Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Nr 3 på G skrev 2014-11-05 07:45:14 följande:

Nu var det tyst här inne har alla ÄL och är i sovrummet istället för vi datorn ;) 
    Här får jag mer och mer symtom för varje dag som går. Ser det som ett bra tecken, hade gärna mått illa ett tag oxå om det garanterar en frisk bebis i slutändan.

Men nu har väl de flesta som varit med från starten blivit gravida? Då kanske man går över till andra trådar? Och de lite nyare har inte riktigt kommit igång...
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    LinneaSvea skrev 2014-11-05 15:39:15 följande:

Hej Anonym, jag plussade vid första försöket i januari 2013 men det gick inte hela vägen sedan dess har jag inte sett ett plus, så det är ett tag sedan.....

Hur länge varade graviditeten då?
  • CinnamonGirl
    Emma70 skrev 2014-11-08 14:05:36 följande:

Tack för tips!Glad Funderar på munkpeppar och rosenrot, någon som provat? Samtidigt så vill jag inte känna mig så desperat, inte tänka för mycket på barn (hur lätt är det? tittar ju in här minst två gånger om dagen). Kanske är bäst att träna mycket yoga och försöka stressa av (vilket är lättare sagt än gjort). Hur gör ni andra för att inte bli så besatta av tanken?  Nu lite träning och i kväll är vi "på´t igen"Flört

Jag har provat med både munkpeppar och rosenrot i två cykler nu. Jag testar med fertilitetsmonitor, har gjort det av och till, men det senaste året har det blivit regelbundet varje månad. Har aldrig fått fullt utslag förutom denna cykel och den förra...

Alltså har medlem fungerat men det tog sig inte riktigt. Hade ÄL förra lördagen, så jag vet inte ännu om det tagit sig denna gång.

Har dock känt av en molande värk hela veckan, känns precis som dagarna innan mens... kände dock samma sak förra gången. Känns också lite som att det liksom trycker inifrån livmodern... hm!
  • CinnamonGirl

Tråkigt att höra om missfall och alla graviditetsbesvär. Jag har tyvärr fått mens igen, trots att vi prickade in ägglossningen hyfsat bra. Känner just nu att jag bara vill ge upp... det är väl bara inse att jag aldrig kommer att bli mamma. :'-(

• CinnamonGirl

Tråkigt att höra om missfall och alla graviditetsbesvär. Jag har tyvärr fått mens igen, trots att vi prickade in ägglossningen hyfsat bra. Känner just nu att jag bara vill ge upp... det är väl bara inse att jag aldrig kommer att bli mamma. :'-(

• CinnamonGirl

Alla här verkar ha ett par barn redan. Ni ska vara lyckliga för dem ni har, och naturligtvis stäva efter fler om ni har en längtan. <3

Lyckan har ännu inte stått mig bi, och men jag hoppas fortfarande ett mirakel att jag kan få ett litet knytte. Bara att få vara gravid och få gå igenom en förlossning (även om det skrämmer mig) vore underbart.

• CinnamonGirl
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-24 23:51:23 följande:

Liten rapport från mig

I morgon har jag en UL-tid för att försäkra mig om att det finns liv o är en singelgraviditet. Hutlöst dyrt, 1200kr! Men jag måste ju veta innan jag går vidare med NIPT.

I övrigt kom tröttheten tillbaka o mår hela tiden lite tjyvtjockt men kräks inte, hoppas att det lättar snart. Har haft tur o inte mått illa med mina tidigare två så det här är en ny erfarenhet

Ikväll somnade jag före 2-åringen men vaknade nyss pga att tonåringen inte kommit hem. Ringde honom men han var ok o skulle sova hos en kompis...litet missförstånd där. Men har nu svårt att somna om...

Har gått upp några kilo å det beror väl på ständigt småätande (mot illamående) o ingen motion pga sjukdom o att våra hundar bor hos min mamma nu när vi flyttat ur huset för renovering, så inte ens promenader blir det.

