stinaa skrev 2014-10-23 11:12:00 följande:
En fundering som kanske låter knäppt. Men senaste veckan har jag bara haft put på ena sidan av magen när jag ligger ner på rygg, detta gör mig orolig och har börjat tänka massa hemska saker som att den ena tvillingen har dött och det är därför det är mest put på ena sidan, knäppt jag vet. Men kan dom liksom kura ihop sig och ligga tillsammans på ena sidan under en längre tid? Nån fler som har så?
Låter inte knäppt alls då jag har haft samma oro. Dock inte att en av dem skulle dött utan att de har utvecklat TTS och den ena håller på att få jättemycket fostervatten!
MEN, sen kom jag på att jag oroade mig för nästan samma sak när jag väntade dottern, dvs en "osymmetrisk" mage. Då var min oro att det var utomkvedes som hade satt sig fel och gjorde så att magen var större till vänster än till höger. (Såsom den är nu)
Så min slutsats är att magen växer lite skumt och inte alltid helt symmetriskt (sällan kanske tom) och den sidan som putar på dig är nog den sidan där tvillingen ligger "längst ut" mot huden och den andra sidan där ligger den andra tvillingen längre in mot ryggraden. Det kan ju dessutom vara så att de har kurat ihop sig med huvudena mot ena hållet och de är ju rätt så stora i förhållande till övriga kroppen.
När har du nästa UL? (Inte för att du behöver oroa dig alls tror jag, mest för att du kommer få en förklaring då
)