Inlägg från: Helenisen |Visa alla inlägg
  • Helenisen

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jamtlandstaus skrev 2014-12-04 05:38:49 följande:
    Men fy vad trist!! Både med mens o med utebliven effekt på munkpepparn!

Visst kan det vara en idé att kolla äggtillgången, då behöver du ju inte undra över det o om det behövs hjälp kan du ju få det.

Kram
    Tack, idag är jag inte lika nere alls, tänker att det kanske inte var meningen just nu. :)

Börjar ett helt nytt jobb (med 7 veckors utbildning i starten) nu på måndag, så kanske är lättare att hänga med och komma igång utan gravid-hormoner och trötthet/illamående osv, tänker jag.

Samt att det inte känns lika forcerat, eller vad man nu ska kalla det, om man bara låtsas som att man inte försöker...om du förstår...

Att det bara blir ojsan, hoppsan, är mensen sen, undrar om jag skall testa mig? Å så är plusset där :)

Intalar mig själv det, så ska jag koncentrera mig på utbildningen, teori+praktik á 4 tim per dag, 8 tim, bortsett röda dagar, klämma in lite jul och nyårsfirande emellan och sen i den tristaste tiden på året, andra halvan av januari, samt februari (då jag blev gravid med dottern för 14 år sen) så får jag "säkert" ett plus att lysa upp tillvaron med ;)

Kan man "beställa" det? :D
  • Helenisen
    Emma70 skrev 2014-12-04 15:30:04 följande:

Ja, det låter perfekt :) Kan ju vara bra att vara fokuserad på det nya du ska lära dig så det inte blir lika mycket tid till fokus på bebis. Avslutar själv en utbildning i mitten av januari och håller på att söka jobb för fullt, så jag tänker också att det kanske är bra att hinna jobba lite innan man får ev. illamående och extrem trötthet...men.... ett plus i julklapp skulle inte vara felGlad

Antar det var "svar" till mig? ;)

Ja, känns lättare att intala sig att det är lika bra för nu passar det inte, MEN som du säger, hade ändå hellre fått ett plus :)

Men hoppas jag slipper välja utan får både och :)

Eller så får man ta tag i det efter alla helgerna samt avslutad utb. om det inte skulle ha hänt något POSITIVT innan dess, vill säga.
  • Helenisen
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-04 20:40:27 följande:

Intressanta studier brukar vara bra för att koncentrera sig på annat än bebisverkstad. smile1.gif Vad är det för något ni ska plugga?

Emma, kolla in Tradera där kan du ha tur o köpa en monitor till bra pris. Det gjorde jag o fick tag i en nästintill ny monitor plus 11 stickor för ca450kr inkl frakt.

För min del är det inte vanliga studier, utan obligatorisk yrkesutbildning. Har fått jobb som spårvagnsförare, under förutsättning att man klarar 7 veckors utbildning. 4 tim/dag pluggar man teori, 4 tim/dag övningskör man. Sen är det uppkörning, varpå man blir erbjuden minst ett års fast jobb.

Så jag lär ha fullt upp :)
  • Helenisen

Hängt lite i bakgrunden i tråden, inne i en jätteintensiv period med utbildning till nytt jobb, varken hunnit el orkat så mkt annat.

MEN - så fick jag som "spottings" ca 7-8 dgr efter äl, har BIM nu 1/1, men hade en konstig känsla, så bestämde mig för å testa nyss. Höll mig i ca 3-4 tim, (kvällsurin) å testet mäter från 25-nånting.

Inbillar jag mig alldeles eller är det ngt där?

Originalbild till vänster, de andra två trixade. Vad tror ni???

• Helenisen

Tog nytt test igår morse, var lika svagt som kvällen innan.

Däremot igårkväll var det blankt, likaså imorse, samt att det kom rosa spottings, så troligast är väl att det kanske var på väg att bli nått men så gick det inte hela vägen.

BIM imorgon, men tror mensen sätter igång idag/inatt.

Så, då blir det till att skåla in det nya året och ta nya tag istället!

Gott nytt år önskar jag er, samt magar åt oss alla ;)

• Helenisen
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-31 14:15:34 följande:
    Precis som du säger är inte mycket aktivitet i 40+ Gravid o har känt mig fortfarande välkommen här o har därför stannat kvar.

Men kanske dags att ställa frågan igen om ni som fortfarande väntar på plus på stickan tycker att vi som fått vårt plus ska gå över till Gravid-forumet?

Kan ju vara så att man helst ser att tråden är endast för de som är i planeringsstadiet. Ingen skulle ta illa upp! smile1.gif

Vad säger ni tjejer?
    Tycker det är positivt om ni som plussat är kvar, hoppingivande. Så för min del får ni gärna vara kvar :)
  • Helenisen

Jaha, väntar samma besvikelse som förra månaden? Plussat svagt igår och idag, men nu spottings...BIM -2 idag...

Förra månaden plussade jag också svagt, dagen innan BIM var det blankt igen och sen mens...

Borde sluta testa FÖRE bim, men kan inte låta bli. Utan test hade jag ju trott det var vanlig mens, nu verkar det som det är sk "kemisk graviditet" där ägget inte fäst :(

Vet inte vad jag vill med inlägget eg, bara skriva av mig.

• Helenisen
    längtar74 skrev 2015-02-01 12:31:57 följande:

Poohbaby - håller tummarna för att mensen inte dyker upp i morgon o håller sig borta en LÅNG tid framöver.

Helenisen - usch, vad jobbigt! Har du fått ngt svar på varför det blir så? Hoppas ändå att plusset håller i sig.

Vet inte vad jag ska tro, plusset starkare idag än igår och förrigår, väääääldigt sparsamma (ursäkta äckelinfon) orangea spottings, inte som de brukar vara.

MEN vågar inte riktigt tro det ännu. BIM imorgon.

Det som är annorlunda är att jag inte har några symtom alls. Inga svullna/ömma bröst, inte extra kissenödig, inte tröttare osv.

Väldigt andfådd bara. Molvärk/mensvärk. Och sur - på allt å alla, irriterad på att inte kunna veta om det blir kvar denna gången.

Minns bara ytterst svagt att när jag var gravid med dottern, (2000) trodde jag mensen skulle komma - hade alla PMS-symtom. Fast då var jag 25 år och inte 40,5 som nu...

Vet inte om bägge bilderna kommer med, men det svagare är från fredags och det starkare från kl. 13 idag.

Testar typ 3ggr/dag för att kunna se om det blir svagare/blankt igen, så jag vet att det är kört och inte blir överraskad av mensen...på god väg att bli knäpp - inte konstigt att jag är sur, känner jag.
  • Helenisen
    Nr 3 på G skrev 2015-02-01 15:20:23 följande:

Håller tummarna järnhårt för dig Helenisen <3

Tack! Jag håller andan själv :/ vågar inte hoppas ännu.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)