Men snart ska vi åka o hälsa på (nästa helg) o då får hundarna följa med hem igen, trots att vi bor trångt. Vi längtar för mycket efter dom!

Men kostar det så mycket? Visste inte att landstinget tog så mycket betalt för ett UL!
  • CinnamonGirl

Jag kör på med munkeppar och rosenrot. Har kört med munkpeppar i flytande form i två cykler och fick då utslag för ÄL, sen bytte jag till tabletter och har inte fått utslag... Så jag ska använda upp de tabletter jag ahr kvar och gå tillbaka till flytande. Om jag kan hitta produkten! Jag har för mig jag köpte från Bodystore men de verkar inte ha dem kvar. Inte heller finns de i nån hälsokostbutik, ingen sort.

Får de inte sälja denna produkt, eller är den bara inte efterfrågad?

• CinnamonGirl

Om jag nu känner att jag vill ha hjälp av sjukvården, var ska jag vända mig först? Vårdcentralen?

Jag är rädd att de ska skratta mig rakt upp i ansiktet, och säga att det är för sent... blir ju 40 i år.

• CinnamonGirl

Vilken aktivitet det har varit här i tråden! Jag har inte varit in så mycket här under vintern. Det har inte hänt så mycket helt enkelt. Ingen graviditet trots faktiska ägglossningar, och det är i sig otroligt att jag haft ägglossning, det har jag munkpepparen att tacka för.

Jag måste nu verkligen ta tag i det här och bli utredd varför det inte blir nåt. Gäller bara att hitta en vettig gynekolog.

• CinnamonGirl
    SaraBara skrev 2015-05-02 07:10:54 följande:

Hej alla,för er som vill testa att få hjälp på klinik har jag lite erfarenhet att dela med mig av. Har varit både i Riga och i Barcelona. Jag har nu förstått att immunologiska orsaker till missfall är vanligt och där finns lite som går att göra och det finns en läkarr i Aten som är duktig på det. Sen kan ni be om att läkaren kollar TSH (ssköldkörtelfunktion) som helst ska vara max 2 när man försöker bli gravid.

Och så viöl jag bara peppa er. Min mamma fick mig naturligt vid 44 års ålder. Samma år som grannen 46 år fick sin Jenny!

Jag har försökt bli gravid i 4 år nu, utan resultat. Har väl tänkt gå och kolla mig (mannen har redan två barn så det är nog jag som strular), men inte fått ändan ur vagnen. MEN vi får göra hälsokontroll genom jobbet, bl.a. ta blodprov varifrån de tar fram lite olika värden. De vara alla okej FÖRUTOM TSH. Eller enligt dem var det okej... jag låg på 3,9 och allt upp till 4,0 var normal enligt dem. Har läst lite här på FB att om man har lite förhöjda värden av jus detta kan det vara svårt att bli gravid. Så detta fick mig att få ändan ur vagnen! har nu bokat tid hos en fertilitetsklinik för utredning och tänker absolut ta upp detta. De kanske hittar nåt anat fel också, men tänker propsa på att vi försöker få ner TSH-värdet. Förhoppningsvis få jag mindre ont i lederna och musklena också!
  • CinnamonGirl

Jag har provat munkpeppar i ett halvår nu. De första två månaderna fick jag maximalt utslag på fertilitetsmonitorn, men sedan har det varit som vanligt, dvs bara förhöjt. Jag har tagit munkpepparen tills nivån gått ner igen enligt monitorn, och jag kan då ha tagit det i 21 dagar eller mer eftersom jag har en lång/oregelbunden cykel. Gör jag fel? Ska jag bara ta munkpepparen dag 1-14 trots att jag inte har ägglossning dag 14? Vad tror ni?

• CinnamonGirl

Ingen som har några tips om hur man bör ta munkpeppar? Drömmer

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)