• Gummsan

BIM September 2014

Det vackraste skrev 2014-09-12 12:30:49 följande:
    Början till? :/ Fick du pergotime då för att få äl?

Vet du att du har äl nu?

Fsh och amh är blodprov för att kolla hur mycket ägg och kvalitet på dem man har. Tsh är sköldkörteln.

Jag skulle boka in mig hos en gyn eller privat fertklinik för att få kolla upp detta med pco isåfall bl a. Inositol är bra för äggkvaliten för de som har pco.
    Ja då fick jag det men det löste sig själv ändå.

Va ju privat i tisdags och han såg inte nått åt pcos hållet nu. Eftersom vi redan har flera barn vill han ej ge Pergotime nu för "risk" för flerbörd. Utan när vi har försökt i 18-24mån först.
  • Gummsan
    Det vackraste skrev 2014-09-12 16:56:33 följande:

Ja tsh är sköldkörtelprovet och det bör vara under 2.

Så er första graviditet tog 3,5 år att uppnå och då utan hjälp? Men sen blev ni gravida fyra ggr till och då tog det bara 2, 4, 3 resp 4 mån?

Yes
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-09-12 16:30:01 följande:

Jag blir så galet frustrerad. Såhär ska det väl inte se ut va? phpyAYxd274562.jpg

Har du en närmare bild?

Gyn och barnmorska va ingen ide.

Privat kollade äggstockar och livmoder men vill ge Pergotime först när vi försökt 18-24 månader eftersom vi redan har flera barn
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-09-12 16:30:01 följande:

Jag blir så galet frustrerad. Såhär ska det väl inte se ut va? phpyAYxd274562.jpg

Klippte till din bild. Är det inte positivt??
  • Gummsan
    Alvolina skrev 2014-09-12 17:42:44 följande:
    Ja det är ett graviditetstest. Men kan nog räkna det som negativt. Tror att strecken är för täta:/ det var rätt från början men sen började det vandra iväg.
    Nej dom är så täta på nya TL!!!
  • Gummsan
    Det vackraste skrev 2014-09-12 16:56:33 följande:

Ja tsh är sköldkörtelprovet och det bör vara under 2.

Så er första graviditet tog 3,5 år att uppnå och då utan hjälp? Men sen blev ni gravida fyra ggr till och då tog det bara 2, 4, 3 resp 4 mån?

Sorry fel. Första gemensamma 3.5år sen är det tre till efter som gick hyfsat snabbt att bli med
  • Gummsan

Har verkligen känt mig gravid dom sista dagarna. Har aldrig lyckats få streck på dom gröna testen men tyckte ja skymtade nått igår och i morse fick jag detta. Men nästa va blankt igen.

• Gummsan
    Elsa83 skrev 2014-09-14 17:01:53 följande:

Nej alltså inte för att testa ägglossning utav grav. Fick ett plus imorse på ett gravtest. Någon av er som testat graviditet med ägglossningstest?

Min förra grav testade jag med båda. Positivt gravtest negativt ältest. Först längre in i graviditeten blev ältestet med positivt
  • Gummsan

BIM idag eller imon. Mensen lär ju komma. Sen är det nya 36-37 dagars väntan igen

• Gummsan

Jaha då börjar det bruna komma så nu kommer mensen. Vilket som vanligt betyder äl dag 22. Som också innebär att vi som vanligt prickat äl utan problem ???? Hoppar över till försök 11då....

Om någon vill ändra mig på listan vore det snällt.

BIM 19/10 32år barn 6 försök 11

Svar på tråden BIM September 2014