Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkommen till oss ni nya tappra!!

Det verkar som om mina spottings bara gjorde ett tillfälligt bortaspel förra månaden och är nu åter på BIM -4 Känner mig inte ett dugg gravid bara lite nedstämd!

Nedstämdheten brukar bli bättre när mensen dragit igång ordentligt så till helgen kanske jag känner "på't igen"... :-/

• Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-08-18 14:27:46 följande:

Jamtlandstaus, jag lider med dig. Fick själv min mens i går och känner mig heldeppig. Denna månaden får jag inte köra Pergo heller och jag brukar aldrig få utslag på ÄL- stickor utan det. Kör munkpeppar i alla fall denna månaden för att göra något. Självmedicinerar dessutom med prednisolon och tromyl men vad gör det när man inte ens får ÄL..... Usch just nu känns det heldeppigt!

Vad härligt Freje, att du känner att något är annorlunda, det är den känsla vi alla väntar och hoppas på!! Hoppas du har rätt, vi håller tummarna!
    Ha en bra dag!

Visst är det trist! Får du börja med Pergo nästa månad eller måste du vänta ännu längre?

Jag fick konstaterat en cysta då senaste MAt uppdagades. Läkaren trodde den var graviditetsrelaterad o att kroppen skulle absorbera den. 8 veckor senare var den kvar o hade vuxit något. Ska på återbesök efter tre månader vilket borde vara nu snart för att se läget. Dr trodde inte det skulle påverka mina chanser att bli gravid men jag undrar jag... :-/
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-08-18 20:06:49 följande:

Hej!

Hoppar också in i tråden! Är född -72 och har en son som snart är 9 år och även en tonårsdotter. Har en ny karl sen några år som gärna vill ha barn, han har inga barn själv. Har försökt från och till ett tag men ska nu göra ett allvarligt försök!

Har inte haft svårt bli gravid men det är i yngre år... Har läst så mycket om hur chanserna minskar när man är 40+. Läste någonstans att man bara har 1% chans bli gravid!? Låter mycket deprimerande!
    Nåja har ägglossning nu i dagarna, väldigt tidig i cykeln har jag märkt. Funderar på börja med äl stickor men testar utan ett tag först!

Kul att ni startat en ny tråd förresten! Följt lite på avstånd och konstaterat det har varit lite dött.

Välkommen!

Jag har oxå en tonåring sedan tidigare f-97 som var 15 då lillasyster kom -12 Hon tog 6 mån på sig att bli till, fick även ett MA under den tiden. Jag var 41år när hon kom. Mannen min är yngre än jag o hade inga tidigare barn.

Vi fick gå med i en föräldragrupp där vi var fem par. Jag var nervös att vara den gamla mamman bland alla 25-åringar men det visade sig att vi mammor var 35, 40, 41, 44 o 23 Så tack vare hon som var 44 så hoppas jag på att det även skall vara möjligt för mig att bli gravid

Hur stor procentuell möjlighet vi har väljer jag att inte googla på då jag tror att det är väldigt individuellt!
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-08-20 09:43:57 följande:

Hej tjejer,
    kunde ju inte hålla mig utan testade imorse. Visade sig att känslan i kroppen stämde. Jag är gravid! Nu hoppas jag att lilla fröt vill stanna den här gången. Just nu känns det overkligt.

Men GRATTIS, fantastiskt!!

2-3 veckor, då är du längre gången än du trodde, för visst hade du BIM på lördag?
  • Jamtlandstaus
    Ripasso skrev 2014-08-20 12:13:28 följande:

Ang behandling, så kollade en gynekolog hur det såg ut med äggstockar och så. Sen så har jag ätit Primolut-Nor i 10 dagar och på 5:e mensdagen, imorgon, ska jag börja med Pergotime. Ultraljud är inbokat nästa vecka för att se om det blivit några äggblåsor. Sen om allt ser bra ut så är det insemination nån vecka senare.

Så du fick igång mensen med medicinsk hjälp, varför hade den upphört? Håller tummarna för att det växer till sig fina äggblåsor!!

Härligt att höra att det finns de som fortfarande hjälper fast man är över 40!

