Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkomna alla nya till tråden, härligt att vi är så många som håller varann i handen :)

Sudden, lycka till med ruvandet. Vet vad du går igenom då jag själv ruvat säkert mer än 10ggr sammanlagt. Både med färskförsök och blastocyster. Har faktiskt fortfarande kvar ägg i frysen men aldrig lyckats fullt ut med ivf, försökt i ca 6-7år. Däremot har vi lyckats bli gravida spontant 2 gånger. Båda gångerna hade vi nästan slutat tro på ett plus och njutit av livet istället. Första gången fick vi vår son son som nyligen fyllt 3år och andra gången är denna graviditeten, går in v 13 idag. Så vi ler tummarna nu!

Kram kram och hoppas på många fina plus i tråden framöver nu :)

• Feona

Har en son född 2011 och om allt vill sig väl här oxå så blir det ett syskon i april.

DreamBear skrev 2014-10-29 09:19:10 följande:

Ni som är i denna tråd; har ni barn sedan tidigare? Hur gamla är de?

Jag har två godingar födda 2011 och 2013 :)

• Feona

Nr3 på G: Lycka till imorgon!

Jamtlandstaus: håller tummarna för dig nu!

• Feona

Yeeeyyy, så underbart! Stort grattis Nr3 på G :)

Nr 3 på G skrev 2014-10-30 09:31:28 följande:

YIIHAAA!!!!! Ett   svagt men tydligt :) så lycklig . Men nu börjar väl oron snart för ett nytt MF men jag ska försöka släppa den och glädjas så länge det varar

• Feona

Oj så mycket det hänt här idag, får läsa ikapp nu när jag äntligen satt mig i soffan.

Idag har jag varit på KUB test och jag va jättenervös när vi kom dit. Vågade knappt titta på skärmen då alla mina symtom försvann för någon vecka sedan. Men så sa fick vi se en livlig "liten" en som vinkade, sög på tummen, sträckte på sig, snurrade runt och tränade på alla möjliga saker. Vi kunde tom räkna tårna när båda fötterna exemplariskt sträcktes fram :)

Videli: Jag trodde oxå att man automatiskt får hög sannolikhet dvs sämre resultat på testet för att jag är 42. Men jag fick fantastiskt fint resultat som kunde mäta sig med en 22 årings. Vi väljer därför att inte att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattenprov, även barnmorskans råd till oss idag.

Nu vågar jag njuta lite extra och ser fram emot den växande magen, är nu i v14 enligt barnmorskans beräkning.

Kram kram

• Feona

Nr 3 på G: Vilken söt liten pumpa :)

Själv har jag haft svärföräldrar och mina föräldrar på räkor och Pumpatårta till kaffet.

Jamtlandstaus:

En 42 åring har bakgrundsrisk 1:35 på Trisomi-21 och en 22åring ca 1:1000 och jag fick resultatet 1:1004.

På Trisomi 18+13 är bakgrundsrisken 1:47 för en 42 åring och jag fick 1:16454.

Så tack vare en beräkning på mitt blodprov och nackspalten (NUPP) som va 1.64 så blev sannorlikheten lägre för min del. Jag va lite förberedd på att det skulle bli så mycket sämre pga ålder men glädjande att det ändå blev så bra. Många sa innan att det nästa alltid blir sämre men barnmorskan jag träffade hade en annan mening. Så lita inte på allt ni hör om att 40+ alltid ger sämre resultat, kram kram

Jamtlandstaus skrev 2014-10-30 23:09:49 följande:

Härligt med ännu fler goda nyheter!!

Får man fråga hur en 22-årings resultat kan se ut?

Har själv aldrig gjort KUB o undrar just hur bra man kan få

• Feona

Hej tjejer, jag är kvar i tråden, har inte hittat någon annan tråd som passar in men har hållet mig sysselsatt med att sova på soffan eller vakta ena katten som fått för sig att ta hem små möss som den vill släppa fritt här hemma i mitt organiserade nya hem :/ förstå att man kan bli skogstokig med gravidhormoner och allt! Är i v15 nu och jagar kläder som skall dölja magen som börjar synas mer nu. När jag har rätt kläder så syns det ingenting men när jag har det jag vill ha på mig så ser jag ut att ha lagt på mig massor på magen. Nu gäller det att hitta fler av typen "rätt kläder". Målet är att kunna hålla det för mig själv tills jag gått halva tiden så nu i morgon skall det bli shopping :)

Nr3 på G: Så underbart att läsa om dina framsteg och njut så länge du inte mår illa :)

LinneaSvea: Styrkekramar till dig och jag hoppas du kan hitta ett sätt att nå fram till din sambo då det känns så tungt att du skall behöva bära allt själv. Men jag tror att du får ditt plus snart men du måste hitta ett inre lugn och sätt att njuta på vägen dit.

