• Pyret 85

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-02-18 14:24:44 följande:

Ledsen, Pyret :/

Lizzie, Woho! Synd att mensen kom men snart får ni en "riktig" chans :D

Var inte det för det är inte jag. Vi har ju självmant gjort ett uppehåll och varje kilo jag går ner innan jag blir gravid är positivt. 4,5 kg nu sen januari.
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-02-18 18:43:55 följande:
    Vad duktig du är, heja heja! :) Hur många kg har du planerat att gå ner, om man får vara nyfiken? :)
    Mååånga Minst 20 till...
  • Pyret 85

Ser att ni pratar om lutealfas. Har alltid innan trott att jag haft 14 men sen jag började testa med stickor och hade koll på när ÄL skedde upptäckte jag att mensen alltid kom på BIM-2. Jag har alltså bara 12 dagars lutealfas.

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-18 19:21:37 följande:

Och jag har 13 dagars lutealfas, om man räknar med första mensdagen (alltså bimdagen). Räknade alltid med tolv dagar förut och trodde alltid mensen var en dag sen innan jag upptäckte att jag räknat fel :p Och innan dess trodde jag ju alltid på appar och kalendrar som alltid räknar med 14 dagar lutealfas vilket betydde att jag skulle ha ägglossning dag 16. Så innan jag började kolla med älstickor missade vi egentligen min ägglossning de första månaderna.

Ja jag räknar ju den 12:e dagen är då mensen kommer så eg är det ju bara 11 dagar emellan? hm huvudsaken är ju att jag vet när BIM är.

Förresten så väljer jag just nu att inte ha något datum på mig i BIM-listan. Just nu känns det som jag kommer vara sist ut eftersom vi har paus tills augusti.
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-18 20:24:41 följande:

Tack tillklaras!

Pyret - du är nog inte sist ut. Vi pratade igår jag och sambon och kom överens om att söka hjälp först efter sommaren om det inte tar sig innan dess. Han vill inte göra spermietestet och jag accepterar hans vilja i det. Jag är rädd att denna tråd kommer hinna dö ut innan jag plussat, precis som en annan tråd gjorde som jag var med i väldigt länge utan plus.. Den tråden skapades 2013..

Nu har ju vi försökt lite on/off med tanke på hur vår relation sett ut. Våra försök är ju betydligt mer seriösa nu och vi bor faktiskt tillsammans och har en relativt stadig ekonomi.

Håll hoppet uppe, Pyret. Förhoppningsvis sker det utan att du ska behöva lägga allt för mycket tanke kring det. Jag ska försöka hålla hoppet uppe oxå, men vi följs åt hela vägen vännen. Kram

Jag hoppas att ni blir gravida utan att behöva söka hjälp! Och jag vill stanna i tråden även efter vi plussat. Vi följs åt <3 kram
  • Pyret 85
    knaappeen skrev 2015-02-18 18:02:35 följande:

Hoppar tillbaka till denna tråd igen om det är ok. bim på fredag 20/2

Andra försöket efter MA . dock försökte vi inte så aktivt denna gång. Tog dagarna som de kom liksom.

Haft smågrejer som lika gärna skulle.kunna vara grav symptom eller allmänt kroppen som.spökar.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Välkommen tillbaka! Beklagar ditt MA livet är bra orättvist emellanåt. Kram
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-19 18:58:25 följande:

Hahahahha jaha. Där kom nästa besked om tvillingar!! Så otroligt komiskt att jag varken vet om jag ska skratta eller gråta xD

någon nära?
    Jobbigt!

Min syster ska ju föda om typ 4 veckor och Jag skulle själv fött om sex veckor om jag hade fått behålla det första pyret som låg i min mage. Lite bittert faktiskt.
    Likadant så har jag en kollega som ska ha barn i juni och det skulle jag själv också med den andra graviditeten. Men tiden för oss var väl inte inne så... Men tänker mkt på det, blir inte ledsen längre, mest bara förbannad...
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-19 22:10:34 följande:

Oj...är det någon här, som har barn sen tidigare?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Ja jag har en son som snart fyller tio.
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2015-02-20 05:34:41 följande:

FF satte ute att jag hade äl i tisdags så det kanske stämde de som jag trodde, vi han med en gång på onsdagen. Vi får se om det räckte :)

Ha en trevlig dag och snart är det helg :) <3

Hoppas det räckte för att så ett liter frö i din mage <3
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-02-19 23:03:33 följande:
    Ja hoppas verkligen du blir gravid snart. Typ denna månad :) hoppas vi alla blir gravida snart:) vi förtjänar de som fan.

Jag tror jag redan haft äl, hade flytningar på dag 9 glad gubbe på 10 O tempohöjning på dag 11, så ägglossning 10 dagar tidigare än normalt, vet inte om de bra? Hade sex dag 9 O 10. O 7. Hoppas. Vill inte ta letrozol en till cykel. Jobbiga biverkningar.
    Hoppas du slipper ta mer av det nu. Kram
Svar på tråden BIM September 2014