Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Bjuder på en bild på min minsting <3 Happy Halloween allihopa
  • Nr 3 på G
    Nu har det börjat sjunka in ordentligt och jag känner fler och fler symtom på att jag faktiskt är gravid igen :) så om du bara visste hur efterlängtad du är och hur vi har kämpat för att få dej <3 Nu hoppas jag att du är ett friskt och starkt knytte som väljer att stanna hela vägen...ÄLSKAD från första stund <3
  • Nr 3 på G
    CinnamonGirl skrev 2014-11-02 13:17:27 följande:
    Grattis Nr 3 på G!

Här har jag testat med fertilitetsmonitorn hela veckan och fått negativt, 1 markering hela veckan. Igår (lördag) fick jag full pott (3 markeringar) och likaså idag. Jättekonstigt att jag inte fått nånting däremellan, dvs en tvåa... men jag är glad att jag får en trea, har ju aldrig fått det så länge jag testat med monitorn, förutom förra månaden...
    Vad gör du då här??? Ska inte du vara i sovrummet nu ;)

Tack förresten <3
  • Nr 3 på G
    CinnamonGirl skrev 2014-11-02 22:14:11 följande:
    I sovrummet var jag igår. Flört Idag kunde tyvärr inte mannen närvara... Rynkar på näsan Men de överlever ju över helgen i alla fall, de små simmarna, och jag hoppas de stöter ihop med ett ägg nånstans. Drömmer
    Håller tummarna för det :D

Nu är det ingen tvekan längre, börjar bli känslig mot kaffe så måste kolla om det finns koffeinfritt kaffe att handla i denna hålan  :) 
    Tog ett nytt test i morse och ett mycket tydligare streck så än så länge ökar Hcg-halten 
  • Nr 3 på G

Nu var det tyst här inne har alla ÄL och är i sovrummet istället för vi datorn ;) 
    Här får jag mer och mer symtom för varje dag som går. Ser det som ett bra tecken, hade gärna mått illa ett tag oxå om det garanterar en frisk bebis i slutändan.

• Nr 3 på G
    TheElfa skrev 2014-11-06 13:11:33 följande:

Börjar så smått tro att det inte är någon idé längre....Började försöka bli med barn i Augusti förra året, blev gravid - mf, blev gravid igen - ofostrig graviditet som jag trodde var helt ok från början och upptäckte i v 13 att det inte fanns något foster....
    Och äldre blir jag....
    Vill så gärna få ge min sambo ett barn. Han har inga egna, men jag har 2 sen tidigare (tonåringar nu).  Men attans, jag tror att det är för sent....
    Stressigt som tusan på jobbet med, och ingen lugn och ro hemma heller...det gör ju inte saken bättre...:(
    Och inte blir jag mindre stressad av att jag tror att det inte kommer att lyckas...Skit också...Rynkar på näsan

Jag blev 43 för en månad sen och vi har försökt i 17 månader och det har resulterat i 3 MF,  två av dom i v 10-11 och ett i v 6 men nu är jag gravid igen (är i v 6 nu) så nu återstår att se om vi får behålla detta knyttet men hoppet är som bekant det sista som överger en :)

Fy vad jobbigt ni måste ha det LinneaSvea och Helenen, vi var lite i den sitsen efter nr 3 att jag ville ha fler men inte han men jag sa att jag vägrar använda p-medel så då var det upp till honom och han avskyr kondom så då blev det avbrutet och det gick j så där, blev gravid men fick MF som slutade med sjukhusvistelse och efter det kom han på andra tankar och har längtat lika mycket som jag <3
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-11-07 11:00:26 följande:
    Tack alla ni för era delade berättelser! Önskar så man kunde komma med den där optimala lösningen men kan bara ge en stödjande tanke o delat hopp! <3
    Här finns trots plus på stickan en gnagande oro för att det inte ska gå vägen men den är väl bara att acceptera o planera för att allt går bra. Något annat finns ju inte att göra.
    Jag har börjat skicka ut förfrågningar om NIPT till Köpenhamn och till BB Stockholm, har fått svar från Köpenhamn än så länge, som jag skall ställa lite kompletterande frågor till. Har ännu inte hittat vilka i Göteborg som gör detta test. Vet någon av er?
    Ingen aning tyvärr men dela gärna med dej av din info efterhand som du får den :)
  • Nr 3 på G
    Emma70 skrev 2014-11-08 14:05:36 följande:

Tack för tips!Glad Funderar på munkpeppar och rosenrot, någon som provat? Samtidigt så vill jag inte känna mig så desperat, inte tänka för mycket på barn (hur lätt är det? tittar ju in här minst två gånger om dagen). Kanske är bäst att träna mycket yoga och försöka stressa av (vilket är lättare sagt än gjort). Hur gör ni andra för att inte bli så besatta av tanken?  Nu lite träning och i kväll är vi "på´t igen"Flört

Åt ju rosenrot för första gången månaden som gick och fick + men har ju iofs aldrig haft svårt att bli gravid utan det är MF som ställer till det för oss så jag vet inte om jag kanske blivit gravid ändå men det vet man ju aldrig :/  det värsta som kan hända är ju att inget händer så försök du en månad eller två :)
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)