Anonym (Mini) skrev 2014-08-20 20:28:58 följande:
Måste slänga in en fråga här.
Har inte alls koll på alla dessa "hjälpmedel" Tex Rosenrot, munkpeppar och Agnus Castus, vad är detta bra för? Det ska hjälpa en på traven att bli gravid, så mycket har jag förstått, men exakt vad innebär det? Pergo har jag förstått är om man inte har ägglossning. Eller är jag ute och cyklar? Tacksam för svar
Agnus Castus och munkpeppar är samma sak men olika namn. Den verkar hormonstabiliserande. Din cykel blir stadigare och många känner när ÄL sker bättre. Den används oxå i syfte att mildra PMS.
Rosenrot är oxå hormonstabiliserande, uppiggande och ger även lite ökad sexlust vilket är trevligt
Pergotime är receptbelagt läkemedel och används som du säger vid utebliven ÄL.
Jag är inne på månad två med munkpeppar o mina spottings har stabiliserats. Första månaden försvann de helt o denna månad var de tillbaka redan på BIM -4 men kraftigt reducerade. Mitt dåliga humör jag brukar ha veckan innan mens är så mycket mildare
Nackdelen med denna förändring är väl dock att hoppet väcks lite extra då det är annorlunda... (annars har jag inga symtom) BIM i morgon enligt min app men fick ÄL en dag tidigare så egentligen borde BIM vara idag... Så kanske förlängd cykel igen...
Såg att du redan fått svar på en del men orkade inte redigera om mitt
Blir lätt lite avbruten med en 2-åring