Freje skrev 2014-10-08 08:45:20 följande:
Är det någon som själv gjort eller känner någon som gjort NIPT test? Har läst på lite och verkar vara intressant om ett enkelt blodprov kan ge bättre resultat och är säkrare än MKP och FVP. Kostar visserligen en hel del. Men om man med 99% chans upptäcker Downs och framför allt olika Trisomier, så kanske det kan vara värt det.
Verkar bara vara på ett fåtal ställen man kan göra detta idag. Bl a BB Stockholm Family.
Har bara läst om det och det verkar ju kanon men som sagt finns bara på vissa ställen och du får bekosta det själv
:(
Jamtlandstaus skrev 2014-10-07 22:36:00 följande:
Min fertilitetsmonitor verkar ha lite knas med den inbyggda klockan och tiden då den vill ha sticka varierar. Har missat en dag för jag åkt på jobbet innan den begärt sticka
Så jag fick köpa ÄL-test på Apoteket o komplettera. Men inget utslag denna månad.
Ska prova nollställa den men har samtidigt vunnit en auktion på Tradera med en ny monitor med stickor till bra pris så då kan jag köra dubbelt o testa funktionen!
Nu är det 7 dagar kvar till operationen o enligt Period Tracker 6 dagar till mens... Känns sådär att vara på dag 2 vid operationen, brukar störtblöda med rejäl mensvärk då :-/ Men då jag inte hade någon ÄL så hoppas jag cykeln blir kortare.
Knas :( men bra att köra dubbelt för att verkligen ha koll på att dom funkar då sen får du väl se det positiva med att ha op när du har mens, hellre det än mitt i ÄL ;)
Någon som vet hur lång tid innan spermierna tillverkas, har för mig att jag läst nånstans att från tillverkning till användning är det ca 2 månader, kan det stämma?