Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Anonym skrev 2014-09-05 11:24:40 följande:
    Eller hur!! Skrikandes
    Å det var jag denna gång Skrattande
  • Jamtlandstaus

Det måste vara någon inställning som jag gjort när jag startade denna tråd för i andra trådar kan jag inte skicka inlägget om ingen ruta är ikryssad (om valet öht finns).
    Jag skall kontakta admin o fråga

• Jamtlandstaus

Jag har nu fått kontakt med supporten och de meddelar att det är det nya sättet nu att skriva inlägg...Foten i munnen och inte någon inställning jag gjort.

Jag gav feedbacken att de borde tänka om på det så att default åtminstone sätts till att om man inte väljer något som skall de bli icke anonymt.
    Kanske bra om fler tycker till!
    Det var svårt att hitta supporten men när jag gick in i gamla sajten så hittade jag det längst ner. Valde där Info&Support och sedan Övrig support.

Så tillsvidare behöver vi vara noga när vi sitter vid en dator och är i nya sajten för i den gamla versionen som sagt så funkar det som vanligt...

• Jamtlandstaus

Låååångt kvar till BIM Har varit förkyld denna veckan o då haft bitter smak i munnen, lite tungt att andas, vita flytningar, känner mig varm...ja så ni förstår ju vad man osökt hoppas på... Å det är ju oxå symtom på förkylning...arghh

Nåja, lever som ogravid tills annat bevisats. Håller mig borta från gravtest innan BIM riskerar annars låsa mig tror jag, veta får man ju ändå :-/

Har nu fått återbesökstid för att kolla cystan, hoppas dom hittar något annat trevligt i stället!

Använder CB-monitorn o hade ju ÄL redan dag 10-11 så väntan på BIM är lång!

• Jamtlandstaus
    Anonym (Mira) skrev 2014-09-05 22:05:28 följande:
    Då har du ju i alla fall nedräkningGlad även om det kan vara allt från onsdag till och med nästa söndag och det känns ju ganska långt..

Vart köper ni era tester ifrån? Förra gången det var aktuellt så tror jag jag köpte ÄL-test från billigatester.se (?) och gravtest köpte jag CB på Apoteket.

I dag tog jag mig ett glas vin. Hoppas det blir sista glaset på ett bra tag... (tja det kan det ju bli även om jag inte blir gravid om jag bestämmer mig för det). Köpte en brieost häromdagen. Var nog flera år sedan jag åt det fast jag tycker väldigt mycket om det (bättre än godis och sådant). Brukar alltid bli sugen på dessertostar då jag blivit gravid och inte kan äta det. Sedan då jag ätit halva osten kom jag på att listeria väl har en inkubationstid på upp till tre veckor och då borde det ju vara så att man ska undvika sådant även tre veckor innan man blir gravid, fast det kanske är för långsökt...

Trevlig fredagkväll!
    Många av dagens brieostar är pastöriserade, har du kollat den du åt? Kanske var den det å då är det superlungt!

Risk för Listeria är ju liten ändå, så mest troligt är det lugnt ändå.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-05 21:23:53 följande:

Har helt gått tillbaka till den gamla versionen, hittar bättre, slipper kryssa och det är mycket enklare att redigera :) iaf om man som jag använder datorn vet inte om den nya funkar bättre på telefonen

Idag fick jag iaf mina g-test så nu får vi se hur länge jag lyckas hålla mig har ju inte helt 100% regelbunden mens utan den pendlar mellan 25-29 dagar så om jag går på en kort cykel så är onsdag BIM, tycker mig känna en välbekant "tyngd" i nedre delen av  magen men jag har ju lyckats lura mig själv förr Foten i munnen åååå denna väntan! Andra tecken som börjar dyka upp men som lika gärna kan vara PMS är humörsvängningar, fick nyss ett utbrott på ungarna och innan idag satt jag och grät för att det var en fin låt på radion, fullständigt normalt beteende Tungan ute

Vi håller tummarna att just dessa är gravsymtom!!
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mira) skrev 2014-09-06 15:34:08 följande:
    Jag är inte så orolig för osten jag åt, mest en liten fundering... (fast så kanske man inte ska säga för då händer det väl något...)(sedan så ska man ju avstå dessertost vare sig de gjorda på pastöriserad mjölk eller opastöriserad. Anledningen är att listeriabakterien kan finnas i omgivningen och kontaminera osten efter pastöriseringen. Listeriabakterien kan leva och tillväxa i dessertost, vilket den inte kan i hårdost.)
    Oj, är det så. Jag som åt dessertostar som var pastöriserade när jag väntade dottern :-/

Vilken tur att ingen listeria fanns i dom!
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-09-07 01:14:09 följande:

Mens här också 6-7 dagar efter eventuell ÄL. Kort cykel, jajamän!! Om jag nu hade ÄL. Kände inte den, känner inte att jag har mens heller. Har alltså tappat känseln helt, bläää. Nu ska jag i allafall starta pergotime denna månad, så mensen är inte bortkastad, jag är inte i klimakteriet än weheee!

Har ett paket apotekets ÄLtest ska ta dem denna månad. Köpte när ett apotek här la ner och reade ut. De är bara en vanlig sticka, men tänkte att det kanske är bra att testa en ny sort.

Jag har börjat sälja av bebissaker, när sista är såld kanske jag är gravidSkrattande (får gömma lite så det går snabbare). Ååå jag längtar efter att få vara kissenödig jämt, få stora bröst, inte orka en trappa på tre steg. Ja, man kan längta ihjäl sig. Undrar om jag kommer få uppleva det igen.

Tycker det låter hoppfullt, hoppas pergon gör nytta!!

Jag brukar oxå undra om man får uppleva allt en gång till...
  • Jamtlandstaus
    Nellan02 skrev 2014-09-07 15:53:50 följande:

Hur länge kan man hålla på å göka efter äl , vi hsr bara haft turen att det har tagit , inte för skryta.

utan mer tur skulle jag vilja säga. Säger lycka till , till er som kämpar.

ni ska nog se att det blir bra snart. kram på er. ;)

Inte helt säker på att jag förstår vad du skriver här; har du fått positivt gravtest?
  • Jamtlandstaus
    Anonym skrev 2014-09-07 21:30:30 följande:

nej , inte än. men jag läste på en hemsida där det stod att äl kunde vara typ 10 dagar efter.

tyckte det lät mycket. rätta mej om jag har fel

Standardcykeln man brukar prata om är 28 dgr, ÄL på dag 14 men långt ifrån alla har denna cykel!

Vet inte riktigt hur du menar, 10dagar efter vaddå?
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)