Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Pratade med gynmott idag o de vill ha in mig i alla fall. Sköterskan som ringde sa att de vill göra ett VUL o se om cystan behöver tas bort nu å då så opererar dom den nu. Operationer som är nödvändiga är tydligen bäst att göra tidigt i graviditet... Tycker det känns olustigt bara tanken på operation med ett nytt skört litet liv i magen... :-/

• Jamtlandstaus

Ingen operation *lättad*
    Gynkirurgen tyckte gott vi kunde vänta då hon kände sig trygg i att den var godartad Och hon tyckte det var dumt att göra ingrepp i området och störa när fostret så väl behövde hormonerna som utsöndras från äggstocken.

• Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-10-14 12:16:07 följande:
    ...och jag som hade siktet inne på spinning idag! Träning är skönt vid mens, men inte på gymmet där man måste duscha med andra. Jag blöder så mycket i början så det känns lite dumt att duscha där då. *känner mig som en fjortis igen*

Jag får ändra planerna och gå till gymmet på jobbet istället, där har vi lite mer privata duschar.

Tränar ni när ni har mens eller bara struntar ni i träningen då?
    Jag tränar vid mens men duschar hemma
    Duschar mest hemma ändå då jag inte orkar släpa med mig allt jag behöver, glömmer nästan alltid något
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mira) skrev 2014-10-13 20:40:27 följande:

Nästa månad SKA det bli ett plus här för det blev det inte denna gången... Glad för att det verkar som om min kropp fungerar efter minipillerstoppet efter att ha ätit de i x antal år, men varför ska jag ha så himla långa cykler för??? Denna omgång har jag haft en cykel på ca 47 dagar  - är ju en evighet till nästa BIM om den cykeln också ska vara lika lång...

Roligt att läsa om er som går i väntans tider. KUB var inget som erbjöds här i mina trakter när jag senast var gravid. Då var det bara FVP. men det tackade jag nej till den gången.

47dagar låter långt! Har du provat äta Angus Castus (Munkpeppar)? Det kan förkorta cykeln.

Eller du kanske bara haft en cykel sedan pillerstoppet? I såna fall kan ju cykeln ha ändrats nästa :)
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-16 21:41:29 följande:

OM?!? man har sex ett par dagar innan ÄL och blir gravid visar stickorna ändå att man har ÄL eller??? Har fortfarande inte fått utslag på stickorna och är dag 14 idag, har alltid innan känt av ÄL mellan dag 9-11 men nu vet jag varken ut eller in, detta är ju första gången jag har använt ÄL-stickor OCH första månaden med rosenrot så har ju ingen aning hur kroppen reagerar på det Obestämd....jaja det är väl bara att vänta och se om/när den förb---de mensen kommer i slutet på månaden 

Jag tänker att hormonstegringen kommer precis innan ÄL så även om ägget blir befruktad på en gång så borde ÄL ge utslag.

Men har du ÄL-test som skall tolkas så kan du ju tolka fel...är själv ett levande exempel
  • Jamtlandstaus
    PoL skrev 2014-10-12 15:42:03 följande:
    Wiiieee underbart!!! Grattis smile1.gif

Följer er o håller tummarna fastän jag inte skriver så mycket...! Gosar med en liten kille som är 12 dagar idag <3 mitt tredje barn och hitintills det lättaste smile1.gif
    Men jisses så slarvigt av mig, missade även ditt inlägg!

Stort grattis till sonen!!! Hur mår du nu o hur gick förlossningen, var den lik sykonens? Skönt att bebisen är lättast hitintills!
  • Jamtlandstaus
    Yllom skrev 2014-10-17 00:44:44 följande:

Finns nog en anledning att jag "råkade" titta in här. Jag är fyrtio precis och är redan mormor. Har varit ensamstående väldigt länge men börjat bli seriös med en man som gärna vill ha egna barn. Men jag är osäker. Alltid älskat att få barn, har fem stycken, men även fem stycken barnbarn så det känns lite sent och märkligt att få barn som är yngre än mina barnbarn. Dessutom är vårt förhållande så nytt att det säkert skulle ta något, några år innan vi bestämmer oss, och då blir barnbarnen bara äldre. Känner mig kluven. Mina yngsta är femton nu. Har alltid känt mig klar, men har kommit på mig att tänka mer och mer på bebisar. Mitt yngsta barnbarn är ett år och fortfarande vår bebis i familjen. Äldsta barnbarnet blir tio nästa år!! Är jag galen som ens går i dessa funderingar? 40-årskris? Hjälp!

