Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
34+0 då alltså... Jag förstår inte varför man ska krångla ihop det med två olika veckor, kunde det inte bara heta i v 34 när det är 34+0 å framåt istället jag blir helt förvirrad.
34+0 då alltså... Jag förstår inte varför man ska krångla ihop det med två olika veckor, kunde det inte bara heta i v 34 när det är 34+0 å framåt istället jag blir helt förvirrad.
Som tex, om nån kan förklara för mig, om man räknar att de är fullgångna i v 37 är det 36+0 eller 37+0 man menar då?
Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.
Har du någon som kan vara hos dig i början?
Jag undviker helst igångsättning om jag kan, pga att det ger en ökad risk för komplikationer och att barnen måste förlösas tex med sugklocka. Så känner jag. Å andra sidan har min syster blivit igångsatt varje gång utom första pga att hon föder så snabbt och inte har en chans att hinna in om det startar spontant, och det har gått jättebra för henne.
Jag kände igårkväll att tv2 höll på å böka runt och lyckades få bort huvudet från mitt stackars revben som det tryckt mot de senaste veckorna, så det var spännande att se vart hon tagit vägen. Nu ligger hon huvud ner bredvid sin syster, smart unge
-14 och -20% idag så trenden går åt rätt håll, ca 1900 och 2000 gram. Och v 34+0 idag, det känns skönt. Nu är det inte så himla kritiskt längre om de skulle få för sig att komma tidigare, men det känns som de stannar ett tag till. Har knappt haft några sammandragningar sen jag slutade jobba men nu de två senaste veckorna har det blivit mer och mer, men inte så att jag känt mig orolig.
Sjukskriven sen v 29
Min har blivit rund som en badboll. Inga bristningar än, har klarat mig undan tidigare graviditeter undrar om det ens finns en chans att man klarar sig den här gången
Ja det känns helt sjukt att det bara är några veckor kvar, tror mina kommer stanna till 40+0 jag känner mig inte i närheten av någon förlossning mentalt...
Tror vi har allt vi behöver nu iaf, utom strumpor, det är väl det jag skulle behöva handla. Vagnen har kommit men inte hämtat hem den än. Så nu kanske man ska börja förbereda sig lite mentalt också
Konsigt, har ju fött båda mina andra barn på mölndal men nu med tvillingarna har jag hela tiden fått höra att det är bara östra som gäller. Så de gör snitt med tvillingar där, men inte vaginala förlossningar?
Precis, enbart planerade snitt, inget annat. Så väljer tjejerna att titta ut tidigare än snittdatumet så blir det Östra (eller Borås eller Trollhättan om Östra är fullt).