Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jagar tid för ett UL över halva Sverige känns det som, har gjort tidsbestämmande VUL och tagit blodprovet för KUB men får ingen UL-tid, fullbokat överallt så den sista sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle söka på en privatklinik i Sthlm men hur kul är det att behöva betala för något som egentligen är gratis i vårt landsting bara för att dom inte skaffar en vikarie för en långtidssjukskriven UL-sköterska. Sen bensin och restid på det, det är ju "bara" 40-45 mil t o r.
    Så less just nu :( ska jag behöva vänta flera veckor för att istället göra FVP med ganska hög MF-risk + att man inte får besked förrän man antagligen känt bebisen röra sig om något skulle vara fel och man vill göra abort, arbetskamrater, släkt, vänner, alla vet att man är gravid så måste man kanske avsluta den.

Ursäkta rörigt inlägg men är bara så arg och ledsen just nu :(

• Nr 3 på G

Grattis Jamtlanstaus :)

jag har testa Gävle som vi hör till, Hudiksvall, Falun, Uppsala och i morgon ska jag ringa gävle igen och vara lite elakare :/ 
    Får vi inte tid till KUB så får det bli MKP (hoppas jag), vill inte vänta tills det går att göra FVP men just nu hänger allt löst och bara röda dagar i sikte :(

• Nr 3 på G

God Jul allihopa och hoppas ni får en mysig jul med era nära och kära <3 Håller tummarna för oss allihopa att vi som är gravida får friska barn och att ni som längtar får er önskan uppfylld. 2015 ska bli vårt år :)
    Kraaam

• Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-27 00:48:41 följande:

Hur har det gått Nr 3 på G, har du fått UL-tid?

nix, allt är ju stängt pga röda dagar, har ju bara mån, tis och fre på mig egentligen sen är det ju helger och senast den 6/1 måste UL görs så jag hoppas på att få remiss till ett annat sjukhus och få göra MKP istället för jag vill inte vänta på FVP. 
  • Nr 3 på G

Pratat med sjukhuschefen idag och berättat att vi tänker anmäla till IVO för så här ska det inte få bli....
    Jag kommer att få göra FVP så fort det går men det är ju ändå flera veckor senare än om jag hade fått göra KUB så nu hoppas jag på en snabb tid och snabba positiva besked och att jag så klart inte får MF pga provet, har inte fått nån tid än men får förhoppningsvis besked imorgon

• Nr 3 på G
    Just nu är jag bara trött, less och allmänt bläääig  
    Jag är inte ens glad över att vara gravid utan tänker bara på allt det jobbiga som kommer både under graviditeten och sen med en bebis, funderar på vad vi har gett oss in på egentligen. Det är vä
    l antagligen (förhoppningsvis) bara tankar för att på något vis skydda mig själv om FVP skulle visa att något är fel (risken enligt läkaren är ca 5% när man är i min ålder, alltså 1 av 20) men just nu vill jag inte längre.
    Sorry för negativt inlägg men mår inte så bra just nu
  • Nr 3 på G

Tack för pepp och stöd <3
    IVO är där man anmäler ev felbehandlingar och annat man är missnöjd med inom vården.
    Har äntligen fått en tid iaf så den 15 jan ska jag göra FVP så bara att hoppas, vänta och se

• Nr 3 på G
    Anonym (Många barn) skrev 2015-01-01 22:38:42 följande:

Jag fyllde 43 år nyss o funderar om min tid som barnaföderska är över. Har 11 barn o det räcker ju mer än väl men vill vi ha ett sista så finns ju inte så mkt tid att fundera på. Min yngsta är inte så gammal så jag skulle vilja vänta....... El så är jag nöjd, har svårt att bestämma mig Har haft lätt Arbil gravid fast jag varit över 40 år de två sista ggr men det fertiliteten kan kanske dala fort? Är det så? Nån som vet?

Vill ni ha fler så sätt fart ;) Har haft jättelätt att bli gravid innan, var 41 när nr 3 kom men den här gången kostade det 3 MF innan vi lyckades så här långt sen ökar ju risken för Downs oroväckande snabbt sen du väl passerat 40, jag är 43 och risken är ca 1 av 20 alltså 5% risk för Downs .
  • Nr 3 på G

Kände det första lilla fjärilsfladdrandet imorse så underbart (14+2)
    På torsdag är det dax för FVP så himla nervös så det finns inte, kan inte sluta tänka på det

• Nr 3 på G
    Usch blir bara mer och mer nervös, drömmer otäcka mardrömmar om att allt fostervatten rinner ut så jag kan se och hålla i bebisen genom skinnet på magen (som i Alien)  och det var en så verklig dröm så har haft svårt att släppa den. 
    Har ju ytterligare 2-3 nervösa veckor framför mig (oss) innan vi har fått svar och innan risken för MF efter provet är borta. 
    Orkar snart inte med den här nervpressen längre, känner att jag bara snäser och är otrevlig mot allt och alla, sover dåligt, trött, illamående och mår blää både mentalt och fysiskt. Skönt att jag har tagit ledigt från jobbet iaf så jag slipper gå där och försöka hålla masken och vara trevlig mot gästerna.
    Jag vill ju kunna slappna av och njuta av denna sista graviditet och bebisen som ska komma men kan bara inte göra det just nu 
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)