Välkommen hit till tråden!

31år när du blev mormor/farmor, det var verkligen tidigt!

Men låt inte det hindra dig om ni ändå vill försöka igen.

Visst är det lite småläskiga tankar men oxå kittlande spännande. Min son var 15år när dottern kom. Var jättenervös vad han skulle säga om att jag var gravid men han ryckte mest på axlarna och gratulerade Väldigt odramatiskt.

O ingen i omgivningarna har någonsin sagt något negativt eller pikande. Har någon tyckt något har de isf haft den goda smaken att vara tyst om det

Jag var 41 när dottern kom.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-21 10:42:23 följande:
    Dag 19 idag och har haft rejäla "menssmärtor" hela natten och morgonen, molar fortfarande men känns som alldeles för tidigt för mens (brukar ha 25-27 dagar), vet inte om det är rosenroten som spökar  (ska aldrig mer äta det) och ev har kortat cykeln ännu mer eller om det (gud vad jag hoppas) är växtvärk
    Håller tummarna med dig!!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-10-23 10:42:15 följande:
    Dag 21 idag, ingen mens men fortsatt mensvärk, har haft ont i 3 dagar nu och tycker den borde komma snart om den nu ska komma, tog ett test imorse men det var helt blankt men det är ju alldeles för tidigt egentligen så inte förvånad direkt, kommer inte mensen så testar jag igen på söndag (fyller år då så hoppas så klart på världens bästa present) jag brukar ju tappa flåset och bli tät i näsan ganska tidigt när jag är gravid, känner oftast det före ömma bröst och annat men nu är jag så förkyld så vet inte vilket ändå :/ 
    Hoppet lever än iaf men gud vad långsamt tiden går
    Oj, vad jag hoppas med dig!
    Undrar bara då du i BIM-listan har 30/10 som BIM, vilka dagar hade du stegring? Låter väldigt tidigt att få positivt gravtest 6 dagar innan BIM. Vilka gravtester använder du? Det krävs ju att de reagerar på väldigt låga halter av HCG. Hoppas ju att det visar positivt längre fram!!
    Förstår att tiden går låååååångsamt! {#emotions_dlg.flower}
  • Jamtlandstaus
    Sudden skrev 2014-10-22 22:12:12 följande:
    Hej! Hoppar in här om okej. Är "bara" 39 men försöker få en bebis sen ett par år tillbaka. Jag har en liten kille på 8 sen tidigare, min sambo har inga barn sen tidigare. Vi behöver göra ivf pga manlig faktor och jag blev gravid i våras men tyvärr slutade det i missfall i v 17 där jag fick föda fram tvillingar :( Vi försöker ett tag till sen får vi se. Det tar mycket kraft när det inte blir bra. Jag mår okej igen i kroppen och tränar ganska många gånger i veckan. Äter bra etc. Jag ruvar just nu på en blastocyst efter ett frysåterförande. Tyvärr känns det inte som att det blir något denna gång men än är det några dagar kvar att hoppas och testa på. Ska läsa in mej lite i tråden! Är det en blandat grupp med några som planerar, försöker, är gravida och som har fått?
    Välkommen hit! Här hjälps vi åt att hoppas!!
    Jag kan inte riktigt IVF-termerna, blastocyst betyder det befruktat ägg? Vilken cykeldag är du på?
    Jag har nyligt lyckats bli gravid och jag hade inga symtom alls förrän två dagar innan BIM och då var det endast ett symtom (tungt att andas).
    Förhoppningsvis är det för tidigt även för dig att känna något.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)