Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (Helena) skrev 2014-08-17 19:04:49 följande:
    TS! Tyvärr många som inte sett skadeverkningar och följder av cannabismissbruk i tråden. Inget ide att argumentera emot egentligen...tyvärr :(

Jag skulle vilja säga dig att du är en klok mamma som reagerat så starkt på hans rökande. Rädda dig själv och ert barn och var tydlig mot honom att gränsen är nådd. Då får han själv avgöra om han ska rädda sig själv eller inte. Det fanns ju en anledning till att han slutade en gång i tiden. Han kommer nog bli påmind om detta när han ser konsekvensen idag.

Det är jättetråkigt att detta har hänt och såklart är du besviken och arg. Jag hoppas att det kommer att lösa dig för er. Stå kvar i ditt beslut om att det ska vara drogfritt hemma. Barn och missbruk hör inte ihop!

Tack ska du ha! Jag vet att det inte är någon idé egentligen. Det är många missbrukare i denna tråd som verkar behöva hjälp med sitt droganvändande. Särskilt anonym (??) , stora bekymmer har skapats i den skallen . Herregud vad tvistad verklighetssyn.

Jag står kvar i mitt beslut om ett drogfritt hem till mina barn. Är jag en så hemsk kvinna som berövar han sin frihet, så off you go! Ta din frihet mannen och hoppas det är värt det!

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:21:08 följande:

Redan bemött, han har inte gett upp sitt barn han kommer tillbaks när det räknas.

Haha, om du tror att en pappa kan komma och gå som han vill i ett barns liv så behöver du verkligen ett wakeupcall.

• Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 19:29:03 följande:
    Nej, han valde snarare att göra som han själv ville trots sin sambos förbud. Svara på min fråga istället. Hur kommer det sig att TS inte märkt någonting tidigare om det nu är ett avsevärt missbruk som uppdagats? Om han under hela den här tiden valt drogerna framför sitt barn och försummat henne, som du själv påstår, varför har inte TS märkt någonting?
    Jag har tidigare i tråden sagt att jag inte har någon aning om droganvändandets omfattning , mer än att det hänt upprepade gånger under den här tiden som han dyrt och heligt lovat att han inte håller på med sånt längre. En gång är en gång för mycket. Sedan får du tycka vad du vill om det! Alla har sina egna gränser och han visste om mina. Han klev över dom och nu får han ta konsekvenserna , som han visste skulle komma.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:33:48 följande:

Ursäkta men ditt vidriga beteende har redan skadat ditt barn och man, när du själv inte verkar förstå vad du håller på med måste andra upplysa dig om.

Jag återkommer när barnet vuxit upp och meddelar dig hur skadad hon är. Jag lovar.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:40:19 följande:

Han kommer givetvis tillbaka i rätten för att kräva sin del i sitt barns liv nu när du anser att han inte har nån.

Okej. Då får han göra det.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:32:22 följande:

Han valde inte droger, han valde bort bitterifttan som ansåg att hon kunde äga han, om du inte har förstått det hela än.

Du har möjlighet att ge dottern fullvärdig uppväxt än.

Han valde bort bitterfittan och bitterfittan valde bort honom,
  • Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:44:10 följande:
    du kommer med en massa påståenden om ts ex, känner du honom eller är det så helt enkelt att du bara kommer med åsikter grundat på vad du själv skulle göra? inte riktigt samma sak eller hur

Det är enbart h*ns egna åsikter. Tur att alla inte är som h*n.

• Anonym (sviken)

Vet inte vem du syftar på, men förkortningar vet jag väl inte om det bara är fjortisar som använder.

Vore snällt om folk bara kunde hålla sig till trådstarten. Börjar bli ruskigt barnslig nivå på människor.

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:45:50 följande:

Att du sedan kommer göra ditt bästa att omvandla ditt barn till en bitter moralfitta mini me vet jag redan, du kommer inte att lyckas efter att internet har tagit sin plats, din version av verklighet är försvinnande liten.

Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 19:40:56 följande:
    Okej. Då får han göra det.

Och han kommer få rätt mot dig, om han sköter sina kort rätt kanske egen vårdnad ;)

Tror det skulle gynna barnet att växa upp med en kritiskt tänkande egen individ framför en morarmorsa som inte tvekar att skada sina närmsta.

Inte ens en tanke på barnet som är involverat i detta, sorgligt, verkligen sorgligt.

Du som är så himla modig med vad du skriver. Ge mig ditt namn istället och våga stå för vad du säger. Det är rena rama påhopp du håller på med . Ta och limma ihop dom där fingrarna istället och knip käft.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 19:53:19 följande:
    Att det här uppdagats och att ni separerar är säkert bra för alla inblandade. Förr eller senare hade säkert ert förhållande blivit ohållbart ändå, när ni uppenbarligen har rätt olika åsikter om saker och ting.

Det som är så tråkigt är att du nu väljer att skapa en tråd i familjerätt där du antyder att du tänker göra allt för att försöka förhindra honom att träffa sin dotter. Detta trots att du själv säger att du inte någon aning om droganvändandets omfattning, men du har konstaterat att han är en fantastisk pappa. Men nu har allt det förvandlats i ett ögonblick? Det finns ju ingenting som tyder på att han inte kommer fortsätta att vara det, eller hur? Varför inte skiljas som vänner efter att ni pratat igenom saker och ting?

Var i ts har jag antytt att jag ska göra allt för att förhindra honom att träffa sitt barn??? Jag sa att jag inte VILL det pga att jag inte kan lita på honom längre, det är en orolig känsla jag har i kroppen och jag ville förmedla den. Jag har INGENSTANS skrivit att jag ska jobba för att han ska bli av med sitt barn!

Han har varit en fantastisk pappa hittills. Men nu vet jag inte om jag kan lita på att det kommer fortsätta så. Det är allt!

Visst fan är det synd att vårt barn ska bli lidande, men jag tänker inte för en enda jävla sekund ta på mig skulden för det. En sak om jag accepterat att han rökt och sedan helt plötsligt bara ångrar mig och vill gå isär. Men nu gjorde jag klart för honom INNAN vi ens fick barn , att med barn i huset är det för min del nolltolerans på droger! Där hade han valet att lämna om det inte passade, men han accepterade detta och har sedan dyrt och heligt lovat att han inte rört någonting. Tills det kom fram att han visst gjort det.

Ni är skickliga på att försöka, men tyvärr lyckas ni inte vända detta mot mig!

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..