Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Mini: Ååhhhh denna mens som envisas, bra att du kör med ÄL test tror jag. Jag har alltid haft punktlig mens och ÄL men de två gångerna jag blev gravid hade jag tidigare ÄL än vad jag trodde eller räknat ut att jag skulle ha. Tänker nu i efterhand att jag kanske missat flera chanser:/

AnnaL72: jag har varken hört eller fått känslan att någon i min omgivning tycker att jag är för gammal. Många har tom sagt att jag har tid på mig om jag vill försöka att skaffa syskon. Kanske är det vanligare i storstäderna, jag vet inte men jag har bara fått positiva kommentarer och reaktioner.

Nu är det advent i hemmet, har tom fått upp julgardiner och annat fixande och trixande inför julen. Imorgon skall jag slå in julklappar så jag känner mig i ett steg före i år :)

Dags att börja planer julbaket kanske. Kanske jag kände något i magen igår kväll, tror det va lite puffande, hoppas hoppas. Det hade varit skönt att få den bekräftelsen lite då och då!

• Feona
    Freje skrev 2014-12-01 20:12:47 följande:

Välkomna ni nya.

Det är skönt att ha likasinnade att dela tankar, oro och glädje med.

Jag har idag varit på RUL och fått se vår pigga lilla tjej smile1.gif Nytt BF beräknas till 23 april.

För egen del kan jag säga att oron inte någonsin försvinner. Men den ändras med tiden. Lite oro är naturligt, men den får inte ta överhanden. Man måste våga njuta och glädjas också.

Kram till er alla

Så underbart att läsa, grattis till fint RUL.

Är själv jättenervös nu och letar tecken hela tiden. Känner kanske lite att något händer i magen. Som om något spjärnar eller trycker till iblan eller kanske bara önsketänkande. En vecka kvar till RUL.
  • Feona

Jamtlandstaus: Vilken otur eller rent slarv av posten! Kanske är det så att dom sällan håller det dom lovar då jag hört flera som råkat ut för liknande. Stå på dig så ingen annan gör det! Jag hejar på dig och hoppas du ändå får ditt svar innan jul. Kram

• Feona

Så har man väntat på RUL i evigheter, kommer dit och det har blivit felbokat! Sitter nu och väntar på att få en ny tid???? kunde inte hålla mig utan bad åtminstone att få höra att/om det finns hjärtljud då jag varit osäker på om jag verkligen känt någon rörelse. Fick höra ett stabilt och piggt hjärta slå och några sparkar rörelser emellanåt ???? bara det kan kag leva på ett tag till iallafall, hoppas på ny tid snart!

• Feona

Tack Jamtlandstaus och så underbart att vi båda ändå fick höra/se att det faktiskt händer :) fick ny tid tills imorgon. Skönt att slippa vänta länge till!

• Feona

Så har jag äntligen varit på RUL, allt såg fint ut :) går in i vecka 20 så redan halvvägs. Vi frågade aldrig om könet och kanske hade det varit svårt att se ändå sa hon då den låg som en liten ostbåge eller räka. Det viktigaste är ju ändå att dom inte hittade några avvikelser och att allt såg fint ut :) håller med dig Freje, börjar oxå inse att vi faktiskt är på god väg att bli fyra i familjen. Har oxå funderat på kommande förlossning då förra blev helt tvärtom mot planen då han satt i säte. Moderkakan låg framtill vilket kan vara ordsak till att jag inte känt såmycket ännu men har iblan kännt att det är någon aktivitet i magen. Skönt att se full aktivitet på RUL.

Jeanette 818 kul att höra ifrån dig igen och att du kunnat landa i nuet och blickar framåt. Jag har inga svar på dina frågor men vill ändå säga att jag hört flera fall där mensen aldrig hann komma utan plusset överraskade först. Håller tummarna att du snart har ditt plus igen. Kram

• Feona

Ja, här har det varit fullt upp med julbestyren och har varit inne i en jätte trött period. Somnade halv åtta i fredags och sov 12timmar. Illamåendet slog till under veckan men börjar åter igen att lägga sig. Köpte "cocoabutter" som jag börjat smörja in magen med morgon och kväll för att motverka ev bristningar. Idag är bakning, granen och klappar klara :)

Freje, känner såväl igen dina tankar då jag har dem själv av och till. Kommer ihåg när min son föddes att jag önskade få uppleva det igen. Känner en liten sorg mitt i all lycka denna gången och det beror på just det du beskriver. Förlåt mina själviska tankar då jag vet att många längtar/kämpar efter den första gångens upplevelse. Min mage är jätterund och stor redan tycker jag. Den börjar liksom redan under bysten och jag är redan i både mammabyxor och toppar! Men tror att jag va det även sist då jag passerat halva tiden.

Jamtlandstaus, usch vad du får kämpa för allt som är så givet här i storstaden. Heja dig!!!

Välkomna alla nya till tråden :)

Under oxå hur det går för alla här inne mitt i julförberedelserna.

• Feona

Tjoho, grattis Jamtlandstaus,..det är du värd! Tack Freje :)

Hur går det Nr3på G har du fått någon tid el ordning på UL?

Hoppas på fina BIM och ÄL i tråden nu!

• Feona
    Nr 3 på G skrev 2014-12-23 22:03:12 följande:

God Jul allihopa och hoppas ni får en mysig jul med era nära och kära <3 Håller tummarna för oss allihopa att vi som är gravida får friska barn och att ni som längtar får er önskan uppfylld. 2015 ska bli vårt år :)
    Kraaam

Kunde inte sagt det bättre själv så jag instämmer och håller med! God Jul och kram kram
  • Feona
    Nr 3 på G skrev 2014-12-29 21:11:41 följande:

Just nu är jag bara trött, less och allmänt bläääig  
    Jag är inte ens glad över att vara gravid utan tänker bara på allt det jobbiga som kommer både under graviditeten och sen med en bebis, funderar på vad vi har gett oss in på egentligen. Det är väl antagligen (förhoppningsvis) bara tankar för att på något vis skydda mig själv om FVP skulle visa att något är fel (risken enligt läkaren är ca 5% när man är i min ålder, alltså 1 av 20) men just nu vill jag inte längre.
    Sorry för negativt inlägg men mår inte så bra just nu

Ååhhh så jag ville att ni skulle komma hem till oss så kunde vi deppa ihop lite. Är oxå super låg idag, undrade vad jag gett mig in på och hur vi skall fixa allt. Men det löser ju sig alltid på ett eller annat sätt, vet knappt ens varför jag deppar. Våra vänner kommer inte till nyår så det blir vi själva iår igen :( kändes bara så ensamt helt plötsligt! Hoppas det bara är mina gravidhormoner som hade en orolig dag då detta inte alls är likt mig. Hursomhelst håller jag din hand i det du känner! PS Ivo är jättebra, vi fick fint gehör därifrån i ett ärende med vår son, lycka till. Kram
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)