Var barnlös (=ej gravid) i drygt 18 månader, inte lika länge som många andra här, men under den tiden hann vi gå igenom så mycket att det kändes som en evighet.
Jag och några vänner satt på sommaren och skojade om att vi skulle "synka" oss, två av oss skulle försöka få våra första barn, den tredje var sugen på ett tredje... Jag "tjuvstartade" försöken först, blev också gravid först men fick utomkvedes. De andra blev gravida strax efter och har idag varsin underbar liten baby...
Under våra försök fick vi veta att inte mindre än fem par i vår bekantskapskrets skulle ha barn ungefär när vi skulle haft. Kunde aldrig glädjas med dem över huvud taget... kände bara avundsjuka och ilska. Min kusin som fick barn i augusti har vi fortfarande inte besökt...lite pinsamt, men jag har verkligen inte orkat...
Vi är nog många som har upplevt och upplever den här känslan, jag tycker inte att den på något sätt är märklig eller fel, de har ju det som vi vill ha, eller hur? Och då snackar vi ju inte prylar, utan nåt som sitter otroligt djupt rotat...
Skäms inte för era känslor och upplevelser och om ni orkar: Förklara att ni orkar träffa vänner/släktingar, de flesta vill ju faktiskt förstå....(även om det inte alltid känns så...)
Kram och lycka till!