Inlägg från: volvo142 |Visa alla inlägg
  • volvo142

"kör sakta, lösa djur" skylt??

skriv en egen lapp/skylt!

• volvo142
    nemo1 skrev 2014-08-11 20:20:00 följande:
    Vad sägs om att ha katterna inne eller bygga en rastgård istället? Är du rädd om katterna så släpper du givetvis inte ut dem. Vet du att medelåldern för en utekatt är tre år
    fast katter är gjorda för att vara ute det är det naturliga!
  • volvo142
    Jacqueline skrev 2014-08-11 20:02:56 följande:
    Sätt upp en "lekande barn" för den tas mer på allvar än en egengjord "lekande djur" skylt...tyvärr har alla inte samma överseende för djur.
    Ja det kanske vore nått!..
  • volvo142
    riboflavin skrev 2014-08-11 20:54:20 följande:
    Du kanske har rätt. Något som däremot inte är ett dugg naturligt är bilar och bilvägar.
    Det är inte jätteofta jag och Nemo1 är hel överens men här håller jag med.
    Bor man så till att det passerar bilar i annat än krypfart i närheten så är utekatt ett dåligt val om man vill vara rädd om sin katt.
    Okej ja de kanske var provocerande det jag skrev. Men asså man kan känna på pälsen hur katten mår. Och i alla fall ja har känt på inne katt känner man att den inte mår lika bra. Sen är de ju sant att det inte är naturligt med bilvägar. Så risken får man ju överväga själv. Men naturligt att vara inne så är det ju inte.
  • volvo142
    PinkSugar skrev 2014-08-11 22:08:48 följande:
    Skulle det vara okej om grannen släppte lös sina hästar vind för våg med motiveringen att de är vana att gå utomhus? 
    ojoj det är var nog dagens sämsta argument!

• volvo142
    PinkSugar skrev 2014-08-11 22:15:15 följande:
    Tvärtom. 

Varför skaffar folk djur (läs katter) om man ändå inte vill spendera tid med dom? Och ännu värre hellre ser dom överkörda än att ha koll på dom?
    man kan spendera tid med sin katt fast de är en utekatt:)
Svar på tråden "kör sakta, lösa djur" skylt??