• Pyret 85

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-11-06 10:07:09 följande:

Någon som vet om det är en myt att man är med fertil efter missfall lr om
    De stämmer? Känner att jag kommer dö om mensen kommer :(

Srm mamma har du haft ngr biverkningar av Pergo? Hur känner du inför denna cykel?

Secretly me skönt att du iaf fick göra spolning men de helt sjukt att ni ska behövs vänta ett år till pga ålder.

Lizzie skönt att mensen iaf kom O ni ska börja utredning

Frua 78. Hoppas de går bättre denna cykel :) O ni får En fin tidig julklapp

JAg vet inte om det är en myt att man är mer fertil efter mf. Mina två första mf så fick jag inte ÄL förrän efter en månad och fick ju även mens efter båda. Efter mitt sista mf så kom ÄL efter ca 14 dagar och då blev jag gravid utan att få mens emellan och nu sitter jag ju här i v.34.
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-11-10 12:13:49 följande:

Precis varit hos läkaren och det var endast en mogen äggblåsa på vänster sida den på höger hade slutat växa. Så ikväll blir det till att ta sprutan och insemination på torsdag mitt på dagen :) Känner på positiv igen, det känns så skönt. Självklart så går det upp och ner ibland känns det hopplöst men idag känns det bra.

Håller tummarna!
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-12-14 14:09:24 följande:

Pyret - hur mår du?! Hänger du kvar här?

Lycka till FruA! Hoppas på julklapp!

Önskar såklart er andra lycka till oxå, hoppas det nya året för med sig ny kraft och fler bebisar

Jag hänger kvar. Är i v.39 nu och har haft mkt förvärkar de senaste veckorna. Idag är smärtan nästan olidlig så vi får väl se om förlossningen startar eller kroppen bara luras. Tackar som frågar <3 Hoppas ni mår bra allihop här inne. Och jag håller tummarna så hårt jag kan för er alla <3
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-12-14 17:53:15 följande:
    Åh, lycka till inför förlossningen! Hoppas det går bra för dig! <'3
    Tack tack <3
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-12-23 15:05:34 följande:

Provar igen med bilden

åh håller tummarna för dig!
  • Pyret 85

Jag ville kika in här och önska alla er en riktig god jul <3 Jag håller mina tummar att ni alla har era plus snart. Vill också passa på att berätta att vår lilla Leo såg dagens ljus i måndags.

En STOR julekram till er alla <3

• Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-12-25 10:41:35 följande:

Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat.

Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Vissa får vänta i två år om man får diagnosen oförklarligt barnlös vilket vi är. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.

Det är verkligen en sjukt jobbig resa det här vill bara att resan tar slut och hoppas att vi alla snart har våra bebisar i våra famnar. Nu ska vi iväg till gymmet istället och få ut vår frustation. Kram

Åh vad tråkigt! Hoppas ni hamnar i kön direkt! Kram
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2016-02-16 21:36:21 följande:

Jag är gravid igen!!!!!!!!

Stort grattis! <3
  • Pyret 85
    Emmissara skrev 2016-03-07 08:04:37 följande:

Jag plussade igår, en vecka innan första mötet för utredning. Det känns overkligt efter såhär lång tid med försök. Vill inte trampa någon på tårna, men hoppas på att någon kanske kan få lite energi av det. Vi tänkte inte alls försöka nu, så som min kompis sa "när du minst anar händer det". hatade det uttrycket innan men nu kan jag inget annat än att le åt det. 

Hoppas att ni andra som fortfarande kämpar får ert efterlängtade plus snart <3 Håller alla tummar och tår jag har.

Grattis!
  • Pyret 85

Grattis till er som plussat! 

Beklagar Emmissara Så orättvist! 

Vi har fullt upp med lilla Leo som föddes gravt hörselskadad. Han har nyligen fått hörapparater!

• Pyret 85
    Emmissara skrev 2016-05-27 14:08:15 följande:

tack, aa det är orättvist men hoppas på att de går bättre nästa gång :) 

Hoppas de går bra för er med lilla Leo. Jag har under ett år haft ganska stor koll på en kille som heter Nyle Dimarco han vann förra året Americas next top model, och vann nu i veckan dancing with the stars. Han är helt döv och hör inte musiken alls, han försöker verkligen bevisa att även fast man är döv så kan man klara av allt, verkligen en inspiration för alla. kram på er <3 

Ja idag kan ju även helt döva få hörsel med hjälp av cochleaimplantat. Inget som bekymrar oss men kräver ju en del merarbete men vi njuter av vår lille kille, tog ju evigheter att få till honom.
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2016-05-27 16:58:11 följande:

Nu har vi genomfört vårt första ivf- försök och jag är äntligen gravid igen. Är i vecka 6 idag och hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång.

Håller tummarna för alla ni som är kvar att ni snart är gravida. <3

Grattis!
  • Pyret 85
    carolinheiner skrev 2016-05-27 16:58:27 följande:
    Åhh de va länge sedan man såg dig :) grattis till pågen :)
    Tack
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2016-06-01 11:25:45 följande:

Har varit fruktansvärt nervös och orolig inför dagens ultraljud, men nu är jag så otroligt lättad och lycklig! ÄNTLIGEN har vi lyckats!

Åh vad härligt! Grattis! Håller tummarna för er <3
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2016-12-05 13:46:43 följande:
    Hej! Kul att se dig här igen :D Här är det jättebra! Är i vecka 35 nu, tiden går så ruggigt fort! Hur är det med dig? :)
    Jodå, lillkillen fyllde 1 år för 10 dagar sen och jag börjar jobba o drygt en månad.
    Du har kanske till och med fött redan?
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2017-01-05 07:05:41 följande:

Igår föddes vår älskade lilla tjej, hon är helt underbar och allt har gått superbra! <3

Stort grattis <3
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2017-01-01 10:52:21 följande:
    Oj vad fort tiden har gått! Grattis till han! :) Hur känns det att snart börja jobba igen?

Bebis är fortfarande kvar i magen, och nu när vi är över i januari så är hon välkommen ut när som helst :D 11 dagar kvar till bf!
    Jo det känns helt ok att börja jobba men tyvärr måste ju lillen gå på fsk då maken fått nytt jobb och kan inte vara föräldraledig nu. Har dock bara hunnit jobba en vecka sen blev det en veckas vab.
Svar på tråden BIM September 2014