• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • Fontana

Är det verkligen något fel i förpackningen eller någon skada på innehållet brukar man inte ens behöva köra och lämna tillbaka, Ikea kör ut nya grejor till dig. Åtminstone var det så för ett par år sedan.

Å andra sidan är det väldigt ovanligt att det är något fel på varan, att det inte passar eller att det fattas skruvar på produkter från Ikea (men ryktet från 1970-talets dåliga kvalitetskontroll lever kvar).

Jag retar mig också på Ikeas helt ordlösa monteringsanvisningar, men om man försöker montera någon annan del som lucka för att "luckan inte fanns med", då får man nog skylla sig själv.

• BAJ
    Majsan70 skrev 2014-08-20 16:50:08 följande:
    Saknas något så får man ju åka o byta saken redan i det skedet eller hämta den saknade delen. DET är logiskt tänkande. Improvisation genererar inte pengarna tillbaka på köpt vara.
    Det känns som att ni försöker missförstå mig med flit. Självklart VISSTE jag inte att det fattades något, jag trodde självklart att alla bitar var med. Därför gör jag det som är logiskt. SEDAN märker jag att det inte finns sex bitar utan fem och förstår att det inte räcker. Sen när jag ändå försöker få det att räcka går skåpet sönder! 
    Fontana skrev 2014-08-20 18:18:39 följande:

Är det verkligen något fel i förpackningen eller någon skada på innehållet brukar man inte ens behöva köra och lämna tillbaka, Ikea kör ut nya grejor till dig. Åtminstone var det så för ett par år sedan.

Å andra sidan är det väldigt ovanligt att det är något fel på varan, att det inte passar eller att det fattas skruvar på produkter från Ikea (men ryktet från 1970-talets dåliga kvalitetskontroll lever kvar).

Jag retar mig också på Ikeas helt ordlösa monteringsanvisningar, men om man försöker montera någon annan del som lucka för att "luckan inte fanns med", då får man nog skylla sig själv.

Tack, jag ska prova att ringa imorgon och se vad de säger.
  • Hejhoppsan
    BAJ skrev 2014-08-20 19:18:43 följande:
    Det känns som att ni försöker missförstå mig med flit. Självklart VISSTE jag inte att det fattades något, jag trodde självklart att alla bitar var med. Därför gör jag det som är logiskt. SEDAN märker jag att det inte finns sex bitar utan fem och förstår att det inte räcker. Sen när jag ändå försöker få det att räcka går skåpet sönder! 
    Fontana skrev 2014-08-20 18:18:39 följande:

Tack, jag ska prova att ringa imorgon och se vad de säger.
    Men hur tror du att fem bitar ska kunna räcka till ett skåp där det behövs sex bitar? Varför ens försöka?
  • Stina31

Det där skruvade jag också ihop förra helgen. Om man jämför med många andra skåp ett lätt skåp att få ihop. Om detta nu är seriöst så verkar det som du missförstått en sak. Lucka måste man köpa separat då det finns många att välja på. Tar man bara förpackningen för själva skåpet finns ingen lucka med.

• BAJ
    Stina31 skrev 2014-08-20 20:39:58 följande:

Det där skruvade jag också ihop förra helgen. Om man jämför med många andra skåp ett lätt skåp att få ihop. Om detta nu är seriöst så verkar det som du missförstått en sak. Lucka måste man köpa separat då det finns många att välja på. Tar man bara förpackningen för själva skåpet finns ingen lucka med.

Ja, det var vad de sa på IKEA när jag var där på fredagen också. Eftersom instruktionerna var på ett annat språk kunde jag ju inte veta det.
  • BAJ
    Hejhoppsan skrev 2014-08-20 19:48:50 följande:

Men hur tror du att fem bitar ska kunna räcka till ett skåp där det behövs sex bitar? Varför ens försöka?

natteyvukg skrev 2014-08-20 19:57:13 följande:

Dagens stora skratt!

Skratta och gör er lustiga ni, men jag har ett mycket högt iq och gjorde på ett logiskt sätt. Att jag då blev tvungen att dela en bit är IKEAs fel, inte mitt!
  • EnAnonumius
    BAJ skrev 2014-08-20 21:03:04 följande:
    Skratta och gör er lustiga ni, men jag har ett mycket högt iq och gjorde på ett logiskt sätt. Att jag då blev tvungen att dela en bit är IKEAs fel, inte mitt!
    Mmm visst högt IQ och logiskt ja.. Drömmer

• Tirem

Om du har så högt iq och är logisk så borde du förstå att 5 bitar aldrig kan skapa en låda...

• BAJ
    Tirem skrev 2014-08-20 21:37:52 följande:

Om du har så högt iq och är logisk så borde du förstå att 5 bitar aldrig kan skapa en låda...

SKÅP!
Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp