Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Milie skrev 2014-12-15 06:33:32 följande:

Jag förstår att dåliga vanor lätt utvecklas när man har en kropp som inte visar ohälsan med övervikt. Men jag tänkte på det där med Colan. En liter Cola motsvarar ungefär en kopp kaffe koffeinmässigt, så av den anledningen tror jag inte det är någon fara.

Däremot kan jag tänka mig att de 100 gram (~30 sockerbitar) det motsvarar kan ha desto mer negativ effekt. Men socker är ju hemskt svårt att skära ner på, så jag förstår om det känns motigt för honom. Ni kanske kan skära ner lite i taget? Han kan ju börja med att "bara" dricka 50 cl per dag och/eller ha som regel att dricka lika mycket vatten innan som han tänker dricka Cola. Ibland kan ju suget bara vara törst.

Tack för tipset men han är omöjlig :)
  • SecretlyMe

Känner med er, Lizzie och Pyret. Jag kan inte med ord förklara den empati jag känner för er, men hoppas verkligen att det ska ta sig för oss alla tre. <3

Ingen äl har skett ännu här, tempen var för låg för att visa på något. Kommer fortsätta tempa och hoppas att jag ska hitta äl med hjälp av temp nu när jag kör utan ältester :) Den har infallit dag 19 tidigare och jag har som oftast börjat tempa efter det. Men nu ska jag tempa fram till mensen from idag :)

Ser inte listan nu, men hur går det för er andra? Hur har du det, eagle?

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-12-15 12:32:27 följande:

Tack söta du <3 håller tummarna för dig nu!

Tack rara :) Hur är det med julbestyren? :)
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-12-15 17:22:47 följande:

oj oj med julbestyren är det fullt upp. Ska iväg imorgon efter jobb och fixa resterande julklappar. hur går det själv?

Ja shit, själv har jag inte köpt några julklappar alls. Det får vänta ett tag till :)
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2014-12-15 17:28:48 följande:

ÄL-testet visade glad gubbe idag  Hade sex igår och i förrgår och planerar såklart ikväll och imorn också. Min stackars man är lite sjuk, men han har ändå lovat att sexa på.

Har för mig att spermierna påverkas när mannen är sjuk?
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2014-12-15 19:58:31 följande:

Eftersom spermierna bildas tre månader innan så antar jag att det isåfall påverkas om tre månader. Kanske de blir lite slöa? Vi kör på i vilket fall och hoppas på det bästa. 

Okej! Låter isåfall kanon :) kör hårt! Kram
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-12-15 21:18:57 följande:

Hej har hållt mig lite i bakgrunden. Är på dag 16, hoppas så jävla mkt att äl kommer i tid denna månad. Dvs mellan dag 17-19. Har inte köpt äl trst orkar inte. Försöker ha sex varannan dag. Har typ inga äl flytningar men känner lite på tappen. Hur mår du?

Skönt att bara tempa och sluta testa, jag känner så iallafall.. Pressen släpper lite även om längtan inte gör det :/

Jag är på dag 14 nu och började tempa först idag men det är tidigare än vad jag brukat göra :) Hamnat i en lite torr period nu, hade mycket flytningar förra veckan och i helgen efter mensen och haft kvar alla de "symtom" som jag hade innan mensen kom fram till nu. Är inte gravid dock.

Tappen var extremt mjuk (kändes nästan "utplånad" som många gravida beskriver det innan förlossning) i helgen men idag var den hård och stängd.

Så nu väntar jag på äl, men tror nästan vi missar denna månad då karln ska på julbord på fredag (=inget sex innan äl) och jag har funderat på en utekväll på lördagen med en vän (=äldagen). Men inget är bestämt ännu, kanske hinner vi med sex innan han åker och så skippar jag utekvällen och vi kör igen på lördagkväll :)

Hur mår du annars? Kram på dig
  • SecretlyMe

Blev värre i min förkylning igår och ligger med feber idag :( nu blir det svårt att tempa fram äl. Skit då, får hoppas på att den sker på lördag helt enkelt :)

Lizzie, vill du lägga in bild?

Pyret, det kan vara möjligt att du retat tappen. När jag känt på den mycket innan mensen har det ibland kommit lite rosa på fingret och nån yttepytte blödning som sen avtagit. Sen har mensen kommit på bim.

MEN, nu hoppas jag att det var en genombrottsblödning eller nidis eller tom bara känsliga slemhinnor och att du är gravid <3 Är du det inte så får kroppen iallafall välbehövlig vila efter mf och då blir det nya tag <3

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2014-12-16 12:22:50 följande:

Usch då, krya på dig vännen, hoppas du snart känner dig bättre! :)

Slänger med en bild så får vi de om det kommer med något :)

Men du, jag ser minsann!
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-12-16 17:50:32 följande:

Och där kom mensen. Jag kan nog konstatera att jag har 12 dagar mellan älboch BIM. Har haft det de tre månaderna vi "misslyckats". Får räkna ut nytt BIM när jag kommer hem.

Lycka till nästa gång!! :)
Svar på tråden BIM September 2014