Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2014-12-20 18:04:08 följande:

Har kommit fram till det tillsammans då det är sambons önskemål och för att det blir en lite halvknepig situation för oss med jobb om bebis skulle komma senare än augusti/september :( Men vi kommer fortfarande köra oskyddat under dessa månader och vi har sagt att händer det så händer det. Och händer det då är det nog meningen att bebis ska bli till just då. Men ska fråga sambon om vi inte kan försöka på riktigt en gång till. Jag vill inte ge upp än.. <3

Det låter som en bra idé :) jag hoppas på det bästa för er <3
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2014-12-20 19:20:32 följande:

Funderar kring om man ska ta ett gravidtest på julafton (äl+9) eller om det är dödsdömt och bäddar för Depp? Min app lägger min BIM Den 28:e...

Svårt val.. Är du beredd på att det möjligen blir negativt? Är ju där den tunga frågan sitter.. :/
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2014-12-20 19:26:13 följande:

Tanken är att jag vill köra juldagen också...men karln åker tillbaka till jobbet då. Med två barn i hushållet också så är bästa chansen att ha sex, sista ggn typ natten mellan julafton/juldagen lr tidigt juldagsmorgon

Det blir ju det absolut bästa med tanke på omständigheterna :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2014-12-20 20:34:14 följande:

Men precis. Vet inte riktigt. Kanske är bäst att vara i oviss hoppfullhet.

Jag håller tummarna för positiva besked oavsett vad du bestämmer dig för :)
  • SecretlyMe

Nån här som vet om det är normalt att ha ont i ländryggen och underlivet (kan jämföras med när man bromsade för hårt med cykeln som liten och landade på stången) när man är sjuk och har feber? Har ägglossning nu oxå.. Försökt googla men blir inte klokare då 1177 säger att man ska söka vård om man har ont i ländryggen i samband med feber. Men var går gränsen för när man har "tillräckligt ont"?

• SecretlyMe

Tack tjejer :) gick lyckligtvis över nån timme senare med alvedon och varm dusch.

Ont vid ägglossning kan bero på blodet/vätskan som hamnar i buken när ägget släppt. Smärta i samband med äl är ofarligt :) nu är jag trött på att vara sjuk, snart inne på en veckas sjukdom nu.

• SecretlyMe
    Milie skrev 2014-12-21 12:24:43 följande:

Det stämmer att det gör ont att få vätska "lös" i buken som man får då äggblåsan brister och släpper ägget mot äggledaren.

Därför gör det utomjordiskt ont när en cysta spricker. De kan ju vara hur stora som helst. Jag kände mig som en tickande bomb när jag gick runt med en på 7 cm i diameter.

Jag har själv haft en cysta och fick åka med ambulans in pga den enorma smärtan. Cystan sprack under en menstruation så det var extremt obehagligt när de skulle in med en ul-stav.
  • SecretlyMe

Vi hade samma tanke Pyret!

Jag vill oxå önska er alla en god jul <3

Sitter här hemma och undrar om gravidverkstan gjort mig galen. Jag har mått ofantligt illa sen i lördags. Från det att jag vaknar tills jag ska lägga mig.

Inte Fan kan jag väl vara gravid trots min förra mens? Tempen sjönk ju och testet jag tog nån dag innan var negativt. Jag kan inte ha haft äl tidigare för tempen har varit låg fram till idag (ja, förutom feber tis-sön förra veckan). Äl i lördags och det har varit sen dess jag mått illa.

Förkylningsillamående kanske. Hoppas det och att det går över fort. Kan ju inte äta :(

Så, det var en liten uppdatering :) kram på er

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-12-23 13:03:44 följande:

Hoppas det tyder på graviditet. Du är ju ändå på ÄL+7 idag då?

Håller mina tummar för dig <3

Nej nej, äl+3 ^^

Här hålls tummarna för dig med! <3
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-12-23 13:39:13 följande:

Hm ja det är jag som är förvirrad på dagarna.. Det är ju tisdag idag och inte lördag.. hahaha...

Haha ja jag tänkte väl! Lätta på julglöggen nu ;) haha
Svar på tråden BIM September 2014