Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
Hej, hoppar in här med :) skriver på padda så texten blir hopklumpad - ledsen för det. Är 39, fyller 40 om en vecka, har ett barn på snart 14 år, alltid velat ha mer än ett barn, men inte hittat nån att "skaffa" med då jag och pappan separerade när dottern var dryga året. Senaste åren hade jag gett upp tanken då det kändes kört tidsmässigt - vill ha en pappa att ha barnet med -inte köra hela racet ensam igen osv Men nu har jag en sambo :) han är några år yngre än mig, har inga barn-men vill gärna ha. Från början var jag skeptisk, då jag slagit barntankarna åt sidan, började tvivla på om jag skulle orka allt igen osv, men längtan fanns ju egentligen kvar, så nu är vi inne på andra försöket :) Har BIM ca 2/9, igår var jag övertygad om att jag var gravid pga av alla symtom, men idag fick jag en svagt rosa spotting - vilket brukar innebära mens ca 2-4 dagar senare, så det var nog bara PMS... :( Börjar känna mig stressad över tiden, men tröstar mig emellanåt med att mamma fick mig när hon var 40, lillebror när hon var 45,5. (Utan "hjälp" *s* )Har även en halvbror som är 19 år äldre än mig med, så hoppas jag ärvt lite av mamma :)