Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

stinaa skrev 2014-12-04 07:59:33 följande:
    Vad mycket bra information du har fått, jag har inte alls fått höra det. Idag är första gången vi ska göra UL och mäta flödet, få en uppskattad vikt och en procent. Lite nervigt men känner mig ändå lugn :) Vecka 25+3 idag. Håll tummarna för oss!
    Tummar hålles! Ja jag har haft turen att få träffa bra läkare med lång erfarenhet som dessutom har delat med sig av den.

Flödet har inte mätts än på mina men det kanske blir längre fram då
  • JhjärtaK

Nu har jag varit hos bm och allt såg bra ut

Tv 1 hade 153 i puls och tv 2 hade 150. Mitt hb var fortfarande i det lägre spannet på 111 men blodsocker på 5,2 så det var bra. Blodtryck på 125/60, skönt!

Sf-måttet var som väntat stooort för min vecka (v24) och låg på 26-27 cm . Och som min bm sa så är det där jag kommer att ligga, dvs över övre normalgränsen

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-12-04 13:11:14 följande:

Hemkommen från UL! Allt såg helt fantastiskt ut med våra pojkar, tvilling 1 beräknas väga 800 gram och tvilling 2 beräknas väga 790 gram, helt otroligt och tydligen väldigt ovanligt att dom är så exakt lika stora. Skiljde endast 1 mm på huvudmåttet och resten inget alls. Läkaren sa att risken för att utveckla TTS nu när det ser och har sett så bra ut är i stort sett obefintlig! Vi är så glada :)

Härligt att höra! De fettar på sig bra på bara några veckor helt klart . Vet du vad enlingar generellt väger i din vecka?
  • JhjärtaK

Jaha, så sitter man på antenatalen, IGEN! Hade några onda sd inatt och har nu molande värk till och från. Skall bli undersökt av läkare och hen börjar inte förrän kl 10 och det är redan kö så blir väl ytterligare en tretimmars-sittning här. Men vill kolla upp det idag då jag är ensam med dottern i helgen så att "vänta och se" var inget alternativ kändes det som.

Bebisarna kör runt i magen som bara den iaf så det är mest livmodertappen jag är orolig för. Den hade jag tänkt att be dem kolla på onsdag men får väl göra en koll redan nu istället. Jag som hade sett fram emot en normal jobbdag och sen åka hem och vila innan dottern skall hämtas på dagis

• JhjärtaK

Gick faktiskt riktigt snabbt! Fick komma in kl 10.10 redan och läkaren gjorde en undersökning och sedan VUL för att se så att tappen såg bra ut vilket den gjorde. 34 mm och helt stängd och allt över 25 mm ansågs vara bra, puh! Fick mig även en titt på bebisarna och de mådde toppen så tummen upp!

Blev rekommenderad hemgång och vila så är på väg hem för en lugn lunch och sedan soffläge.

• JhjärtaK
    nokla skrev 2014-12-05 16:31:39 följande:

Usch det tar på krafterna sånt där när man får åka in å oroa sig, skönt att det inte verkar varit nån fara. Jag hade också som mensvärk som kom å gick tidigare i veckan och så kom det blod men inte som en helt färsk blödning så de tyckte inte jag behövde komma in för det gick snart över igen.

Skönt att det gick över! Ja, jag var helt slut igår men det känns bättre idag.
  • JhjärtaK

Nu har jag köpt två saker till till bebisarna. Två mössor som säkerligen kommer att vara gigantiska i början men de lär väl växa i dem så småningom

• JhjärtaK
    julii skrev 2014-12-07 15:32:57 följande:

RUL imorgon och jag är jätte nervös över att det ska vara något fel eller att det har hänt något. Håll tummarna för mig :) har räknat ner till morgondagen så himla länge o nu är det inte många timmar kvar tills jag kan få gå o lägga mig så de blir en ny dag :)

Lycka till idag! Kommer säkerligen att gå jättebra
  • JhjärtaK

Sara__ Hur går det för vår egen TS? Hur mår du och bebisarna?

Här har foglossningen satt in ordentligt så nu har jag ont på nätterna i höfterna. Minns smärtan så väl från graviditeten med dottern

Men i övrigt ändå rätt bra rent "relativt" . Skall på UL på onsdag och är då i vecka 25! Längtar så så mycket! Känns lite skönt också att slippa göra ett VUL för att mäta tappen då de gjorde det på sjukhuset i fredags och den var sluten och lång och fin.

Läste förresten i december-januari-tråden och där var det flera som mådde väldigt bra och som jobbade 100% i typ v 27 men som sen födde bara några veckor senare eller blev inlagda för att de höll på att föda typ! Detta fick mig att inse att nej, det de sa på tvillingklubbens utbildning var nog väldigt vettigt om vikten vid att sjukskrivas tidigt då kroppen inte "förvarnar" speciellt bra. Skall bli otroligt skönt att inte jobba mer efter nästa vecka! Kommer vara i vecka 26 då.

• JhjärtaK
    A82 skrev 2014-12-08 08:22:08 följande:

Vad mycket du varit med om JhjärtaK, men så skönt att det gått bra! :)

Lycka till Julii, äntligen dags!

Någon som hunnit satt sig in i tankarna kring skötväska? Hur är de mer tvillinganpassade? 

På fredag ska vi till barnmorskan, för första gången sedan inskrivningen. Känns som en evighet sedan. Tur vi hunnit med två ultraljud däremellan. Enligt hon som gjorde RUL så ska jag dessutom se till att få ytterligare ett besök hos barnmorskan innan nästa ultraljud hos läkaren. Så nu blir det väl tätare framöver. Tycker att jag känner mig väldigt gravid nu och då ligger jag ju några veckor bakom de flesta av er här. ;) Foglossning, +11,5 kg, väldigt täppt i näsan osv..

Var förresten in i barnaffären förra veckan (i ett helt annat ärende) och kunde inte låta bli att få med mig dessa hem. Känns fortfarande lite overkligt när man håller ett plagg i handen..

Så fina! vilken affär var du inne i? Tycker nämligen att det finns alldeles för få omlottbodies att välja mellan rent generellt

Ang skötväska så skulle jag allra helst vilja ha en Ju Ju Be Be Prepared men de är DYRA och verkar knappt säljas i Sverige så hittar inget begagnat heller. I Sverige verkar det finnas typ en som är anpassad till tvillingar, och det är Skip Hop Double Deluxe Duo, också den snordyr men det säljs någon begagnad då och då iaf. Med dottern har vi haft en "vanlig" väska från Stadium som fungerat helt ok men inga inre fack vilket gör att man aldrig hittar något i den typ vilket man ju måste göra när man har dubbelt så mycket saker att hålla reda på (plus nappflaskor och ersättning för vi som skall flaskmata).
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D