Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:53:30 följande:
    jag har anmält dom för deras ständiga påhopp på dig, men dom gör ju allt för att rättfärdiga sitt eget beteende, sorgligt egentligen och skrämmande för deras barns skull

alla barn har rätt att växa upp utan missbrukande föräldrar
    Tack ska du ha! Hjärta Jag har också anmält mycket!
  • Anonym (sviken)
    ruuu skrev 2014-08-17 20:04:02 följande:
    Jag förstår inte varför. Får ingen annan ha åsikter om ditt beteende? Ville du bara ha medhåll?

Då ska jag förklara så du förstår! Tråden handlade inte NÅNTING om varken medhåll, åsikter eller kritik. Om du läser ts en gång till och kollar vilken kategori tråden är placerad i, så förstår du att det här handlar om familjerätt. Jag vill veta hur man går tillväga vid en separation, när man tex inte är överens om vem som ska flytta och hur vårdnaden ska delas osv.

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 21:08:36 följande:

Ja vad ska man säga jag gav dig  länk till modern forskning medan du fortsatte att hålla dig för öronen och vråla LALALALA KNARK ÄR BAJS som en efterbliven unge på dagiset.

Bra, tack, jag behöver inte mer av din intoleranta dynga och propaganda  i fortsättningen, 

Håll truten på dig.

Kort och gott, tala är silver tiga är guld om man inte har nått vettigt att framföra.

Du har problem, sök hjälp.

Tycker du ska tänka en gång till på det där med att tiga är guld
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 21:18:43 följande:

Nej raring, jag tar hand om mina närmsta utan att fördöma dom eller tro mig att jag äger dom.

Sök hjälp själv eller ta hand om din familj utan det, det borde komma utan problem för normalt folk att ta hand om dom man älskar utan att skada dom.

Vi har precis talat igenom saken här hemma. Kan säga att han inte resonerar som du iaf. Så du är ganska ute och cyklar.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 21:38:50 följande:

Det framför att bemöta argument som haglar, nåja man gör vad man har vet till.

Jag anmärker dom uppenbara problem, i och för sig innebär det inte att jag för ett problemfritt tillvaro men jag skapar i alla fall inte gigantiska problem där det inte finns några, jag tar hand om dom som måste tas hand om.

Jag uppvisar vetenskap där det finns behov, där folk anser att "knarkabis" är nock för att kassera en människa och skada sina gena barn med vetskapen.

Förstår att du inte får många protester av din partner där hemma och får göra precis som du vill. Stackarn vill väl inte höra din verbala misshandel !
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 22:17:00 följande:

Nej, du har så rätt min partner anser sig inte att äga mig och ha rätt stalka mig och ställs krav på mig. här planerar vi vår tillvaro och delar på ansvar.

Låter helsunt. Att vara i ett förhållande där man ska respektera varandra , men den ena tror att man kan vara fri som en fågel o göra vad fan man vill. Å säger den andre emot så får man höra en hel ordlista med fula ord och så blir man utsparkad. Har man tur så är dörren öppen! Jäääättesunt förhållande!

Men som sagt. Du trodde du visste hur hans tankar gick, men tyvärr är det bara du som har en så sned syn. Facepalm.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 22:08:50 följande:

Nej, han som är under din fot när du håller hans barn som gisslan kan eventuellt tänka sig att ta till mer radikala förändringar.

Eller i alla fall såna som du önskar under tuiden man ger igen bakom kuliser.

Hehe kunde stämma. Om jag sagt till honom att jag tänker ta hans dotter vill säga. Men det har jag ju inte sagt öht. Så han har ingen anledning att tro det.
  • Anonym (sviken)
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 22:54:01 följande:

Hade du blivit lika upprörd om du fått reda på att han i sex års tid druckit öl med kompisarna när dom sett på fotboll på helgerna ibland?

Inte?

Då är du en hycklare.

Är han en bra man och pappa och sköter både er och sitt liv väl så varför göra ett problem av något som inte behöver vara det?

Att du tycker att hasch är likställt med alkohol får stå för dig. Men faktum är att hasch är olagligt, oavsett vad du tycker eller inte. Jag tänker inte riskera att bli av med min dotter, bara för att han vill vara en idiot och röka på.
  • Anonym (sviken)
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 23:39:24 följande:
    Inte pga olaglighetens skull nä. Däremot så blir någon annan ledsen om man stjäl, man utsätter andra för risker om man kör rattfull m.m så av DEN anledningen skulle jag bli upprörd.

Men en jolle el en öl skadar inte din omgivning och knappt en själv såvida det INTE är ett missbruk. Men har han kunnat dölja det i 6 år och det inte har gått ut över barnet, relationen el arbetet har jag svårt att tro att det är ett missbruk vi pratar om här.

Jag blir inte arg om min man går mot rött el tankar ner film heller bara för att det råkar vara olagligt. Allt som är olagligt är inte fel och tvärtom.

Du blir inte heller av med ditt barn om du går mot rött.

Mitt barn kommer i första hand. Inte min sambos behov av att röka på. Märkligt va? Jag förbjuder honom inte, han får puffa bäst han vill. Men då vill inte jag vara med honom längre och det är MITT beslut. Likaväl som jag inte kan bestämma att han inte får röka, så kan inte han eller någon annan bestämma att jag ska stanna i relationen heller.

• Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-18 01:23:10 följande:
    Jag har absolut respekt för lagar. Skulle aldrig falla mig in att begå ett brott som innebar skada på en annan människa om det inte vore i nödvärn. Och du, sluta angripa mig personligen i debatten och insinuera att jag skulle vara missbrukare bara för att mina åsikter inte stämmer överens med dina.
    Så att det kan innebära skada på vår dotter räknas inte då? Att soc kan ta henne och sätta henne i en fosterfamilj pga droganvändande hemma, det är okej?
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..