• seafree

Nån mer som är avundjuk så man blir illamående!?

Hej

Jag har märkt att under min ÄL så är jag så otroligt avundsjuk på min syster som har en liten dotter! Det är så att jag knappt kan umgås med dem... det enda jag känner är att det är så jävla orättvist! (tur att det endast är under ÄL)

Det gör faktiskt ont i själen!

Är det någon mer än jag som upplever detta?

• Svar på tråden Nån mer som är avundjuk så man blir illamående!?
  • seafree

Vad skönt det känns att veta att man inte är ensam!
    Agronom: Min syster fick sitt första barn 16/12... det har varit jätte tungt många gånger! Men vi har som tur är en väldigt bra relation så jag kan säga till henne att vi inte kan ses på en vecka för jag mår piss!Hon blir ledsen men det går över, jag blir ju ledsen om jag träffar henne

Rödbetan: Oj vad jobbigt att jobba på dagis när man går igenom detta!

• seafree

dison: Det stämmer faktiskt det du skriver, i hjärnan och helt logiskt så vet man ju det ... men ibland tar känslorna över och man blir grön av avund! (en av de välkända sju )och det är ju inget man kan rå för... man behöver kanske inte leva ut denm utan bita ihop....men ibland är det kämpigt å då är det sååååå skönt att FL finns så man får skriva av sig och prata med likasinnade!

• seafree

dison:Det var min syster som hittade hit först faktiskt.. under hennes graviditet höll hon till här! Nu förtiden så hinner hon inte Lillsmöla tar för mycket tid

• seafree

Jag har så länge känt mig ensam när det nästan gör ont fysiskt när en vän gullar med sin bebis/sitt barn!! Trott att jag var "överkänslig" och "missundsam"(hur stavas det ), men det handlar ju inte om det det handlar om en enorm längtan!

• seafree

Hej alla

MTE: är det inte konstigt att man blir jätteglad samtidigt som det känns som man bara vill sätta sig ner och tjuta! Det gjorde jag när min syster ringde och berättade att hon var gravid, jag gratulerade (menade det) och var glad med henne en stund så hon fick prata av sig... men sen när jag la på, då tjöt jag som ett litet barn jag bara grät och grät och grät! Det är ju inte så att man är missunsam på nåt vis utan det är en längtan och känsla av misslyckande som kickar in! Att allt är så j-la orättvist! Jag har många gånger tänt att jan den där som kallas allsmäktig måste varit på lyset när han bestämde över vårt öde när det gäller barn!

• seafree

MTE: Jag har perioder i månaden då jag inte kan träffa min syster för jag blir för ledsen! Hon vet om det, det gör ont i henne att vi inte kan ses men det gör för ont i mig att se henne och min syster dotter vissa dar... så vi får umgås däremellan

• seafree

jossa8: Du får vara med oss istället.... Hoppas er IVF lyckas! håller tummarna för er!

Svar på tråden Nån mer som är avundjuk så man blir illamående!?