• eekarlsson

"kör sakta, lösa djur" skylt??

Jag letar efter en skylt liknande såna "lekande barn" skyltar fast för djur, katter, istället. Bor på landet och bilarna kör alldeles för fort förbi på vår lilla grusväg, så nu när vi ska ta hem två kattungar vill jag göra dem lite mer uppmärksamma. 

Var kan man få tag i en sådan skylt som inte kostar för mycket? 

• Svar på tråden "kör sakta, lösa djur" skylt??
  • Jacqueline

Sätt upp en "lekande barn" för den tas mer på allvar än en egengjord "lekande djur" skylt...tyvärr har alla inte samma överseende för djur.

• nemo1

Vad sägs om att ha katterna inne eller bygga en rastgård istället? Är du rädd om katterna så släpper du givetvis inte ut dem. Vet du att medelåldern för en utekatt är tre år

• volvo142
    nemo1 skrev 2014-08-11 20:20:00 följande:
    Vad sägs om att ha katterna inne eller bygga en rastgård istället? Är du rädd om katterna så släpper du givetvis inte ut dem. Vet du att medelåldern för en utekatt är tre år
    fast katter är gjorda för att vara ute det är det naturliga!
  • volvo142
    Jacqueline skrev 2014-08-11 20:02:56 följande:
    Sätt upp en "lekande barn" för den tas mer på allvar än en egengjord "lekande djur" skylt...tyvärr har alla inte samma överseende för djur.
    Ja det kanske vore nått!..
  • Jacqueline
    volvo142 skrev 2014-08-11 20:27:28 följande:
    Ja det kanske vore nått!..
    Är ju troligtvis ingen av förbipasserande som vet om det är sant eller ej att det finns lekande barn där.
  • PinkSugar
    volvo142 skrev 2014-08-11 20:27:02 följande:
    Det är alla djur och ändå får de flesta tamdjur nöja sig med hagar/koppel. Varför skulle katten vara undantaget?
  • nemo1
    Nej inte våra tamkatter. Så då tycker du att det även är naturligt att katten blir överkörd?
    Det går alldeles utmärkt att ha sina katter inne om man är rädd om dem. Jag hjälper hemlösa katter och de flesta har aldrig någonsin varit inne tidigare och det går alldeles utmärkt. De har en in in nätad balkong och det räcker gott och väl.
  • riboflavin
    Du kanske har rätt. Något som däremot inte är ett dugg naturligt är bilar och bilvägar.
    Det är inte jätteofta jag och Nemo1 är hel överens men här håller jag med.
    Bor man så till att det passerar bilar i annat än krypfart i närheten så är utekatt ett dåligt val om man vill vara rädd om sin katt.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden "kör sakta, lösa djur" skylt??