Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Dag 21 idag, ingen mens men fortsatt mensvärk, har haft ont i 3 dagar nu och tycker den borde komma snart om den nu ska komma, tog ett test imorse men det var helt blankt men det är ju alldeles för tidigt egentligen så inte förvånad direkt, kommer inte mensen så testar jag igen på söndag (fyller år då så hoppas så klart på världens bästa present) jag brukar ju tappa flåset och bli tät i näsan ganska tidigt när jag är gravid, känner oftast det före ömma bröst och annat men nu är jag så förkyld så vet inte vilket ändå :/ 
    Hoppet lever än iaf men gud vad långsamt tiden går

• Nr 3 på G
    CinnamonGirl skrev 2014-10-23 22:15:35 följande:
    Vad drygt att du varken fått mens eller positivt gravtest. Hur var det med ägglossning den här månaden?
    Var första gången jag öht använde ÄL-stickor och vad jag kunde avläsa fick jag stegring men inte fullt utslag ?!? Fortfarande ingen mens och fortsatt värk
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-24 08:53:34 följande:
    Oj, vad jag hoppas med dig!
    Undrar bara då du i BIM-listan har 30/10 som BIM, vilka dagar hade du stegring? Låter väldigt tidigt att få positivt gravtest 6 dagar innan BIM. Vilka gravtester använder du? Det krävs ju att de reagerar på väldigt låga halter av HCG. Hoppas ju att det visar positivt längre fram!!
    Förstår att tiden går låååååångsamt! {#emotions_dlg.flower}
    Enligt ÄL-testet hade jag stegring dag 13-14 så JA det är jättetidigt att ta grav test men eftersom jag har hemma och har kort cykel så chansade jag, tror egentligen att mensen kommer den 28/10 (dag 26) så borde ju gå att skymta nåt på söndag kanske om det nu är positivt
  • Nr 3 på G

Jaha dp var min 43-årsdag till ända, har varit en bra dag med massa kärlek och bus med familjen, fick ett presentkort på massage som ska nyttjas så fort jag bara kan <3 
    Dag 24  idag, ingen mens än men molar fortfarande så jag tror att mensen ska komma hela tiden :/ 
    Tog G-test imorse men det visade inget så antagligen kommer väl mensen på tis-ons som vanligt

• Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-27 12:27:19 följande:
    Brun flytning idag och molvärk smile4.gif ger inga bra vibbar. Övriga få symtom är kvar och klamrar mig fast vid hoppet.
    Var är du i din vanliga cykel? Är ju ganska vanligt med lite blodblandade flytningar när man egentligen skulle haft mens. Låter bra att alla symtom finns kvar iaf. Håller tummarna järnhårt <3
  • Nr 3 på G
    Emma70 skrev 2014-10-27 14:57:43 följande:
    Mens på BIM+2, ledsamt men bara att prova igen. 
    Faaan!!!!
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-28 08:42:25 följande:
    Hoppades oxå på det men är bara på dag 43... Men det är ju bara å vänta å se!Obestämd
    Hur går det, haft mer flytningar eller det är lugnt??? Usch denna oro <3

Dag 26 idag och den dag min mens brukar komma men inte än då, har ungefär lika ont fortfarande :(
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-28 20:32:36 följande:
    Jobbigt med molvärk redan några dagar efter ÄL! smile4.gif Du har inte fått någon förklaring vad det kan bero på?
    Här i Jämtland får man inte mycket utöver det nödvändiga och den enda privata gynekologen har slutat så ska jag få något UL utan orsak behöver jag åka till annan ort typ Sundsvall eller Umeå :-/
    Men om det fortsätter att gå bra kommer jag att ta KUB bara för att få ultraljudet, lever det lilla livet kommer vi kosta på ett NIPT. Känns inte särskilt roligt att behöva vänta in ett FVP igen då MKP inte erbjuds här.
    Hoppas verkligen att ditt lilla knytte mår bra, hur och var tänker ni göra NIPT och vad kostar det?
    LinneaSvea skrev 2014-10-28 15:58:21 följande:
    Jämtlandstaus, jag håller tummarna att det inte är något annat än en liten blödning i tidig graviditet, det har jag haft båda mina ggr. Ska du göra UL snart??

Själv har jag som vanligt fått mens/molvärk 3-4 dagar efter ÄL. Får detta alltid och vet att det inte tagit sig denna gången heller. Hade en äggblåsa på dag 14 som var 26,3 mm så förmodligen var det bara en cysta och inget ägg. Känner mig heldeppig.

Är det någon annan som börjar får sin mensvärk så snart efter ÄL???

Kram!
    Den här gången har jag haft konstant molvärk från dag 18 brukar ha lite till och från annars mellan ÄL och mens men den här gången har varit extrem
  • Nr 3 på G

Fortfarande ingen mens på dag 27 (BIM +1 enligt min 26 -dagarscykel) så antingen så har rosenroten förlängt min cykel eller så är jag gravid, börjar kännas som om jag faktiskt kan vara det...börjar få lite symtom men jag har ju varit skengravid förr så tar inte ut något i förskott.
    Testade ju på dag 24 men det visade inget så imorgon tänker jag testa igen om inte mensen har kommit till dess

• Nr 3 på G
    DreamBear skrev 2014-10-29 09:19:10 följande:
    Ni som är i denna tråd; har ni barn sedan tidigare? Hur gamla är de?

Jag har två godingar födda 2011 och 2013 :)
    Jag har 3 st flicka född -7, pojke -09 och flicka -12 :)
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)