BIM September 2014
Håller tummarna för dig också! Hur går det för dig nu SecretlyMe?
Håller tummarna för dig också! Hur går det för dig nu SecretlyMe?
Några tapp-experter här? Jag har aldrig tidigare lyckats känna på min tapp men igår lyckades jag för första gången. Tror jag iaf.. haha det är liksom en bula som jag kan känna runt. igår kunde jag inte hitta någon öppning alls men idag efter mkt kännande så kan jag ana en väldigt smal skåra. Antar att tappen är stängd. Den är också ganska hård, kan jämnföras med nästippen. Är detta tappen jag känner? Hur vet jag om den är lågt eller högt placerad?
Okej då hänger jag med Nu vet jag ju inte om den är låg eller hög eftersom jag aldrig känt den tidigare. Ja den är ju definitivt inte så mjuk som läpparna den är som nästippen och stängd om jag tolkar den rätt. Så jag tror fortfarande att ÄL har varit, fast FF inte vill sätta ut det. Tempen ökade till 36.7 idag och den brukar inte vara så hög innan ÄL.
Tog ett test imorse och det är positivt! Jag kommer inte kunna jobba idag!
Dessutom...min tapp är låg, hård och helt stängd. Brukar den inte vara öppen såhär dags? Ska ju ha mens mellan igår men senast lördag!
Hur långt innan brukar den öppna sig?
Hm. Undra om jag får tidig äl? Haft mycket molvärk idag men inget älsekret. Ska inte ha ägglossning förrän den 20e egentligen.
Jag var på äggledarspolning idag, och allt såg bra ut. Men, läkarna hittade en tråd i livmodern som troligtvis blivit kvar sedan akutkejsarsnittet i dec förra året:/ Så de måste operera ut den, och det är förklaringar till att vi inte blivit gravida än.
Jag måste därför pausa bebisverkstaden i några månader.. Stort lycka till alla!!
Drar mig ur tråden ett tag.
Grattis CarolineElf :)
Här är vi på dag 13 bara än så länge. Haft mycket molvärk i helgen och mycket flytningar. Ska tempa imorgon och se om äl kanske skett tidigare. Annars infaller den på lördag. Kör ju inga tester nu utan börjar nog kanske med dom i januari /februari.
Haft en riktig skitmånad och började röka igen. Blev så när Höstdeppen kom. Så imorgon börjar jag med nikotinplåster igen! :)
Pratat med killen om spermietestet.. Han är inte alls sugen på det. Han sa att han vill inte "veta om det är något fel på honom" och att det är för nervöst. Jag förstår honom och känner med honom så jag tror vi väntar med den biten tills vi försökt ett år.
Dock har jag inte fått med honom på några vitamintillskott alls. Upptäckte nu i veckan när jag var och pantade ett jätteberg att han dricker alldeles för mycket cola (koffein) - snittar på 1l per dag! Jag försöker få honom att dra ner men han kör sitt eget race... Försöker prata med honom vad som vi behöver förbättra och att vi gör det tillsammans men han lixom struntar i det.. Han dricker alkohol minst en gång i veckan, allt från en öl till åtta stycken beroende på tillställning.
I och med det äts det inte bra från hans håll heller, det är godis varje dag och med jobbet blir det ofta pizza och hamburgare. Konstigt nog är min karl inte tjock, han är väldigt smal med hög förbränning.
Känns som jag satsar i motvind, hehe..