Yllom skrev 2014-10-17 00:44:44 följande:
Finns nog en anledning att jag "råkade" titta in här. Jag är fyrtio precis och är redan mormor. Har varit ensamstående väldigt länge men börjat bli seriös med en man som gärna vill ha egna barn. Men jag är osäker. Alltid älskat att få barn, har fem stycken, men även fem stycken barnbarn så det känns lite sent och märkligt att få barn som är yngre än mina barnbarn. Dessutom är vårt förhållande så nytt att det säkert skulle ta något, några år innan vi bestämmer oss, och då blir barnbarnen bara äldre. Känner mig kluven. Mina yngsta är femton nu. Har alltid känt mig klar, men har kommit på mig att tänka mer och mer på bebisar. Mitt yngsta barnbarn är ett år och fortfarande vår bebis i familjen. Äldsta barnbarnet blir tio nästa år!! Är jag galen som ens går i dessa funderingar? 40-årskris? Hjälp!
Välkommen hit till tråden!
31år när du blev mormor/farmor, det var verkligen tidigt!
Men låt inte det hindra dig om ni ändå vill försöka igen.
Visst är det lite småläskiga tankar men oxå kittlande spännande. Min son var 15år när dottern kom. Var jättenervös vad han skulle säga om att jag var gravid men han ryckte mest på axlarna och gratulerade
Väldigt odramatiskt.
O ingen i omgivningarna har någonsin sagt något negativt eller pikande. Har någon tyckt något har de isf haft den goda smaken att vara tyst om det
Jag var 41 när dottern kom.