Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Sawgni skrev 2014-09-14 19:40:12 följande:

Ja, har ju så kort cykel så ev ägglossning väntas typ nu! Tar inga tester för vi har ju sex varje dag oavsett om vi försöker få barn eller ej :) däremot har jag äl-värk och det har jag inte haft på ett bra tag... Kan det vara tack vare pillerna tro, märks resultat om ca 15 dagar :)

Sex varje dag, heja! Önskar jag hade det libidot!

Hoppas på plus för dig om 15 dgr!!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-14 23:12:41 följande:
    Tungan ute ska försöka orka förföra maken här mitt i deppet av valvakan, kan behöva nåt som piggar upp
    Ja, inte var det någon vidare upplyftande kväll!

Nu ska det bli nästa cykel...eller hur!!
  • Jamtlandstaus

Det verkar som att oktober är min högerkrokar månad då båda mina barn blev till då!

Tack vare munkpepparn som förkortade denna cykel så verkar det dessutom möjligt att ha moon connection och ÄL samtidigt

Kommer inte ihåg nu vem av er som åt zink o selen, vad är de mineralerna viktiga för?

• Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-09-14 21:16:08 följande:

åh vad ledsamt jämtlandstaus, då får vi försöka peppa varandra till nästa gång, fick min mens i går.... Och som jag hade laddat denna månaden. känner mig galet ledsen just nu. Hur ska man orka ladda om med allt vad det innebär....

Ha en skön kväll alla!

Nämen tusan, du oxå!

Det tar någon dag sen går gladkurvan uppåt igen o vi kämpar ett litet tag till!

Kram
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-15 00:52:51 följande:

Det verkar som att oktober är min högerkrokar månad då båda mina barn blev till då!

Tack vare munkpepparn som förkortade denna cykel så verkar det dessutom möjligt att ha moon connection och ÄL samtidigt smile2.gif

Kommer inte ihåg nu vem av er som åt zink o selen, vad är de mineralerna viktiga för?

Haha, högerkrokar Högfertila var det jag menade!
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Längtar efter barn) skrev 2014-09-15 12:15:18 följande:
    Högerkrokar Hahaaaa trodde du refererade till höger äggstock. Själv känner jag mera aktivitet och resultat från den sidan.

Jag är den som knaprar zink o selen.
    Zink är bra för hormonbalansen o speciellt för progesteronet. Bra för de som har haft mf.
    Selen tar jag i form av paranötter. Räcker med 1-2 st per dag. Selen är bra antioxidant o speciellt bra för friska ägg o spermier (vi har även kromosomskador i bagaget)

Tack! Några tillskott till kan man ju alltid ta
  • Jamtlandstaus
    Helenan skrev 2014-09-15 11:38:53 följande:

Äsch, LinneaSvea och Jämtlandstaus att ni fick mens! Min kom för några dagar sedan och jag som varit orolig att jag skulle bli jätteledsen tog det riktigt bra. Nu tog jag ju ett gravtest någon dag innan och det var negativt (egentligen var jag mest orolig för att bli jättedeppig då) så det var ingen överraskning med mens. Mest stönigt att jag har mått illa i ett par veckor och så är det bara "inbillning". Det är vansinnigt irriterande att bli lurad av sin egen kropp på det viset.
    Jag hoppas ni plussar nästa månad. Min man jobbar utomlands varannan månad så för mig är detta en "pausmånad". Jag hoppas någonstans att han ska börja längta lika mycket efter en sladdis som jag, när han är borta och har mycket tid att tänka. smile1.gif  

Typiskt! Tänk att man tror man känner sin kropp... :-/
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-16 13:37:58 följande:
    Skickade dom till affären medan ungarna var i skolan/föris så en snabbis blev det trots allt när jag väckte honom {#emotions_dlg.djavulsk}
    Härligt att ni fick till snabbisen!
    Nr 3 på G skrev 2014-09-16 13:40:49 följande:
    Jag tar ju 2 tabletter/dag och då ska dom täcka 140% av RDI på zink så det borde ju räcka, så då har jag maxat zink, järn, folsyra, d-vitamin sen plussar jag på med aspirin (ca 70 mg/dag) nu från ÄL och ska försöka komma ihåg att handla tomatjuice (Öööörk) så var det väl själve 17 om det inte skulle bli en bebis.
    Nu borde du väl fått med allt

• Jamtlandstaus

Har idag varit iväg till gyn för återbesök pga cystan. Tyvärr hade den växt och något förändrad i strukturen, dr trodde dock att den var godartad fortfarande men att den behöver tas bort...Rynkar på näsan hade ju inte tänkt genomgå någon operation i mitt liv (kontrollbehov...? haha).
    Så nu har jag fått tagit cancerprover och om de visar på lågt värde så blir det titthål till att börja med och inte så bråttom, om de visar högt värde (gu förbjude) så blir det regelrätt öppning snart. Känns inte så kul!!

• Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-09-16 19:55:31 följande:

Jämtlandsstaus: instämmer med tidigare! Styrkekramar och massor med lycka till. Så här skulle det ju inte bli mitt i bebisverkstden. Hoppas du snart är på banan igen. Men i en tidigare tråd jag läst blev en tjej gravid strax efter en liknande händelse så tappa inte hoppet.

Nr3 på G och ni andra som verkar vänta in ÄL nu. Heja er och Go Girls. Snart behöver vi ett till plus i tråden :)

Har alla tänkbara symtom såsom illamående, yrsel, ömma bröst, uppblåst mage, humör;)

Nu även helt slut efter jobbet, somnade med lillkillen igår men va ändå trött när jag vaknade efter 12 timmar!

Väntar på VUL, en arbetsdag kvar sedan äntligen! Är riktigt nervös nu, må allt gå vägen och ett litet hjärta visa sig. Hoppas hoppas!

Kram kram

Oj vad spännande med VUL!! Minst ett litet pickande hjärta önskar jag du får se då!

Eller hur, inte skulle en jädra cysta komma o störa bebisverkstaden! Jag som dessutom inväntar min högfertila månad med moon connection-chans

Fast dr förbjöd mig inte att fortsatt försöka utan sa att de får hålla cystan under kontroll om jag skulle bli gravid... Så vi slutar inte försöka! Mensen satte igång idag som väntat så på't igen.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)