänkande. Drömmer
    Så du menar att jag ska lära mig ett nytt språk för att bygga skåpet när jag redan vet att det redan fattas en bit? IKEA har redan erkänt att de inte skickat med luckan, men de vill ändå inte ge mig pengarna tillbaka.
  • Majsan70
    BAJ skrev 2014-08-20 16:22:15 följande:

Det är ett vanligt skåp med en lucka som jag skulle ha till tidningar. Fast luckan saknades i förpackningen så jag fick ta en annan bit.

Saknas något så får man ju åka o byta saken redan i det skedet eller hämta den saknade delen. DET är logiskt tänkande. Improvisation genererar inte pengarna tillbaka på köpt vara.
  • Rakad Apa

Är det du ANOF?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Aniiee
    Rakad Apa skrev 2014-08-20 17:02:36 följande:

Är det du ANOF?

Tänk, jag tänkte samma sak.....
    Key change, MOFO!
  • myskmalva
    Harmagedon skrev 2014-08-20 17:09:36 följande:
    Ska du ha svanar i skåpet?

Metod är väl ett köksskåp. Där ska man inte ha Svan utan majonnäs, rostad lök och annat gott man kört hem på sin skottkärra.
  • Harmagedon
    myskmalva skrev 2014-08-20 17:27:31 följande:

Metod är väl ett köksskåp. Där ska man inte ha Svan utan majonnäs, rostad lök och annat gott man kört hem på sin skottkärra.
    Jag har missat den tråden och tänkte mest att räkor med ansikten skulle börja lukta för illa i ett skåp.

Till ts: Ikea säljer luckorna separat
Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp