Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Spännande med KUB :)
    Vi har resonerat som så med dom andra barnen att om vi får för låga siffror så går vi vidare med FVP (trots risken för MF).
    Nu har vi haft tur och fått bra siffror så det har inte behövtsoch  den här gången känner jag att jag kanske vill ha FVP oavsett vad KUB skulle visa för det känns inte rätt mot barnen vi redan har att skaffa ett syskon som kommer att ta all tid och uppmärksamhet ifrån dom pga ett handikapp.  
    Låter kanske beräknande och kyligt men har sett allt för många familjer gå under pga sjukdomar och skador och finns då möjligheten att slippa det så tar vi den.

• Nr 3 på G

Har ätit bra både igår och idag + en promenad igår och idag tog jag mig till gymmet för första gången sen jag blev gravid med minstingen för snart 3 år sen ;) får väl se om jag kan röra mig imorgon :D körde ganska lätt men jag gjorde det iaf

• Nr 3 på G

Har ingen aning om det är antingen eller här, det borde man kanske kolla upp, tycker 200 är en väldigt låg gräns.

Skulle oxå hellre vilja göra MKP eftersom det går att göra ett par veckor tidigare, förstår inte varför man inte kan få det :(

Med dom två första kollade vi inte könet men när vi väntade nr 3 så ville storasyster så gärna ha en lillasyster så då bestämde vi oss för att kolla, mest för att kunna förbereda henne på en ev lillebror men det slapp vi :)

• Nr 3 på G
    Freje skrev 2014-10-08 08:45:20 följande:
    Är det någon som själv gjort eller känner någon som gjort NIPT test? Har läst på lite och verkar vara intressant om ett enkelt blodprov kan ge bättre resultat och är säkrare än MKP och FVP.  Kostar visserligen en hel del. Men om man  med 99% chans upptäcker Downs och framför allt olika Trisomier, så kanske det kan vara värt det.

Verkar bara vara på ett fåtal ställen man kan göra detta idag. Bl a BB Stockholm Family.
    Har bara läst om det och det verkar ju kanon men som sagt finns bara på vissa ställen och du får bekosta det själv
    :(
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-07 22:36:00 följande:
    Min fertilitetsmonitor verkar ha lite knas med den inbyggda klockan och tiden då den vill ha sticka varierar. Har missat en dag för jag åkt på jobbet innan den begärt sticka smile4.gif Så jag fick köpa ÄL-test på Apoteket o komplettera. Men inget utslag denna månad.
    Ska prova nollställa den men har samtidigt vunnit en auktion på Tradera med en ny monitor med stickor till bra pris så då kan jag köra dubbelt o testa funktionen! smile1.gif
    Nu är det 7 dagar kvar till operationen o enligt Period Tracker 6 dagar till mens... Känns sådär att vara på dag 2 vid operationen, brukar störtblöda med rejäl mensvärk då :-/ Men då jag inte hade någon ÄL så hoppas jag cykeln blir kortare.
    Knas :( men bra att köra dubbelt för att verkligen ha koll på att dom funkar då sen får du väl se det positiva med att ha op när du har mens, hellre det än mitt i ÄL ;)

Någon som vet hur lång tid innan spermierna tillverkas, har för mig att jag läst nånstans att från tillverkning till användning är det ca 2 månader, kan det stämma?
  • Nr 3 på G
    weeme skrev 2014-10-08 14:24:16 följande:

Lättad, hittade en gyn så skönt!!!! Vet inte om de är bra eller dåliga, men ett UL ska de väl klaraObestämd jag får väl mäta själv annars...

Vilken tur att du hittade någon :)
  • Nr 3 på G
    Freje skrev 2014-10-08 20:43:58 följande:

Feona, tror NIPT testet kan göras i Göteborg också. Tror det hette Barnmorskehuset. Tror det kostar ca 8-9000 kr som man får bekosta själv.

Hejsan hoppsan det var ju billigt och bra Guld i mun

Har varit och tränat styrketräning idag oxå, så skönt egentligen och ändå är det så svårt att få tummen ur, vet ju att jag mår mycket bättre både fysiskt och mentalt när jag tränar men ändå gör jag inte det...hur dum får man bli egentligen ??? Jaja nu är jag iaf igång, nu ska jag bara hålla i oxå.
    Imorgon blir första dagen med ÄL-test så då får vise när i cykeln jag har ÄL, är ju bara bra om det är tidigt så jag har tillräckligt lång lutealfas
  • Nr 3 på G

Tyckte mig kunna ana ett svagt svagt streck på ÄL-testet så förhoppningsvis är det tydligare imorgon, får hoppas att jag har ÄL i helgen för sen jobbar N dubbelskift mån och tis (kl 14-06) och jag jobbar dag så då ser vi inte ens varandra så från måndag morgon 5.30 när jag går upp till onsdag em när  jag kommer hem kl 16 är det ju kört :(

• Nr 3 på G

Inga positiva nyheter från någon? Ni är väl några som närmar er BIM nu eller?
    Jaja inget utslag på ÄL-test än så vi får se om/när det är dags att jaga livet ur gubben ;)
    Har åtminstone kommit igång med träningen nu, varit på gymmet 3 ggr den här veckan och hållit mig ganska bra med maten så nu hoppas jag att vikten börjar sega neråt istället för uppåt och att ryggen blir stark nog för en graviditet igen :) Känner nästan för att INTE försöka få plus den här månaden för att hinna komma en bit längre i min må bra kamp. Plus att om jag hoppar över den här månaden så passar det bättre med jobbet och min SGI men TÄNK OM detta är vår månad oxå missar vi den :/

• Nr 3 på G

Jag jobbar bara 50% fram till 1 maj och blir jag gravid nu så får jag antagligen gå hem ungefär då med graviditetspenning men från 1 maj till 31 aug jobbar jag 100% så då räknas ju SGI på det men skulle jag bli gravid tidigare får jag väl prata med chefen och gå upp i tid redan i april istället

• Nr 3 på G
    Anonym (P) skrev 2014-10-11 18:51:39 följande:
    Kan du inte jobba mer redan nu? Eller hitta nåt annat jobb så du ökar på SGI-grunden?
    Ja har en heltidsanställning men har själv valt att ta tjänstledigt 50% för att vi inte får våra scheman att gå ihop annars men över våren/sommaren går vi för dag på mitt jobb så då brukar jag gå upp till 100% från maj-sept  så det är inget jätteproblem egentligen, blir bara problem med barnpassningen om jag börjar jobba 100% tidigare men i värsta fall får väl maken ta föräldrapenning i 1 månad så jag hinner få "rätt" tid
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)