Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

eagle87 skrev 2014-11-29 09:48:56 följande:

Tempen nere imorse. Så mens idag eller imorn. Sån sjuk ångest. Vet inte om ja vill försöka mer. Orkar inte bli såhär ledsen hela tiden. Så säger vissa som tex min syster: sluta försök så händer de.. Hon fick bebis i april. Man ba jo tjena. Har haft oskyddat 13 mån, detta blir 6 mensen detta år, får inte hjälp för ja e "överviktig". Ärligt vill bara dö.

Jag förstår din känsla.. Jag önskar att det var lättare att känna ro inför allting. Skickar en kram.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2014-11-29 11:33:48 följande:

Och där kom mensen en dag tidigt.

Åh, känner med dig :(
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2014-11-29 00:11:15 följande:

Håller tummarna stenhårt för er tjejer! :) Har inte varit så aktiv i tråden de senaste dagarna, men jag tror ni förstår varför.

Jag och sambon har bestämt oss för att göra ett försök till, och tar det sig inte då så kommer vi pausa verkstaden tills april. Det beror nog mest på att vi inte vill ha en bebis sent på året (sambon är själv född sent på året och har inte tyckt att det varit så kul att fylla år så sent), men även på grund av att det skulle bli en lite knepig situation för mig med skola/jobb om det skulle bli en bebis sent på året. Så nu håller vi tummarna stenhårt att det tar sig vid nästa försök och att det Stannar Kvar! Vet inte när jag har ÄL nästa gång, men äl-tester är påväg till brevlådan så vi kommer ha lite koll när den sker :)

Hoppas det känns som ett bra beslut, och att det tar sig nu och stannar kvar <3
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-11-29 12:46:07 följande:

nä inte alls ont. och det är helt borta nu. Var bara den lilla blödningen. Men mens kan det ju inte vara eftersom jag inte haft ÄL ännu.

Tänkte om kroppen var i obalans efter mf. Kan vara mellanblödning eller älblödning kanske?
  • SecretlyMe
    CarolineElf skrev 2014-11-29 12:50:24 följande:

Hehe precis:) tack vad snällt sagt:)

Hur länge har du försökt föressten?

Vi har haft oskyddat i 7 år men är inne på 7 månaders försök. Hur länge var det ni har försökt nu? Jag glömmer lätt ^^
  • SecretlyMe

Har sån mensvärk idag, mår lite illa oxå.. Igår hade jag halsbränna när jag lagt mig. Känns verkligen som att mensen kommer när som helst.

• SecretlyMe
    CarolineElf skrev 2014-11-29 13:14:45 följande:

7 år wow! Vet du exakt när du har äl och så eftersom du haft oskyddat? Då har vi försökt nästan lika länge. Jag är inne på 6:e försöker och jag vill som bara den bli gravid nu! :) hade vart den perfekta presenten och julklappen:) det är lätt att glömma vi är ju många i tråden och alla kan man inte hålla koll på hehe ;)

Innan har jag inte vetat alls. Jag slutade med cerazette när jag Var 17 för min mens uteblev 3 månader och så blödde jag 1 månad. Jag mådde väldigt dåligt av dom så jag slutade. Jag misstänker att jag hade någon typ av lätt PCO för jag hade väldigt oregelbunden mens och vägde närmare 100kg.

Blev spontant gravid när vi valde att bryta upp ett kort tag.. Fick dock missfall i v6, bara någon dag efter att jag fått veta. Under tiden vi var isär sökte jag tröst hos en annan och jag var så naiv och dum och körde oskyddat - hade nästan börjat tro att jag inte kunde bli gravid. Blev gravid men gjorde abort..

Efter det valde jag att ta tag i min vikt och gick ner 20kg. Jag och min kille fann varann igen efter ett år (slutet på 2012) och har varit ett par sen dess :) vi började försöka i år och jag har haft bra koll på äl genom test och temp :)

Ja, det hade varit en perfekt julklapp! Hoppas vi får samma julklapp i år då ;)
  • SecretlyMe
    CarolineElf skrev 2014-11-29 13:16:13 följande:

Det är ju flera symtom på att vara gravid:) kanske det växer någon liten där inne iaf :D

Blir så nervös så vågar knappt hoppas längre ^^
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2014-11-29 14:11:08 följande:

vet inte om mensen kom 2 dagar tidigare eller varför det kommer så mycket blod just nu, det är klarröd färg. Mensen brukar vara mörkare, har fruktansvärd mensvärk som jag brukar få vid mens.

Ingen aning jag heller men rent spontant låter det som mens :/
  • SecretlyMe
    CarolineElf skrev 2014-11-29 14:42:12 följande:

Sicken resa du varit med om! Men vad härligt att du och din kille fann varandra igen och att ni nu försöker få ett gemensamt barn :) Ett lyckligt slut :)

Ja det finns nog ingen annan julklapp som skulle kunna slå ett plus :)

Nej jag håller med :)
Svar på tråden BIM September 2014