Inlägg från: Feona |Visa alla inlägg
  • Feona

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Ja precis, detta va första gången jag provade det och jag började vid mens, cd1.

Läste någonstans att det även kunde hjälpa till äggblåsan på något sätt och efter tre år utan någon vidare framgång kände jag att jag inte hade något att förlora.

Jag har läst att många börjar runt ÄL tror jag och tar 1/3 dels tablett men jag valde 1/4 dels tablett istället då det känns bättre för mig.

Tar den var morgon med övriga vitaminerna:) och det verkade fungera!!! PS har även druckit tomatjuice ett glas senaste 5 veckorna så dom två sakerna är väl det nya för denna cykeln när plusset kom.

Hoppas du fick rulla runt ordentligt i sänghalmen ;)

Jamtlandstaus skrev 2014-08-31 20:18:22 följande:

Hihi, lite förvirrande med er "anonyma"

Jag har för mig att jag provade 1/4 aspirin per dag månaden när jag blev gravid med dottern 2011 å tänkte att kanske det kan hjälpa igen... Kommer dock inte ihåg hur jag åt det då, men då har du ätit hela cykeln o fortsätter fortfarande alltså

• Feona

Ja, ni har säkert räknat ut att det va Feona som va anonym ovan, vår leta fram den gamla versionen:/

• Feona

Jag har samma problem med att inte kunna stoppa en tidigare inlagd period. Har inte kunnat klura ut hur man stoppar den heller. Kommer du på det får du gärna dela med dig ;) ibland har jag tänkt likadant med inköp. För ett tag sedan började jag sälja min sons gamla saker då jag inte trodde något mer plus skulle dyka upp men så dök plusset ändå upp till sist, en månad senare.

Håller tummarna för dig!

Nr 3 på G skrev 2014-09-04 16:47:22 följande:

Hur gör man för att ta bort eller ändra i graviditetskalendern? Mina gamla uppgifter ligger kvar sen graviditeten som slutade med MF och jag kan inte ta bort dom eller starta en ny, inte så kul att bli påmind att jag egentligen skulle varit i v 20 nu :(  

• Feona

Ja, du gissade rätt. Det va Feona som va Anonym igen! Att jag inte lär mig:(

• Feona

Godmorgon tjejer

Håller tummarna nu då några av er är mellan ÄL och BIM, tycker tråden är värd några fina plus nu :)

Läser oxå och några nyligen fått haft mens så nya friska tag till er. Jag brukade oxå passa på att ta ett glas rött om mensen dök upp.

Jag köpte mina test från testlagret, men hade svårt att tyda exakt när ÄL sker. Men efter några månader fick jag bättre kläm på stegringen och peak dagarna. Senaste halvåret köpte jag clearblue med dubbelindikator som gav mig exakt dagar.

Nu skall jag gå ut och plantera en häck i trädgården, kram

• Feona

Instämmer igen, det va jag som va anonym tidigare :/

Jamtlandstaus skrev 2014-09-08 22:42:08 följande:

Nä men jädrar att mensen kom för ett helt gäng av er! Kram

• Feona

Tack snälla ni, jag stannar gärna kvar i tråden.

Instämmer med den som sa att det äntligen finns en aktiv tråd för oss 40+.

Håller starkt tummarna för fler plus i tråden!

Har haft svårt att få plus såväl i yngre åren som nu.

Har gjort massor med Ivf (ET och FET) med flera fina ägg utan att det genererat plus.

Nu efter 2,5 års syskonförsök blev det plus naturliga vägen :)

Fick inte riktigt ordning på att klistra in rätt så någon får gärna hjälpa mig.

Feona, 42 år, Västra Götaland, BF 7/5 -15 med 2a barnet, MA höst-12

Trevlig helg, kram

• Feona

Ååhhhh, tusan oxå! Kram kram

Jamtlandstaus skrev 2014-09-14 10:32:34 följande:

Spottings börjar idag och t.o.m. lite mensvärk Så ingen bebis denna månad heller

• Feona

Jämtlandsstaus: instämmer med tidigare! Styrkekramar och massor med lycka till. Så här skulle det ju inte bli mitt i bebisverkstden. Hoppas du snart är på banan igen. Men i en tidigare tråd jag läst blev en tjej gravid strax efter en liknande händelse så tappa inte hoppet.

Nr3 på G och ni andra som verkar vänta in ÄL nu. Heja er och Go Girls. Snart behöver vi ett till plus i tråden :)

Har alla tänkbara symtom såsom illamående, yrsel, ömma bröst, uppblåst mage, humör;)

Nu även helt slut efter jobbet, somnade med lillkillen igår men va ändå trött när jag vaknade efter 12 timmar!

Väntar på VUL, en arbetsdag kvar sedan äntligen! Är riktigt nervös nu, må allt gå vägen och ett litet hjärta visa sig. Hoppas hoppas!

Kram kram

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)