Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jeanette 818 skrev 2014-11-14 08:12:07 följande:

Hej alla,

Har inte varit aktiv här på flera veckor eftersom jag mått grymt dåligt av gravidillamående. I måndags fick jag missfall i vecka 9 och nu känns allt ganska hopplöst.... Är det ens lönt att försöka igen när jag är 42 och det tog ett år att bli gravid? Så ledsen...

Näää fy vad tråkigt <3 usch dessa MF :(

Men ge inte upp om ni verkligen vill, är ju ofta lättare att bli gravid igen direkt efter ett MF för hormonnivån i kroppen är annorlunda.

Hoppas du iaf får ett MF utan en massa komplikationer, får du ont, feber eller börjar blöda mer igen så åk in direkt till  gynakuten.

Kraaaam
  • Nr 3 på G
    Feona jag brukar skiva tunt och låta stå i vatten som jag dricker under dagen, precis som citronvatten sen finns det ett citron och ingefärste (tror det är Friggs) som jag brukar dricka, skivar i lite extra ingefära som får dra i teet ca 10 min
  • Nr 3 på G

Här har tröttheten slagit till med full kraft, orkar ingenting just nu. Fått tid till  inskrivning och VUL inför KUB så den 9/12 får jag förhoppningsvis se en pigg och livlig krabat (blir supernervös bara jag tänker på det).

• Nr 3 på G
    azalea1 skrev 2014-11-19 12:37:19 följande:

Vad visste den där läkaren egentligen? Hon sa att jag inte skulle få ägglossning den här månaden. En vecka senare fick jag kraftigt positivt på ägglossningstesterna i 3 dagar och sen steg tempen plötsligt 0,4 grader vilket måste betyda att ägglossning skett eller?
    Jag fick också kraftig ägglossningssekret som rå äggvita.
    Man fick mysa på allt man orkade i flera dagar blev nog 4 gånger under den veckan. Det borde ju räcka tycker man men vi får väl se då...
    Jag känner min kropp bättre än en läkare.

Härligt, hoppas att ni lyckades :)
  • Nr 3 på G

Äntligen fått tag i min BM och fått tid till inskrivning (3/12) och även för VUL så den 9/12 hoppas jag få se ett piggt sprattlande knytte 
    Lite nervös för jag fick veta att jag ska träffa världens sämsta läkare på VUL, hade henne efter ett av mina MF och en mer osympatisk och känslokall person får man leta efter länge :( men fanns ingen möjlighet att byta tid och få en annan läkare så det är väl bara att bita ihop och hoppas att hon har goda nyheter att förmedla denna gången.

• Nr 3 på G

Nej inte alla men om man ska göra KUB får man göra ett tidsbestämmande VUL innan så man inte missar dom rätta veckorna :)
    Efter KUB så får man ju sen avgöra om man vill ha FVP eller inte (tror jag, har inte hört att man måste ha vissa siffror för att få gå vidare) sen kommer ju RUL i v 18-19 nån gång.
    Så om allt är som det ska får man se bebisen 3 gånger, VUL, KUB, RUL :)

• Nr 3 på G
    CinnamonGirl skrev 2014-11-23 14:51:24 följande:

Alla här verkar ha ett par barn redan. Ni ska vara lyckliga för dem ni har, och naturligtvis stäva efter fler om ni har en längtan. <3

Lyckan har ännu inte stått mig bi, och men jag hoppas fortfarande ett mirakel att jag kan få ett litet knytte. Bara att få vara gravid och få gå igenom en förlossning (även om det skrämmer mig) vore underbart.

Hoppas du snart får uppleva lyckan och känslan både av att vara gravid, föda  barn och ha barn <3
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-25 15:28:18 följande:

Den enda privata gynekologen som finns i denna stad, landstinget bjuder inte på något som inte ingår i deras program Å då behöver jag vänta till Nackuppklarningen den 10dec och då hinner jag inte få svar innan helgerna tar vid och då har jag inte vunnit något direkt i tid.

Men nu har jag varit där och den lill* lever och är ensam där inne *phu* Läkaren beräknade mig till 11+1, vilket är en hel vecka längre än mina egna beräkningar.
    Nu är det "bara " resten kvar...
    Sawgni skrev 2014-11-25 16:07:35 följande:

Igår gjorde jag mitt KUB, blev bestämd till 12+0  (BF 7 juni) vilket stämmer exakt med min ägglossning. Fick jättebra resultat på proverna, det bästa som gick att få :) Jag börjar känna mig tjock och ska försöka tänka på vad jag stoppar i munnen lite mer...

Grattis båda två :)
    Jag är sjukt nervös inför mitt VUL om 2 veckor 

Nu har det blivit så igen har skrivit flera kommentarer här inne men dom finns inte kvar märkligt men men lika bra att vänja sig tydligen

• Nr 3 på G

usch börjar bli rejält nojig nu, känner en obehaglig tyngd i magen men inga tecken på något MF men jag är supernervös nu, ska till BM på onsdag för inskrivning, då är jag i v9 (8+6) och tisdag nästa vecka, alltså om en evighet ska jag på VUL. Längtar och fasar

• Nr 3 på G

En liten lättnadens suck på vägen, var på ett tidsbestämmande VUL idag inför KUB-testet och fick se ett litet knytte på 30 mm med ett tickande hjärta och blev daterad till att vara i v 10 (9+6 idag) så nästa vecka ska blodprov tas och förhoppningsvis blir det UL innan jul :)
    Hoppas på bra siffror så jag slipper FVP (fast funderar på att ta det oavsett, vet inte riktigt hur vi vill göra). 
    Fick även Lergigan utskrivet så idag har jag inte mått konstant illa så underbart att kunna äta och njuta eller låta bli att äta och ändå må bra men varit desto tröttare istället ;)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)