Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jeanette 818 skrev 2014-09-30 22:49:22 följande:

Tack för tips om var jag kan beställa munkpeppar! Har fixat det via hemsidan vitaminbutiken.se ikväll. När börjar ni ta den? I samband med mensen? Fortsätter ni efter ägglossning?

Den tas från mensens första dag tills du får ägglossning.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Har värsta mensvärken av och till nu. Antar att det beror på att jag (äntligen) fått ÄL...

• CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-02 13:28:12 följande:

Jodå nu kom den...men redan på dag 24, känns lite väl tidigt tycker jag, har iofs haft kort cykel innan oxå men iaf hållit mig på 26 dagar.

Just nu vill jag bara lägga ner och skita i allt men men förhoppningsvis har väl humöret vänt tills det är dx för nästa ÄL...har beställt ÄL tester och rosenrot som borde komma imorgon, men visst skulle man bara äta rosenrot från mensstart till ÄL eller???

Vad tråkigt att tanten kommit. Du kommer nog känna dig gladare vid nästa ägglossning!

Jag tog rosenrot mellan dag 1 och till ÄL, vet inte om det är bra att göra så. När jag åt rosenrot förr, enbart för att bli piggare och få mer energi, tog jag tabletter i tre veckor och gjorde uppehåll i en vecka. Annars vänjer sig kroppen och man måste öka dosen för att få samma effekt.
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-02 21:26:36 följande:

Usch känner mig riktigt låg när det gäller att skaffa fler barn nu :( Alltså jag vill ju men samtidigt så börjar dom bli lite mer självgående nu och minsta kommer ju hinna bli 3 innan ett ev syskon kommer och jag kommer att bli 44 när det är dags att föda, orkar vi? är det värt det? Vi måste skaffa ny bil om och hur blir det med mina ev studier om vi skaffar en liten till, hinner jag ändå läsa innan jag blir för gammal? BLÄÄÄ!!! Men längtar mig samtidigt tokig efter en go fin mage som det sprattlar och lever rövare i, en gosig bebisnacke att snusa i och allt det underbara som ett nytt liv innebär *suck*

Det är väl bra att barnen kommer kunna klara sig själv lite mer när ni får en liten till? Då kan ni ju ge den lilla mer uppmärksamhet?

Jag vill också plugga, måste om jag ska få nåt vettigare jobb än det jag har nu, men jag oroar mig för hur det ska gå att kombinera med en bebis. Har hört om dem som pluggat med bebisar och småbarn, men då måste man ju ha turen att ha lugna barn. Men jag känner samtidigt att barn kan inte vänta, då jag blir 40 nästa sommar... studier kan faktiskt vänta något år. Har för mig de har höjt åldersgränsen för att få studiemedel.
  • CinnamonGirl
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-03 14:37:59 följande:

Nu är det lite mycket i livet kan jag tycka. Tror att den här cystan stressar mer än vad som kanske är rimligt men jag är så rädd att de ska råka klanta sig under operationen o förstöra något o därmed oxå mina chanser att bli gravid! :-/

Samtidigt som detta har jag en påbörjad vaccinering (hyposensibilisering) av bi och geting. Fick lite tätt i luftrören på kvällen efter första omgången (men tror inte det beror på vaccinet) o då tvekar läkaren på att fortsätta enligt plan utan vill astmabehandla i några veckor innan omstart o då i ett långsammare tempo. Jag tog upp min önskan att bli gravid o den kombinationen var väl inte helt lyckad...

Men om det nu är så att det inte är så bea att kombinera så väntar jag hellre. Saken är ju bara den att jag är biodlare o jag saknar mina bin vågar inte ha några nu då det är en "ramla-ner-å-dö-allergi" innan vaccineringens första år.

Som om det inte var nog så är ju vårt hus under stor-renovering, vi ska bygga ut, byta grund, byta värmesystem, nytt badrum o kök samt nya ytskikt överallt. För att hålla kostnaderna nere så behöver vi göra en hel del själva. Vi behöver flytta ut till alternativt boende i helgen o nästa vecka.

Jobbet är hektiskt o även om jag äntligen kunde kliva av en heltidstjänst för tre veckor sedan (o bara ha en heltidstjänst ) så behöver hon som kommit till den tjänsten fortfarande mycket hjälp.

Vi toppar detta med en förkylning på mig, 2-åringen o 17-åringen (kille) :-P

Ursäkta jag pyser ur mig!!

Det är bara bra att få pysa ut lite! Du har verkligen ett hektiskt liv, men bra att du kunnat dra ner lite på jobbfronten i alla fall.
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-04 20:04:10 följande:
    nellan02 om du tittar uppe i trådstarten så finns där två länkar en till BIM-listan och en till presentationstråden :) så leta gärna rätt på dom och fyll i allihopa Solig
    Sen finns ju möjlighet att lägga upp presentation så den ses om man klickar på aliaset i vänsterspalten också.
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-11 10:58:05 följande:

Inga positiva nyheter från någon? Ni är väl några som närmar er BIM nu eller?
    Jaja inget utslag på ÄL-test än så vi får se om/när det är dags att jaga livet ur gubben ;)
    Har åtminstone kommit igång med träningen nu, varit på gymmet 3 ggr den här veckan och hållit mig ganska bra med maten så nu hoppas jag att vikten börjar sega neråt istället för uppåt och att ryggen blir stark nog för en graviditet igen :) Känner nästan för att INTE försöka få plus den här månaden för att hinna komma en bit längre i min må bra kamp. Plus att om jag hoppar över den här månaden så passar det bättre med jobbet och min SGI men TÄNK OM detta är vår månad oxå missar vi den :/

Inget positivt här ännu, men har ju inte BIM förrän på måndag. Kunde inte hålla mig och testade i onsdags, men det var negativt.

Dock har jag haft mensvärk sedan ÄL, vet inte vad det kan betyda... den har varit lättare och kommit och gått. Jag brukar ha ganska kraftig mensvärk som sätter in ett par dagar innan mensen och slutar nån dag efter att den kommit.

Det hör till saken att jag inte haft ägglossning under tiden jag kört med fertilitetsmonitor (sedan sommaren 2013), och man ska tydligen kunna ha kraftig mensvärk om man får mens utan ÄL.

Men den 29/8 hade jag fullt utslag på monitorn och var dessutom extra kelsugen. Så det känns som mensen kan komma ändå denna månad, och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka att jag haft mensvärk sen ÄL...
  • CinnamonGirl

Rekommenderar den nyutkomna boken Hormonbibeln - hormonoptimering för den moderna människan av Martina Johansson. Mycket läsvärd!

• CinnamonGirl

Grattis Jamtlandstaus! Hoppas allt går vägen!

• CinnamonGirl

När brukar ni testa? Jag har testat tidigare månader prick på dagen för BIM, negativt och så har naturligtvis mensen kommit typ en eller två dagar efteråt... ska jag våga testa idag? Känns som ett dåligt omen.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)