-
Detta med att det alltid är bättre att föda vaginalt än med snitt stämmer inte utan beror helt på situationen och omständigheterna. Jag frågade en läkare på neo ang vad han ansåg vara bäst för tvillingar och enligt honom iaf så fanns det fördelar och nackdelar med båda sätten.Joss81 skrev 2015-02-27 23:04:07 följande:Aha ok då förstår jag. Tack för bra info! Min ena tvilling har sin navelsträng fäst vid moderkakans kant istället för i mitten. Spelar det någon roll vid förlossning?
-
Ingen klåda men förstår att det måste vara riktigt enerverande! Kanske finns det någon mjukgörande salva som samtidigt är lite svalkande?blåbärsmuffins skrev 2015-02-28 12:56:56 följande:
Någon som har klåda? Jag har hemsk klåda efter att jag sovit. Runt magen och ryggen. Prover tagna men allt okej. Det är så jag blir tokig.
-
Känner så med dig! Är inne på vecka 4 med samma envisa förkylning! Blir helt tokig snart av att inte kunna andas genom näsan och ha tungt huvud och småont i halsen hela tidenA82 skrev 2015-02-28 15:21:58 följande:
Fy vad less jag blir.. Förkyld igen, denna gång med feber också. Första två tredjedelarna av graviditeten var jag inte ens i närheten av förkyld trots att det gick rätt mycket på jobbet och förskolan i höstas`också. Och nu är det andra gången på väldigt kort tid. Det blir tungt när allt annat också är tungt. Håller ni andra er friska?
Och det är ju så jäkla tungt att "bara" vara gravid! Så nu är jag redigt trött på detta! Vecka 36 så om ca 3 veckor senast kommer vi vara trebarnsföräldrar, gah! -
Härligt att även dina växt på sigCinnamon02 skrev 2015-03-01 00:52:43 följande:Angående tillväxthämning - våra låg runt -20% på första TUL och ena var mindre. Nu är de runt -10% och allt går bra ????
Jag tänker föda med snitt, anser att det sammantaget är bäst.
Jag har bara ett TUL kvar nu, känns helt konstigt iom att jag gjort så jäkla många! Sen är det till att bli trebarnsmor, gah!
Har du fått ett snittdatum? -
Det är mars!! De här små blir mars-barn precis som sin storasyster och sin mamma. Så jäkla skönt!!!
-
2,5 är kanon! och nu börjar det närma sig rejält för er. Tror du de stannar till bf eller vill de ut tidigare?nokla skrev 2015-03-02 18:28:13 följande:
Nu väger båda över 2 kg (uppskattat), den största 2500 och den mindre har jag glömt Den här graviditeten har börjat sätta sig på hjärnan
Men de låg iaf på -14 och -21% så det var väldigt likt förra gången. Det känns stort nu när jag hade ställt in mig på att de skulle födas yttepyttesmå, men 2,5 är ju en helt acceptabel födelsevikt. Får se hur mycket mer de hinner växa nu innan det är dags
-
Med tanke på att flertalet (därav TS) inte är aktiva längre i tråden så antar jag att några har fött redan
Jag vill verkligen inte att det drar igång nu. Dottern är jättesjuk, tror på influensa, så det skulle inte kännas on att lämna bort henne till mina föräldrar när hon mår som hon mår. Hon hade nästan 40 grader nu på morgonen stackaren
V 37 imorgon. -
Ja verkligen! Men är man immun efter att ha haft den? Jag har ju vaccinerat mig men det skyddet är endast 50% effektivt så undrar hur det är om man haft den? Dvs kan hon efter det här inte bära med sig viruset från ex dagis hem eller är det fortfarande möjligt om några veckor? Får googla lite på influensa och immunitet känner jagnokla skrev 2015-03-03 12:34:59 följande:Nä inget vidare men bra å avklara influensan innan bebisarna kommer.
Efter en jobbig natt har hon nu sovit i 4 timmar på dagen. Hoppas att det ger henne lite ork till eftermiddagen och kvällen. -
Härligt! Skulle inte ha något emot alls om mina kom v 37+0, alternativt v 37+4 för då får de födelsedatum 150315nokla skrev 2015-03-04 10:16:49 följande:
V 38 idag (37+0)! Nu är de "färdiga"
Fin mage också! -
Åh så spännande! V 36+3 här så inte långt efter men tycker att min mage är betydligt större än er andras . Skall se om jag har en bild jag kan lägga upp.blåbärsmuffins skrev 2015-03-06 16:30:56 följande:
Tul idag. 2,7 och 2,3 kilo. V 36+6. Tvåan har vänt sig med huvudet nedåt. Jag var öppen 3 cm också. Ojoj, då är det inte långt kvar. Har en del elaka värkar. Snart!
Hur går det för er?
Tror att de kommer att stanna inne till det planerade snittet faktiskt för jag har haft betydligt mindre sd de senaste veckorna än vad jag hade innan tycker jag. Det är mest bara jäkligt tungt just nu och har en förkylning som vägrar släppa helt, bläh!