CarolineElf skrev 2014-11-29 13:14:45 följande:
7 år wow! Vet du exakt när du har äl och så eftersom du haft oskyddat? Då har vi försökt nästan lika länge. Jag är inne på 6:e försöker och jag vill som bara den bli gravid nu! :) hade vart den perfekta presenten och julklappen:) det är lätt att glömma vi är ju många i tråden och alla kan man inte hålla koll på hehe ;)
Innan har jag inte vetat alls. Jag slutade med cerazette när jag Var 17 för min mens uteblev 3 månader och så blödde jag 1 månad. Jag mådde väldigt dåligt av dom så jag slutade. Jag misstänker att jag hade någon typ av lätt PCO för jag hade väldigt oregelbunden mens och vägde närmare 100kg.
Blev spontant gravid när vi valde att bryta upp ett kort tag.. Fick dock missfall i v6, bara någon dag efter att jag fått veta. Under tiden vi var isär sökte jag tröst hos en annan och jag var så naiv och dum och körde oskyddat - hade nästan börjat tro att jag inte kunde bli gravid. Blev gravid men gjorde abort..
Efter det valde jag att ta tag i min vikt och gick ner 20kg. Jag och min kille fann varann igen efter ett år (slutet på 2012) och har varit ett par sen dess :) vi började försöka i år och jag har haft bra koll på äl genom test och temp :)
Ja, det hade varit en perfekt julklapp! Hoppas vi får samma julklapp i år då ;)