Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Helenisen skrev 2015-03-31 12:04:35 följande:

Hej alla! Var på KUB nyss, fick 1:467 på DS och 1:4984 på de två andra.

Nackspalten var 1,2 el 1,5mm, hon hade svårt att mäta den då bebisen låg som den gjorde.

Vad hade ni känt med de resultaten?

Känns ok, men hade ju känts ännu bättre om siffrorna var ännu högre, om jag säger så...

BM där tyckte inte det fanns anledning till mkp el fvp, men det gör de ju inte om man hamnar över 1:200

Men det var jätteskönt att se den lill* sprattla omkring och leva rövare :) grep efter ena foten

Jag var jättearg och besviken över att inte få göra KUB men nu i efterhand efter avklarat FVP och ett fint RUL så känns det tryggt att faktiskt VETA inte bara tro att han inte har downs eller dom 2 andra vanligaste trisomierna men gå på din känsla sen beror det ju också på vad ni tänker göra OM det visar på något fel, ska ni behålla barnet oavsett så är det ju ingen större mening med att utsätta sig för risken som ett FVP trots allt medför 
  • Nr 3 på G
    Hjärta  JÄTTEGRATTIS Freje, skulle precis skriva och fråga om det hade hänt något på bebisfronten Skrattande vad skönt att du slapp gå över, hoppas både du och prinsessan mår bra, nyfiken på vad hon ska heta men det vet kanske inte ni heller än.

Stro kram till dig och familjenHjärta
  • Nr 3 på G

grattis, vad skönt att allt gick bra och att ni mår bra Kram, snusa nacke och njut nu

• Nr 3 på G

55 dagar kvar till BF nu :) Längtar och väntar, har ont mest överallt så han får gärna komma 10-15 dagar för tidigt <3

• Nr 3 på G
    DaniellaCal skrev 2015-05-17 13:00:15 följande:

Jag plussa idag!!!??? Är i chock!! Omtumlad..massor av känslor! Min älskade mamma har precis gått bort i cancer och jag är så himla lessen:( Och i samma veva blir jag gravid fast vi bestämde att ta en paus i från allt skaffa-barn stress !!!!

Bf 20/1 om allt går som det ska:) Men oj vad jag känner mig förvirrad:/

beklagar sorgen och grattis <3 Livet är en berg o dalbana bara att försöka hänga med i svängarna
  • Nr 3 på G

Jamtlandstaus Tilia kom på -3 dagar, Troj på + 11 och Minja på +6 så räknar med att gå över ca 1 vecka men hoppas på att få 2 veckor för tidigt ;) Allt fixat nu tom ny bil så nu får han gärna komma 

• Nr 3 på G

Grattis Mini vad kul att det fortsätter trilla in plus i tråden, är också 43 (blir 44 i höst).

Vet inte hur många som är gravida nu men vi är ju några stycken, i morgon har jag 1 månad kvar till BF, har foglossning från hell så går med kryckor nu :( så han får gärna komma nästa vecka när skolavslutningar och annat är över  ;) 

Kan ju bli när som nu Jamtlandstaus :) känner igen kluvenheten, sista gången och vet hur jag har saknat sparkarna efter dom andra förlossningarna och känslan av att bebisen är "bara min" <3 Håller tummarna för en smidig och lagom snabb förlossning 

• Nr 3 på G

Jaha gått in i v 37 idag och då upptäckte BM att lillebror ligger i säte så på tisdag ska vi in på UL och samtal. 
    Någon som vet om man gör vändningsförsöket direkt eller får komma tillbaka en annan dag?

Har även grym foglossning och börjar bli orolig över att föda. usch 1000 tankar som snurrar nu, + och - med igångsättning, KS, föda i säte

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)