Fått reda på att han rökt på ett tag..
alla barn har rätt att växa upp utan missbrukande föräldrar
Då ska jag förklara så du förstår! Tråden handlade inte NÅNTING om varken medhåll, åsikter eller kritik. Om du läser ts en gång till och kollar vilken kategori tråden är placerad i, så förstår du att det här handlar om familjerätt. Jag vill veta hur man går tillväga vid en separation, när man tex inte är överens om vem som ska flytta och hur vårdnaden ska delas osv.
Ja vad ska man säga jag gav dig länk till modern forskning medan du fortsatte att hålla dig för öronen och vråla LALALALA KNARK ÄR BAJS som en efterbliven unge på dagiset.
Bra, tack, jag behöver inte mer av din intoleranta dynga och propaganda i fortsättningen,
Håll truten på dig.
Kort och gott, tala är silver tiga är guld om man inte har nått vettigt att framföra.
Nej raring, jag tar hand om mina närmsta utan att fördöma dom eller tro mig att jag äger dom.
Sök hjälp själv eller ta hand om din familj utan det, det borde komma utan problem för normalt folk att ta hand om dom man älskar utan att skada dom.
Det framför att bemöta argument som haglar, nåja man gör vad man har vet till.
Jag anmärker dom uppenbara problem, i och för sig innebär det inte att jag för ett problemfritt tillvaro men jag skapar i alla fall inte gigantiska problem där det inte finns några, jag tar hand om dom som måste tas hand om.
Jag uppvisar vetenskap där det finns behov, där folk anser att "knarkabis" är nock för att kassera en människa och skada sina gena barn med vetskapen.
Nej, du har så rätt min partner anser sig inte att äga mig och ha rätt stalka mig och ställs krav på mig. här planerar vi vår tillvaro och delar på ansvar.
Nej, han som är under din fot när du håller hans barn som gisslan kan eventuellt tänka sig att ta till mer radikala förändringar.
Eller i alla fall såna som du önskar under tuiden man ger igen bakom kuliser.
Hade du blivit lika upprörd om du fått reda på att han i sex års tid druckit öl med kompisarna när dom sett på fotboll på helgerna ibland?
Inte?
Då är du en hycklare.
Är han en bra man och pappa och sköter både er och sitt liv väl så varför göra ett problem av något som inte behöver vara det?
Du blir inte heller av med ditt barn om du går mot rött.
Mitt barn kommer i första hand. Inte min sambos behov av att röka på. Märkligt va? Jag förbjuder honom inte, han får puffa bäst han vill. Men då vill inte jag vara med honom längre och det är MITT beslut. Likaväl som jag inte kan bestämma att han inte får röka, så kan inte han eller någon annan bestämma att jag ska stanna i relationen heller.