Har de gett dig några bedömningar av chanserna?
  • Jamtlandstaus
    lilla mamsen skrev 2014-08-20 10:20:13 följande:

Här kommer en till som vill hänga med i tråden! smile1.gif Fyller 40 nu i höst och har 4 barn sedan tidigare förhållande. Den äldsta är 18 och de yngsta är 11.

Har sedan en tid tillbaka ett nytt förhållande med en äldre man och vi önskar nu att få ett kärleksbarn tillsammans. Vi har försökt sedan i maj utan resultat. Men vi kämpar på. Roligt att få följa med er oxå i vår väntan o längtan ! smile1.gif

En femte, då har du vanan inne Mysigt med sladdis!
  • Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-08-20 13:28:50 följande:
    Japp, BIM på lördag. Men jag har ju lång cykel ca 35-36 dagar och lång lutealfas (18 dagar). Så jag plussade på ÄL+15.Glad
    Men ägget ska ju hinna fästa oxå...? Kanske är tvillingar
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-08-20 20:28:58 följande:

Måste slänga in en fråga här.

Har inte alls koll på alla dessa "hjälpmedel" Tex Rosenrot, munkpeppar och Agnus Castus, vad är detta bra för? Det ska hjälpa en på traven att bli gravid, så mycket har jag förstått, men exakt vad innebär det? Pergo har jag förstått är om man inte har ägglossning. Eller är jag ute och cyklar? Tacksam för svar

Agnus Castus och munkpeppar är samma sak men olika namn. Den verkar hormonstabiliserande. Din cykel blir stadigare och många känner när ÄL sker bättre. Den används oxå i syfte att mildra PMS.

Rosenrot är oxå hormonstabiliserande, uppiggande och ger även lite ökad sexlust vilket är trevligt

Pergotime är receptbelagt läkemedel och används som du säger vid utebliven ÄL.

Jag är inne på månad två med munkpeppar o mina spottings har stabiliserats. Första månaden försvann de helt o denna månad var de tillbaka redan på BIM -4 men kraftigt reducerade. Mitt dåliga humör jag brukar ha veckan innan mens är så mycket mildare Nackdelen med denna förändring är väl dock att hoppet väcks lite extra då det är annorlunda... (annars har jag inga symtom) BIM i morgon enligt min app men fick ÄL en dag tidigare så egentligen borde BIM vara idag... Så kanske förlängd cykel igen...

Såg att du redan fått svar på en del men orkade inte redigera om mitt Blir lätt lite avbruten med en 2-åring
  • Jamtlandstaus

Sparvöga;

Jag hade oxå stor oro innan vi fick vår dotter hur min omgivning skulle reagera. Vi fick först ett MA och det gjorde mig säker på att jag ville ha ett till barn. När jag sedan blev offentligt gravid (efter FVP) så fick jag bara positiva reaktioner. Var det någon som tyckte något annorlunda så höll dom det för sig själva Å det är ju helt som det ska, hur man väljer sitt liv har ju bara en själv med familj att göra!

Fördelen tycker jag är att jag känner mig mer trygg i mig själv o har mycket lättare att åsidosätta annat i livet för att prioritera barn än jag hade när jag var 26. Känns oxå bättre att ha det ekonomiskt tryggt.

Nackdelen är väl att jag är lite tröttare och mormor är äldre o även hon orkar mindre

En annan fördel är att jag nu har rätt man med mig i livet som delar både börda o glädje <3

Så bara ni kan bestämma om det är rätt o även ni kan behöva tid att vänja er med tanken. Men vänta inte för länge, äggen verkar tackla av fortare än man tror...

• Jamtlandstaus
    PoL skrev 2014-08-21 13:26:20 följande:

Hej! Hoppar med här om jag får, vad kul med en så aktiv tråd smile1.gif jag är gravid i v34 med mitt tredje barn, hinner precis fylla 41 innan bebisen föds. Är ensamstående (självvalt) och har en 7-åring samt en 2-åring redan smile1.gif

Vad kul med en liten bebis!!

Jag fick min dotter vid 41 års ålder. Tänk vad ungt det låter idag när jag nu som 43åring försöker skapa syskon

Har du alla barnen på heltid oxå? Jag kan tycka att det är mycket med en två-åring

Börjar det bli tungt, bara sex veckor kvar för dig?
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)