Följer er alla här i tråden och håller mina tummar för fler på BF listan, kram kram

• Feona

Idag har jag tagit lite kompledigt och börjar först vid lunch, tänkte städa lite men vill mysa och ta en en långsam frukost först. Somnade som vanligt vi 21 tiden igår, fortfarande trött. Köpte med mig 7 plagg mest tunikor igår på shoppingrundan men såg höggravid ut i alla, brukar inte ha tunikor så det får bli retur och se om jag kan hitta något gammalt att dölja magen med.

Blir alldeles varm och kall i hjärtat av era fina inlägg, så fint och välformulerat ni beskriver er tillvaro Helenan och LinneaSvea. Känner igen mig i så mycket, den pockande känslan och enorma driften som barnlängtan innebär. Har varit där i så många år men hade oxå turen att ha mannen med mig på min sida. Ändå bar vi nog på en sorg när det va som tuffast som vi inte pratade om för man ville inte spä den längtan som redan va. Vi hade oxå svårt att släppa tanken på att det kanske inte blir ett syskon men så "plötsligt hände det" jag fick mitt pluss och den där strävan har lugnat ner sig och ersatts av lugn, glädje och tacksamhet men även en viss oro (hoppas allt går bra) ja ni vet säkert hur det kan va.

Weeme: skönt att du fick bytt datorn, du verkar ha en klok sambo. Ta vara på honom :) vi tittade oxå på äggdonation ett tag och kom fram till Finland (pga mina rötter är därifrån) eller Spanien då vi har ett hem och avlägsna rötter även där. Det va mycket sådant som styrde men det verkade finnas billigare och bra alternativ i andra länder. Det va mer en plan B om nu inte plusset skulle komma. Vi har ju fortfarande ett ägg i frysen men denna graviditeten blev spontan.

The elfa: Jag kände oxå stressen över tiden och gav upp båda gångerna innan plusset kom. Ibland får jag för mig att det är den där stressen som ställde till det för mig.

Emma70: Hoppas det går bra hos gyn idag och du har ett guldägg på gång.

Nu håller jag stenhårt tummarna för en riktig BabyBoom i denna tråden :) Kram

• Feona

Så spännande att få höra mer om detta, jag hittade nedan info gällande NIPT i Göteborg:

Barnmorskehuset i väst Gbg

Telefon: 0707-63 00 54

Mail: info@barnmorskehusetivast.se

"Unilabs samarbetar med två mödrarvårdscentraler, BB Family i Stockholm och Barnmorskehuset i väst i Göteborg dit gravida kvinnor kan vända sig för att boka tid för provtagning.

Blodprov från modern kan tas från nionde graviditetsveckan (9+0).

Speciellt provtagningskit krävs; för beställning kontakta Kundtjänst Unilabs, Skövde tel: 0500-43 23 00.

För provtagning, se separat provtagningsinstruktion.

Det är möjligt att bifoga topsningsprov på fadern vilket i vissa fall kan bidra till tolkningen."

Jamtlandstaus skrev 2014-11-07 14:48:38 följande:

Nu har jag kontaktat Köpenhamn: de tar 4800kr (förutsätter att det är danska) vilket gör ung 5900kr för UL, provtagning och konsultation. Man måste ta provet på plats och provet skickas sedan till Hongkong och man har svar efter ca 2veckor.

Göteborg har jag endast hittat hemsidan på labbet och mailat dom i väntan på svar. Det jag vet från hemsidan är att man behöver hitta en vårdcentral motsv som är villiga att ta proverna och skicka dom (på ens egen bekostnad). Dom har några samarbetspartners men lägger inte upp det officiellt utan man behöver maila och fråga. Provsvar tar 3 veckor.

BB Stockholm har en helt omöjlig hemsida att hitta information, inte ens ett vettigt telefonnummer så jag har mailat en omvårdnadschef/chefsbarnmorska och hoppas på information vart jag vänder mig.

Rapport slut

• Feona

Jag tycker du gör helt rätt, fortsätt testa för de kan ju växa till sig till dag 20. En vän till mig fick info på VUL att de va så små och få att det troligtvis inte blir något den månaden. Just den månaden blev hon gravid :) jag tror att blåsorna kan växa ca 1,6-2 mm/dygn! Styrkekramar

Emma70 skrev 2014-11-07 16:09:33 följande:

Små äggblåsor, tunn slemhinna på dag 13 (idag). Känner mig så himla ledsen, gynekologen sa att det inte blir någon ägglossning denna månad. Nu efteråt börjar tankarna, kan det vara så att jag har ägglossning senare i cykeln? Finns det någon chans att äggblåsorna och slemhinnan hinner växa till sig på några dagar? Någon som vet? Tänker i alla fall kolla med stickor minst till dag 20, vill inte ge upp! Önskar också att jag hade frågat mer...små äggblåsor sa han men HUR små? Jag såg dem ju tydligt men har svårt att uppskatta storleken, slemhinnan vet jag inte heller HUR tunn den var. Ska kolla progesteron dag 23 och AMH dag 3 nästa cykel, återbesök 21 januari. Idag känns allt bara tungt...

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)