Inlägg från: Helenisen |Visa alla inlägg
  • Helenisen

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej, hoppar in här med :) skriver på padda så texten blir hopklumpad - ledsen för det. Är 39, fyller 40 om en vecka, har ett barn på snart 14 år, alltid velat ha mer än ett barn, men inte hittat nån att "skaffa" med då jag och pappan separerade när dottern var dryga året. Senaste åren hade jag gett upp tanken då det kändes kört tidsmässigt - vill ha en pappa att ha barnet med -inte köra hela racet ensam igen osv Men nu har jag en sambo :) han är några år yngre än mig, har inga barn-men vill gärna ha. Från början var jag skeptisk, då jag slagit barntankarna åt sidan, började tvivla på om jag skulle orka allt igen osv, men längtan fanns ju egentligen kvar, så nu är vi inne på andra försöket :) Har BIM ca 2/9, igår var jag övertygad om att jag var gravid pga av alla symtom, men idag fick jag en svagt rosa spotting - vilket brukar innebära mens ca 2-4 dagar senare, så det var nog bara PMS... :( Börjar känna mig stressad över tiden, men tröstar mig emellanåt med att mamma fick mig när hon var 40, lillebror när hon var 45,5. (Utan "hjälp" *s* )Har även en halvbror som är 19 år äldre än mig med, så hoppas jag ärvt lite av mamma :)

• Helenisen
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:
    Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden! Fick precis ett fint plus på stickan imorse :) Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom. Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst. Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg. Kram och välkomna alla nya

• Helenisen

Hej alla, skriver här med - svamlande, långt inlägg, måste bara få "tänka högt" lite här hos er...BIM igår, men varken mens eller plus. Testade på normalt test, 25-nånting-test i går morse. Sedan i torsdags har jag sanslöst ont i brösten, främst bröstvårtorna, (kom även nån droppe ur dem när jag tryckte lätt), molvärk mest hela tiden, trött som en gris, humöret pendlar....men sen har jag även - äckelvarning- haft lätt ljusrosa/aprikosa spottings sedan i lördags, mest när jag torkar mig, ytterst sällan i övrigt. I vanliga fall brukar jag få spottings några dagar innan mens, fast då "jämnare", för att nästan upphöra dagen innan mens, nu är det som den dagen innan, fast i 4 dagar drygt. Ingen mensvärk heller, bara molvärk som är väldigt lokal precis ovanför "venusberget" eller vad det nu kallas. Hade sex varje dag mellan 14-23 aug, ägglossning ca 17 (äggvita), så har nog inte missat den, men fattar inte vad som händer i min kropp... Låghormonare var jag inte för 14 år sedan, då jag plussade med dottern 5-6 dagar innan BIM, kan man bli låghormonare? Eller så är bara mensjäveln sen på ren jävelskap? :( Köpt ett CB digital med veckoindikator som jag tänkte testa med på fredag, mest pga att jag fyller år (40!) på lördag, så jag vet om jag kan sippa på ett glas, eller hitta på nån ursäkt till vrf jag inte kan, då det känns lite i tidigaste laget att informera nån (annat än sambon då) Idag var jag yr/vimmelkantig, disträ och trögfattad har jag varit i över en vecka nu. Vet inte vad jag ska tro...

• Helenisen
    Anonym skrev 2014-09-04 12:31:07 följande:
    Nä vad trist :( Här börjar skengraviditetstecken smyga sig på men 1 vecka kvar till BIM

Håller tummarna för dig! Var igår fullkomligt övertygad om att jag var gravid, inte enbart pga symtom, utan för att jag hade en sån stark känsla av att det var så. Uppenbarligen inte :(
  • Helenisen
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-04 19:05:30 följande:
    Typiskt, just när man börjat undra om det ändå inte tagit sig! Kram

Tack
  • Helenisen

En fråga om munkpeppar...googlade en snabbis, såg att det fanns lite olika varianter, vad har ni för någon? Droppar, tabletter, tips på sajt att beställa ifrån, eller hälsokostbutik/apotek? Lider av kraftig PMS, så det skulle inte skada om den tog udden av det. ;)

• Helenisen

Tack för tipsen om munkpepparn! :)

Får nog googla lite till då det råder delade meningar, men om jag känner mig själv rätt lutar det åt tabletter, det känns smidigare/lättare, iaf om man är lite halvlat och glömsk ;)

• Helenisen

Just det - kan nån lägga till mig på BIM-listan för oktober? BIM 3-4/10, 2:a barnet, 3:e försöket, 40 år precis fyllda :)

• Helenisen

Så kom mensen igår igen...fast denna månad hade jag inte några känningar att det skulle vara något, även om jag ändå hoppades.

Tänkte att jag kke inte känner symtom pga munkpepparn, men icke.

2:a månaden med munkpeppar, cykeln har inte blivit kortare, snarare 1 dag längre första månaden och 2 dagar längre denna månaden, 31 dagar nu mot 29 förut. Spottings innan mens har ökat med.

Ätit munkpeppar i tablettform, (från vitaminbutiken, el nåt sånt på nätet) en per dag från första mensdagen till äl.

Bara läst om positiva effekter av andra som testat, men jag märker ingen skillnad av munkpepparn :(

Vi "ligger i" om inte varje så minst varannan dag bortsett mens, så kan ju omöjligen ha missat rätt tidpunkt.

Börjar undra om man ska boka tid och kolla ägg osv? Eller så är jag bara extra mensgrinig :(

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)