Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Denna är från i tisdags.

• JhjärtaK
    nokla skrev 2015-03-07 15:25:53 följande:

Förresten jhjärtak, i vilken vecka gör de snittet?

38+0 vilket är det tidigaste man snittas med twins i Gbg tydligen så jag är väldigt nöjd
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2015-03-07 23:31:14 följande:
    Om typ 1,5 vecka då om jag kan räkna. Är ju supersnart, åh vad spännande smile1.gif
    Precis, slutspurten nu verkligen
  • JhjärtaK
    A82 skrev 2015-03-08 19:30:58 följande:
    Vad skönt det måste kännas!! Förstår att det är tungt med den där jäkla förkylningen. Samma här, var till läkaren igen i veckan. Både bakterier och virus så nu käkar jag penicillin. Men det är tungt fortfarande, hostar mycket och magen blir ju som en kanonkula varje gång. 
    Bra att du fick penicillin ändå, det brukar skynda på tillfrisknandet. Tyvärr hänger ju hostan i länge, bläh!

Nu har min förkylning äntligen lagt sig (nästan). Behöver inte nässpray längre utan kan ändå andas genom näsan när jag ligger ner. Är dock trött som en klubbad säl men det hade jag nog varit som "bara" höggravid också

Försöker njuta av de här sista veckorna som gravid då detta är min sista graviditet. Inte det lättaste när man är obekväm konstant och har ont men i korta stunder fungerar det
  • JhjärtaK

Vårt sista TUL senare idag och sen gravidfotografering. Får se om fotografen höjer på ögonbrynen när hon får se min gigantmage full med bristningar

• JhjärtaK

Precis som jag misstänkte så var detta sista TUL helt onödigt då de mäter så olika. Tv1 har tydligen bantat de här två veckorna för henne mätte de till ca 200 g mindre än vid förra mätningen och Tv2 låg i princip kvar på samma vikt. Varken jag eller läkaren är dock det minsta oroliga då de är två livliga, välmående krabater med bra flöde i navelsträngarna. Och "sanningen" kring vikten får vi ju som senast nästa vecka oavsett

Var på gravidfotografering efter TUL, skall bli riktigt spännande att se om hon får till någon fin bild på min tigerrandiga mage

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2015-03-09 15:45:53 följande:

Hej hej! Tänkte bara meddela att torsdag 26 februari så föddes våra pojkar. Hinnorna togs i v 37+3 efter en lång och jobbig latensfas. Vi är överlyckliga och landar just nu hemma med en stolt storasyster :)

Undrade just när du skulle uppdatera här också . Grattis igen till sönerna!
  • JhjärtaK

Nu har jag beställt var sitt gosedjur till tjejerna. Hinner de skickas i tid så tänkte jag ha med dem till bb för att fota dem bredvid sitt gosedjur och sedan ta ett nytt foto en gång i månaden.

Gjorde nästan samma med dottern men först från att hon var 1,5 månad och sen tills hon var 2 år. Nu tar vi en gång per år med samma gosedjur vilket är väldigt roligt att ha

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2015-03-11 09:33:02 följande:
    Dom vägde 3224g och 3012g, 48 cm. Så väldigt fina vikter :)
    Tänk att du orkade gå runt med så mycket bebis i magen! Är helt imponerad! Jag vet inte hur jag skall klara en vecka till och då är mina uppskattade rätt små. Känns ändå som att magen skall krossa mig
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2015-03-11 11:31:17 följande:

Oj vilka bra vikter stinaa!

Går in i vecka 39 idag, undrar om de sjunkit ner lite jag känner mindre tryck uppåt och andas lite lättare smile1.gif Tycker däremot inte att jag ser nån skillnad direkt. Men herregud vad hungrig jag har blivit, vill äta varannan timme typ. Hoppas det är bebisarna som växtspurtar lite.

phpqaf8b611433.jpg

Jättefin mage som vanligt

Jag har också börjat bli jättehungrig!! Känner mig proppmätt för att sedan en timme till två senare vara hungrig som en varg igen kanske är som du säger att bebisarna växtspurtar nu mot slutet

Skall in till mvc idag för att kolla trycket då jag lagt på mig så mycket vätska den senaste veckan. Får se vad det blir.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D